Hysteroskopi

Avocado

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Noen som har gjort dette som vil fortelle litt om det?

Var det lang ventetid fra henvisning til du fikk time?

Var du sykemeldt eller borte fra jobb ifm undersøkelsen?

Fant de noe?

(Jeg tilfører forøvrig Fertilitetsklinikken i Porsgrunn)

Har du vært ? Hvis ikke, lykke til! Du må gjerne fortelle hvordan det var.

Jeg har ikke hatt det selv, ellers hadde jeg jo svart :).

Har du vært ? Hvis ikke, lykke til! Du må gjerne fortelle hvordan det var.

Jeg har ikke hatt det selv, ellers hadde jeg jo svart :).

Har ikke vært. Er forespeilet ca 7 ukers ventetid, så blir nok starten på april :)

En snill sykepleier med masse erfaring svarte på alle spørsmålene mine i dag, så nå er jeg heldigvis litt klokere ;)

Har ikke vært. Er forespeilet ca 7 ukers ventetid, så blir nok starten på april :)

En snill sykepleier med masse erfaring svarte på alle spørsmålene mine i dag, så nå er jeg heldigvis litt klokere ;)
Hvordan var det hos dere igjen, har de funnet noe hos deg eller mannen? Hvorfor skal du ha hysteroskopi?

Hvordan var det hos dere igjen, har de funnet noe hos deg eller mannen? Hvorfor skal du ha hysteroskopi?

Ikke funnet noe hos verken han eller meg annet enn at legen nå mente hun så at livmor var hjerteformet. Er litt bitter for at de ikke har sett det tidligere. Har jo sikkert hatt 50 UL de siste årene...
Kanskje kunne 5 aborter vært unngått...

Så derfor skal jeg ha hysteroskopi nå. Er den hjerteformet kan det være en skillevegg inni der og den bør i så fall fjernes.

Noen som har gjort dette som vil fortelle litt om det?

Var det lang ventetid fra henvisning til du fikk time?

Var du sykemeldt eller borte fra jobb ifm undersøkelsen?

Fant de noe?

(Jeg tilfører forøvrig Fertilitetsklinikken i Porsgrunn)

Hei igjen,

De oppdaget polypp/utvekst hos meg rundt forsøk 7. Det er en vanlig konsekvens ved det å bli stimulert på ivf hormonene. Gyn min anbefaler st man sjekkes for det en gang i året og fikk sjekket at det ikke var noe slikt ved oppstart hos han. Det ville vært en litt kjip start. Men uansett jeg vet jo ikke når den kom, men har inntrykk av at det må være litt størrelse på den for å være synlig på UL

Operasjonen. Relativt ukomplisert, men ble sykemeldt en ukes tid.

Husker det var ikke så verst ventetid på st.olav. Ca 6-8 uker. Men valgte å gå privat, da vi hadde litt tidspress her privat før sommeren.

Jeg hadde hysteroskopi i starten av 2015, på Ullevål. Ventet bare 2-3 uker fra de planla at jeg skulle ha (intern-henvisning) og til jeg fikk hysteroskopien. Det er visst mulig med hysteroskopi med lokal bedøvelse, men siden de lurte på om det var behov for et inngrep hos meg så ble jeg lagt i full narkose. Det var helt greit, jeg var ikke sykemeldt mer enn et par dager. Mest for å vente på at effekten av narkosen og medisinene skulle gå helt ut av kroppen. :) Alt var normalt hos meg, så selve undersøkelsen hadde visst tatt kun 3 minutter.

Hei igjen,

De oppdaget polypp/utvekst hos meg rundt forsøk 7. Det er en vanlig konsekvens ved det å bli stimulert på ivf hormonene. Gyn min anbefaler st man sjekkes for det en gang i året og fikk sjekket at det ikke var noe slikt ved oppstart hos han. Det ville vært en litt kjip start. Men uansett jeg vet jo ikke når den kom, men har inntrykk av at det må være litt størrelse på den for å være synlig på UL

Operasjonen. Relativt ukomplisert, men ble sykemeldt en ukes tid.

Husker det var ikke så verst ventetid på st.olav. Ca 6-8 uker. Men valgte å gå privat, da vi hadde litt tidspress her privat før sommeren.
Jeg hadde hysteroskopi i starten av 2015, på Ullevål. Ventet bare 2-3 uker fra de planla at jeg skulle ha (intern-henvisning) og til jeg fikk hysteroskopien. Det er visst mulig med hysteroskopi med lokal bedøvelse, men siden de lurte på om det var behov for et inngrep hos meg så ble jeg lagt i full narkose. Det var helt greit, jeg var ikke sykemeldt mer enn et par dager. Mest for å vente på at effekten av narkosen og medisinene skulle gå helt ut av kroppen. :) Alt var normalt hos meg, så selve undersøkelsen hadde visst tatt kun 3 minutter.

Takk for at dere deler erfaringene deres :)
Må være fint med såpass kort ventetid Lykkeliten :)
Her må jeg til et annet sykehus, derfor litt ekstra. Blir nok rundt 7-8 uker ut i fra hva de sier på telefon.
Men har satt meg på ringeliste, så kan jo være heldig.

Takk for at dere deler erfaringene deres :)
Må være fint med såpass kort ventetid Lykkeliten :)
Her må jeg til et annet sykehus, derfor litt ekstra. Blir nok rundt 7-8 uker ut i fra hva de sier på telefon.
Men har satt meg på ringeliste, så kan jo være heldig.

Krysser fingrene for at du får en telefon og kjappere time! [emoji173]

Back
Topp