Hysteroskopi / laparoskopi?

Skjønner ikke hvordan noen tar hysteroskopi uten narkose?? Hadde det ikke gjort vondt eller noe sånn så hadde vell ikke legene lagt oss i narkose??

De gjør det like ofte med lokalbedøvelse. Som jeg skrev; De sa til meg at de vurderer det utfra hva de forventer/mistenker. Narkose er jo mer risikabelt enn lokalbedøvelse, så de bruker ikke narkose når de ikke trenger det. :)

Hos meg skulle de fjerne noe morkakerester etter senabort da jeg tok hysteroskopi, kanskje derfor det ble narkose? Jeg vet ikke. Men synes jeg hører alle som tar det på sykehuset her får narkose. Mens på andre sykehus ikke.

Hos meg skulle de fjerne noe morkakerester etter senabort da jeg tok hysteroskopi, kanskje derfor det ble narkose? Jeg vet ikke. Men synes jeg hører alle som tar det på sykehuset her får narkose. Mens på andre sykehus ikke.
Hos meg skal det bare se om det er noe galt.

Men er det vondt etterpå? Må jeg ha noen med meg hjemme etter narkosen ? Er det like vondt etterpå som egguttak ?

Skjønner ikke hvordan noen tar hysteroskopi uten narkose?? Hadde det ikke gjort vondt eller noe sånn så hadde vell ikke legene lagt oss i narkose??

Jeg gjorde en hysteroskopi uten narkose og bedøvelse. Det var helt overkommelig, litt øm i etterkant, men helt fin. Nå kan det jo være ulike ting får gjort under en hysteroskopi som kan kreve narkose.

Hvor mange timer var du der da? Hadde du vondt etter på? Sykemeldt ?
Ca 3 timer fra jeg våknet til jeg var på tur hjem. Hadde ikke vondt i det hele tatt og ble ikke sykemeldt. Hadde ordnet meg fri fra jobb dagen etter i tilfelle jeg skulle trenge det, men det hadde ikke vært nødvendig.

Jeg gjorde en hysteroskopi uten narkose og bedøvelse. Det var helt overkommelig, litt øm i etterkant, men helt fin. Nå kan det jo være ulike ting får gjort under en hysteroskopi som kan kreve narkose.
Da skal jeg spør om lokalbedøvelse! Vil virkelig ikke ha narkose om det ikke er nødvendig! Kjempe redd for narkose

Back
Topp