Hysj-metoden?

Mamitas

Glad i forumet
Noen som vet hva dette er?

Var noen som skrev om at de heller ville brukt hysj-metoden enn Ferber. Gruer meg i hjel til Ferbers metode hvis nettene ikke blir bedre, så da høres hysj-metoden bedre ut, hvertfall på navnet [:D]

ORIGINAL: VicciogNikki!

hva er ferber metoden da??

Å la barna skrike seg i søvn[:@][:@][:(]
finnes flere bedre metoder, ja!!!!

Ferber metoden er vel sånn i korte trekk at du skal drøye lenger og lenger før du går inn på rommet når barnet ligger og gråter (ved leggetid). Skal vel begynne med 3 minutter, så øke til 5 min, så til 7 min eller noe sånn...

Håkon griner på kveldene, men bare fordi han blir forbanna for at hen må legge seg.. [8|]
synes ikke det er så ille jeg da.. han er uansett, garantert sovna innen 10-15 min..

Eneste metoden jeg har tro på er "lytte tilmammahjertet-metoden"[:D]

Ellers er jeg generelt skepisk til alt som heter noe med metoder... Tenk hvis jeg var lei meg og deppa og mannen skulle finne på en eller annen "hvordan få kjærringa til å holde kjeft uten å trøste henne-metoden"[:(][:(]

Ordet Ferber burde være forbudt å uttale[8D]

ORIGINAL: IronMaiden

hva er ferber metoden da??

Å la barna skrike seg i søvn[:@][:@][:(]
finnes flere bedre metoder, ja!!!!

ja,det er en metode ikke jeg skal ta i bruk

Ikke jeg heller... Men svigers har gjort det med barna sine, de la han i senga si på kjøkkenet så de ikke skulle høre skrikingen så godt. Lot han skrike hele natten til han sovnet av utmattelse, dette gjorde de 3 netter og etter det sov han hele natten.

Syns det er helt sykt at noen gjør det på den måten, hadde ikke orka jeg.

Hehe...Hadde de funnet opp en sånn metode, skulle ikke gubben fått tak i den hvertfall [8D] Da hadde den nok blitt flittig brukt [:)]

Var jeg som nevnte den hysj - metoden. Jeg brukte den på gullet et par dager og det funket her. Men, behøver nødvendigvis ikke å funke for andre.
Etter 1,5 mnd med skriking 2 - 3 ganger i timen, hver natt HELE natta, visste jeg ikke mine arme råd hva jeg skulle gjøre. Ville ikke bruke skrikemetoden, å det var da jeg fant hysj metoden å prøvde ut den.

Kan jo fortelle dere hva jeg gjorde da [:)]

Gjorde det vanlige kveldstellet med bad, mat og kos, å la henne i senga.
Så fort hun kom i senga, ble hun urolig.
I følge metoden skulle jeg da la henne holde meg i den ene hånda og ha den andre håndet på kinnet hennes (Det står man ikke skal stryke, for det stimulerer) men jeg strøk henne på kinnet, i panna og på ryggen. Når hun begynte å sutre eller grine skulle jeg si hysj (dvs ssssssjh) høyere enn henne så hun hørte meg. Når hun ble roligere, skulle jeg si det roligere også. Når hun ble helt stille, ble jeg også helt stille, men sto fortsatt å strøk på henne og holdt henne i hånden. Sånn stod jeg helt til hun hadde sovnet. Da gikk jeg ut av rommet. Etter noen kvelder med dette, har det stort sett vært veldig greit å legge henne - bortsett fra ved tannutbrudd da.

MEN, hvis hun skreik og var utrøstelig, så tok jeg henne opp av sengen, koset med henne i 10 min og prøvde igjen.
Så det har ikke vært illskriking i sengen og jeg har stått å ropt hysj altså... Når jeg brukte den så hadde hun en sånn jeg vil ikke sove - sutre grining.

Er sikker på at det er helt ok, så lenge det føles ok. Det var dette med mammahjertet. Men jeg liker ikke at det dessverre fortsatt finnes de helsestasjoner som ber mødre gjøre ting som skjærer i mammahjertet.

Det rare er at unge leger i dag lærer noe helt annet, mens helsesøstrene tydeligvis ikke blir oppdatert.[:@]

ORIGINAL: Beijbi

Hehe...Hadde de funnet opp en sånn metode, skulle ikke gubben fått tak i den hvertfall [8D] Da hadde den nok blitt flittig brukt [:)]

Var jeg som nevnte den hysj - metoden. Jeg brukte den på gullet et par dager og det funket her. Men, behøver nødvendigvis ikke å funke for andre.
Etter 1,5 mnd med skriking 2 - 3 ganger i timen, hver natt HELE natta, visste jeg ikke mine arme råd hva jeg skulle gjøre. Ville ikke bruke skrikemetoden, å det var da jeg fant hysj metoden å prøvde ut den.

