Hyppig nattamming

Alt jeg leser her høres normalt ut!

Mat/amming er ustabilt opptil de er tre måneder gamle:) dere som har urolige netter, forsøk å sove på dagtid eller legg dere tidligere. Søvn er viktig.

Jeg har kuttet koffein i kosten min, virker som det har hjelpt på jr
Ja, vet det er normalt, men skulle gjerne hatt rundt 3 timer mellom hver nattamming. :)

Sniker fra september her. Er likt her. Spiser ofte og sover korte perioder:p Ligger gjerne 12 timer i sengen, for å prøve å få nok søvn. På dagen sover hun lange perioder:)
Her må jeg opp med storesøster kl 7, då får ikke 12 timer i senga, men prøver å sove litt på dagtid. :)

Kan det hende at du har for mye melk? Hadde det her og minien hang på puppen, jeg byttet pupp annen hver gang (for det sier de jo at du skal) og minien gulpet masse og skulle ha mat igjen ofte. Hadde mye luftsmerter, promp og eksplosive bæsjebleier. Symptomer er nettopp det og at mor lekker mye fra det andre brystet når hun ammer. Et forslag i allefall:-) Man kan lese om det på ammehjelpen.
Lest meg opp på overproduksjon og mye av det ammehjelpen skriver stemmer for meg. Prøver derfor den teknikken de anbefaler nå. Spent på om det gir resultat. Har nattesøvnen deres blitt bedre?

Jeg ammer også ofte på natta, jordmoren sa det er vanlig at barnet vil ha ofte mat på nettene når det kommer før termin. De trenger tid på seg for å komme inn i en god natterutine

Gulpingen og slikt ble bedre nå jeg kuttet ut melk i kosten min og når smokken ble i bruk

Lest meg opp på overproduksjon og mye av det ammehjelpen skriver stemmer for meg. Prøver derfor den teknikken de anbefaler nå. Spent på om det gir resultat. Har nattesøvnen deres blitt bedre?
Jupp! Det var en litt slitsom første dag. Melket jo ut det "meste" på morgenen og når bøllefrøet var vant til at spruten sto i munnen og at han ble full etter noen minutter så syns han naturlig nok at det var kjedelig å måtte jobbe for føden:-P Så han hang ganske mye i puppene den første dagen. Nå gir jeg gjerne to til tre ganger på rad fra samme pupp, og her sover han fra tolv til halv fem på natten og så igjen til rundt åtte:-) Så det funka her. Mye mindre gulp også!

Alt jeg leser her høres normalt ut!

Mat/amming er ustabilt opptil de er tre måneder gamle:) dere som har urolige netter, forsøk å sove på dagtid eller legg dere tidligere. Søvn er viktig.

Jeg har kuttet koffein i kosten min, virker som det har hjelpt på jr

Her har vi urolige netter OG dager. Fått sove 1 time på dagen i dag, men det veier liksom ikke helt opp for søvnløse netter. Har tenkt å forsøke å kutte melk nå, for å se om det kan hjelpe. Jeg drikker så og si ikke noe med koffein uansett, har ikke tid til å kose meg med kaffen uansett :P

Har det identisk! Blir smårar...
Og så klarer gubben å lire av seg at han er sliten osv... Mens han spiser... Jeg fikk i meg en halv skive til frokost kl ni i dag... Middagen har jeg fortsatt ikke spist... sULtEN!!! Og klokka er straks 19.00!!! Hurra for å være isolert hjemme og sulten med en mann som klager[emoji29]

Venter lillesøster 5.Oktober

Og så klarer gubben å lire av seg at han er sliten osv... Mens han spiser... Jeg fikk i meg en halv skive til frokost kl ni i dag... Middagen har jeg fortsatt ikke spist... sULtEN!!! Og klokka er straks 19.00!!! Hurra for å være isolert hjemme og sulten med en mann som klager[emoji29]

Æsj det er ikke noe særlig :( Mannen her klager ikke heldigvis, men jeg misunner han som kan dra på jobb og sove hele natta :p

Her har vi urolige netter OG dager. Fått sove 1 time på dagen i dag, men det veier liksom ikke helt opp for søvnløse netter. Har tenkt å forsøke å kutte melk nå, for å se om det kan hjelpe. Jeg drikker så og si ikke noe med koffein uansett, har ikke tid til å kose meg med kaffen uansett :P
Kan anbefale deg å ta med mini til osteopat eller manuell terapeut. Min første var veldig urolig. Hun gråt ikke så mye og hadde ikke kolikk, men hun fant liksom aldri roen og lå alltid å vrei på seg. Da hun var 5-6 uker tok vi henne med til en osteopat som hadde erfaring med spedbarn. Hun ble mye bedre og trengte bare to behandlinger. Han sa første gang at enten var det bare umodne tarmer osv og i så fall var det ingenting han kunne gjøre, ellers var det en nerve som lå i klem. I så fall kunne han hjelpe. Var hun ikke bedre på to-tre behandlinger, så var det det første. Var så tillitsvekkende ar han var så ærlig. Og dom sagt, vi merket effekten godt. Kjenner flere andre med tilsvarende historier, så absolutt verdt et forsøk!

Omg gubben min får høre det om han prøver å klage altså!!

Kan anbefale deg å ta med mini til osteopat eller manuell terapeut. Min første var veldig urolig. Hun gråt ikke så mye og hadde ikke kolikk, men hun fant liksom aldri roen og lå alltid å vrei på seg. Da hun var 5-6 uker tok vi henne med til en osteopat som hadde erfaring med spedbarn. Hun ble mye bedre og trengte bare to behandlinger. Han sa første gang at enten var det bare umodne tarmer osv og i så fall var det ingenting han kunne gjøre, ellers var det en nerve som lå i klem. I så fall kunne han hjelpe. Var hun ikke bedre på to-tre behandlinger, så var det det første. Var så tillitsvekkende ar han var så ærlig. Og dom sagt, vi merket effekten godt. Kjenner flere andre med tilsvarende historier, så absolutt verdt et forsøk!

Time til osteopat er bestilt!

Omg gubben min får høre det om han prøver å klage altså!!
Eksploderte i går kveld.... Da var det nok for å si det mildt! Han var veldig på tilbudssidrn med å hente frokost/drikke i dag tidlig... Men da orket jeg ikke trynet hans! Blir spennende å se hvordan kvelden i dag blir!!!

Eksploderte i går kveld.... Da var det nok for å si det mildt! Han var veldig på tilbudssidrn med å hente frokost/drikke i dag tidlig... Men da orket jeg ikke trynet hans! Blir spennende å se hvordan kvelden i dag blir!!!

Jeg hadde en sånn kveld jeg også, han hinta på at jeg gjorde for lite husarbeid..! Og den dagen hadde jeg faktisk fått gjort litt! Da gikk jeg og satte meg i et annet rom. Hadde mest lyst til å kjøre min vei egentlig :P

Back
Topp