Hyse (kolje)

snupzz

Betatt av forumet
Vi har en god del hysefilet i fryseren, det er ikke snakk om røkt fisk. Er det noen som har forslag til hva jeg kan gjøre med den?[:)]
Vanligvis steker jeg den i melblanding med potet og revet gulrot til, men det er sikkert mye annet som også er godt![:)]
Hva egner hyse seg til?
Forslag tas imot med stor takk! Fisk er jo så sunt og godt.

Hyse er jo godt til det meste det:-)
Har en god en da... Ta en god klæsj med smør i en panne, og stek forsiktig en paprika og litt løk.  Strø litt karri og mel over, og rør godt.  Spe ut med vann, til du får en passe saus.
Legg fiskestykkene i sausen, og la de trekke en liten stund....  Knallgodt!

ORIGINAL: snupzz

Vi har en god del hysefilet i fryseren, det er ikke snakk om røkt fisk. Er det noen som har forslag til hva jeg kan gjøre med den?[:)]
Vanligvis steker jeg den i melblanding med potet og revet gulrot til, men det er sikkert mye annet som også er godt![:)]
Hva egner hyse seg til?
Forslag tas imot med stor takk! Fisk er jo så sunt og godt.

fiskekaker.....

Takk for forslag. Ja, det er sikkert mye man kan gjøre med hyse![:)] Merker at jeg er litt mer reservert mot å eksperimentere med fisk enn med kjøtt. Det handler vel bare om erfaring, som med alt anna. 

Jeg spiste det hos farmor for lenge siden, men da var det bare hyse, gulrot og potet med smør.
Dødsgodt[:D][:D]
Tror den var kokt.

Her var det mange gode forslag, skal prøve noe av dette ja! [:)] Det finnes jo mange oppskrifter med torsk, går det fint å bytte ut torsken med hyse da kanskje? 

ORIGINAL: snupzz

Her var det mange gode forslag, skal prøve noe av dette ja! [:)] Det finnes jo mange oppskrifter med torsk, går det fint å bytte ut torsken med hyse da kanskje? 

Det går helt fint!  Hvit fisk kan stort sett byttes om i alle oppskrifter[;)]

Back
Topp