I følge metoden skulle jeg da la henne holde meg i den ene hånda og ha den andre håndet på kinnet hennes (Det står man ikke skal stryke, for det stimulerer) men jeg strøk henne på kinnet, i panna og på ryggen. Når hun begynte å sutre eller grine skulle jeg si hysj (dvs ssssssjh) høyere enn henne så hun hørte meg. Når hun ble roligere, skulle jeg si det roligere også. Når hun ble helt stille, ble jeg også helt stille, men sto fortsatt å strøk på henne og holdt henne i hånden. Sånn stod jeg helt til hun hadde sovnet. Da gikk jeg ut av rommet. Etter noen kvelder med dette, har det stort sett vært veldig greit å legge henne - bortsett fra ved tannutbrudd da.

MEN, hvis hun skreik og var utrøstelig, så tok jeg henne opp av sengen, koset med henne i 10 min og prøvde igjen.
Så det har ikke vært illskriking i sengen og jeg har stått å ropt hysj altså... Når jeg brukte den så hadde hun en sånn jeg vil ikke sove - sutre grining.

Sånn satt jeg med nora når hun lå i kuvøsen!!![;)]
Hadde hånden på ryggen eller magen hennes,
og fikk beskjed av pleierne om at jeg ikke skulle stryke,
bare holde.
Hysj metoden hadde jeg aldri hørt om, så det var kjekt med
litt info!!!

ORIGINAL: lille poop

Håkon griner på kveldene, men bare fordi han blir forbanna for at hen må legge seg.. [8|]
synes ikke det er så ille jeg da.. han er uansett, garantert sovna innen 10-15 min..

hehe,jeg vil ikke legge meg mamma!=)
de er så skjønne å da.. victoria er heller ikke så glad i å legge seg for tiden. før la jeg henne rundt syv og hun lukka øyene før jeg rakk ut.
vet du han er sovnet innen 10-15 min så er det jo en ting!=)

jeg tenkte å la dem grine i timesvis jeg,det hadde ikke jeg klart..

nei, det takler ikke jeg heller!!  er han ikke sovnet etter 15 min, så går jeg inn og sjekker.. men jeg sier ikke noe.. men når han ser at jeg fortsatt er her, så roer han seg med en gang[;)]

Jeg kommer til å ta i bruk Ferber metoden hvis ikke den hysj-metoden til bejbi fungerer. Jeg sitter veldig ofte hos Frida og hysjer.. (hun har enda ikke lært seg å sovne av seg selv), men vet det er nyttesløst.

De fleste av mine venner har prøvd Ferber metoden og er veldig overrasket over  hvor enkelt og kjappt det fungerte. De lot aldri babyen hylskrike... så hvis sutringen gikk over til hylskriking, så ventet de litt.. prøvde seg litt frem, fortsatte hylskrikinge, så ble de tatt opp.. og startet igjen etter at babyen hadde roet seg.

ORIGINAL: Fridasinmamma

Jeg kommer til å ta i bruk Ferber metoden hvis ikke den hysj-metoden til bejbi fungerer. Jeg sitter veldig ofte hos Frida og hysjer.. (hun har enda ikke lært seg å sovne av seg selv), men vet det er nyttesløst.

De fleste av mine venner har prøvd Ferber metoden og er veldig overrasket over  hvor enkelt og kjappt det fungerte. De lot aldri babyen hylskrike... så hvis sutringen gikk over til hylskriking, så ventet de litt.. prøvde seg litt frem, fortsatte hylskrikinge, så ble de tatt opp.. og startet igjen etter at babyen hadde roet seg.

Dette har vi gjort siden Tuva måtte vugges i søvn, å det gikk kjempebra! 2 kvelder med endel skriking men nå sovner hun av seg selv og fortere enn når vi vugga hun i søvn.
Vil ikke kalle det ferber metoden jeg da..for vi brukte ikke klokka, men gikk inn når vi følte for å gå inn!!! Men det gikk MYE bedre enn forventet[:D]

ORIGINAL: Beijbi

Dette gjorde jeg med Ane Madelen også! Men visste ikke at det var en spesiell metode da[:)]
Funket hvertfall bra.

ORIGINAL: Jannka

Eneste metoden jeg har tro på er "lytte tilmammahjertet-metoden"[:D]

Ellers er jeg generelt skepisk til alt som heter noe med metoder... Tenk hvis jeg var lei meg og deppa og mannen skulle finne på en eller annen "hvordan få kjærringa til å holde kjeft uten å trøste henne-metoden"[:(][:(]

Ordet Ferber burde være forbudt å uttale[8D]

Kunne ikke vært mer enig!!!!!!! [:)]

ORIGINAL: merry christmas

Ikke jeg heller... Men svigers har gjort det med barna sine, de la han i senga si på kjøkkenet så de ikke skulle høre skrikingen så godt. Lot han skrike hele natten til han sovnet av utmattelse, dette gjorde de 3 netter og etter det sov han hele natten.

Syns det er helt sykt at noen gjør det på den måten, hadde ikke orka jeg.

Herregud, kjente jeg ble litt kvalm av å lese dette faktisk.. Stakkars unge [:(]

vetikke hvilekn metode  jeg bruker men jeg pleier bare og gi han mat kos og stell og så legger jeg han nusser han sier jeg er glad i han går ut d er alt. men d  har  jo hendt at han ikke vil og da  går jeg end til han stryker han på hode så han vet jeg er der gir han smokken og synger  bjørnen sover rolig mens jeg går sakte ut . funker fint d [:)]

ORIGINAL: merry christmas

Nope, lurer på det jeg også...

Back
Topp