Hyppigheten på kontroll på slutten

Gravid med Gravøren!

Elsker forumet
Pga ferie på legekontoret.
Hadde kontroll forrige uke 36+2

Så skal legen ha ferie, så neste kontroll blir ikke før uke 39.

Er ikke dette litt lenge?

Skal vell være kontroll i uke 38 mener jeg? Jeg hadde i uke 36,så nå til uka i uke 38. Mener jeg har lest at det er vanlig.

Det syns eg var lenge.. Skal vera minst kvar 14 dag no på slutten. Er iallefall det her. Men vikar? Her er både jordmor og lege på ferie samtidig, så eg skal gå til kontroll hjå ein anna lege i veke 40.

Jeg var i uke 36+6 og skal i uke 39+0 igjen. Er vel vanlig med hver 14 dag på slutten egentlig? Men det er vel kanskje en vikar du kan ta kontakt med om det skulle være behov?

Jeg var på kontroll i uke 38.. Og deretter idag,på termin.. Og så har jeg kontroll igjen på tirsdag om jeg ikke har født.. Jm her sa at hun helst ikke ville at jeg skulle gå så lenge uten kontroll,så siden hun har ferie fikk jeg beskjed om å gå til lege eller evt kontakte jordmorvakten og dra dit (selv om alt er bra og det ikke er tegn på hverken fødsel eller noe annet)..

Tror ikke jeg hadde gått med på å vente så lenge til neste kontroll..

Synes det var litt sjelden ja, men av og til er det jo tilfeldigheter som avgjør om man får kontroll tidlig eller seint i svangerskapsuka. Jeg har hatt kontroll hos jordmor 36+2 og 38+4 :) Skal ha siste 40+2, så hvis jeg går over termindato er det bare trivselskontroll på sykehuset.

Spurte jordmor hvor ofte jeg skulle gå nå på slutten og hun sa at det var normalt hos dem med hver 14.dag cirka fra uke 36.
Ei venninne gikk hver uke på slutten i nabobydelen, så ulik praksis fra sted til sted :)

Jeg var hos legen i uke 34+0, så skal jeg til jordmor i uke 37+1, så lege 38+1. Regner med det blir hver uke etter det og :) Legen min og jordmor skal ha ferie men da får jeg time hos en annen lege.
Syntes det var lenge med 3 uker helt på slutten

Hmmm... Får se om eg ikke kan få meg en time hos vikar el jordmor (har kun gått til legen) de siste dagene har jeg hatt kraftig hodepine og vært uggen i varmen. Med hovne føtter. Men er plaget av hodepinen jevnlig, og nakkevondt, så vet ikke kor grensa går får å kontakte lege med tanke på svangerskapsforgiftning..

Får se det litt an, men tenker det er greit å få sjekket blodtrykk og urin iallefall igjen snart.

Min lege praktiserer hver uke og de har 3 uker stengt nå. Var hos legen forje uke hadde da uvi. Var på et annet legekontor i dag for kontroll og har så høyt bt og div at jeg må tilbake til legen i morgen. Så jeg er nå glad for at de er så nøye og hadde aldri gått i 3 uker mellom kontroll på slutten.

Hmmm... Får se om eg ikke kan få meg en time hos vikar el jordmor (har kun gått til legen) de siste dagene har jeg hatt kraftig hodepine og vært uggen i varmen. Med hovne føtter. Men er plaget av hodepinen jevnlig, og nakkevondt, så vet ikke kor grensa går får å kontakte lege med tanke på svangerskapsforgiftning..

Får se det litt an, men tenker det er greit å få sjekket blodtrykk og urin iallefall igjen snart.

Da ville jeg hvertfall hvert påpasselig og ikke gått 3 uker uten sjekk.

Min lege tar også ferie nå, så jeg ble spurt om jeg ville en av deres andre som var der i ferien. Hun skulle vel være tilbake når jeg var rundt 39 uker. Men fikk time hos turnuslegen på kontoret i uke 38 så jeg får de jevnlige kontrollene. Du kan jo ringe å høre om du kan få kontrollen hos noen andre?:)

Etter uke 36 har jeg gått til jordmor ca hver 14 dag :)

Back
Topp