Hyppig nattamming

oktoberskatt14

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Blir smårar av mini om natta altså. Han sover som regel fra 21-midnatt, men etter det våkner han gjerne hver 1,5 - 2. time. Klarer ikke å få han til å sovne uten at han får en ny runde mat. Han virker ikke spesielt sulten for spiser ikke så mye, men gulper desto mer. Storesøster spiste og hyppig om natten, men ikke såååå hyppig. Noen tips? Mini er 5 uker nå, men har vært mye syk (først sykehusinnleggelse og så 1,5 uke med forkjølelse) så det er litt dårlig med rutiner enda...

Ingen råd, men hvis det er noen trøst høres det ut som om det er våre netter du beskriver!!

Og opp mellom 5 og 6 :p

Trøtt mams! ;)

Blir smårar av mini om natta altså. Han sover som regel fra 21-midnatt, men etter det våkner han gjerne hver 1,5 - 2. time. Klarer ikke å få han til å sovne uten at han får en ny runde mat. Han virker ikke spesielt sulten for spiser ikke så mye, men gulper desto mer. Storesøster spiste og hyppig om natten, men ikke såååå hyppig. Noen tips? Mini er 5 uker nå, men har vært mye syk (først sykehusinnleggelse og så 1,5 uke med forkjølelse) så det er litt dårlig med rutiner enda...

Samme her! Rekker nesten ikke roe seg før det er tid for mat igjen. Hun er ikke 3 uker enda. I natt sov jeg 1 t og 45 minutter... Var våken fra 3 og utover! Mye gulp og vondt i magen.

Jeg har desverre ingen råd å komme med, men håper det ikke vedvarer så lenge for dere da. Sender john blund over til mini :)

Min sover 3-4 timer etter han får NAN 1 rundt 24:00. Jeg ørker ikke å stå opp hele natt og dag. Gutten min tar tid å suge og noen ganger tar det 3 timer å amme han. Da sover han 1 time og opp igjen for 2 timer. Han spiser alt men veldig sakte med mange sove pauser. Det var helt umulig å sitte å amme 24/7 til meg så NAN redder meg siden jeg får å sove litt lenger enn 2 timer på natt.

Kan det hende at du har for mye melk? Hadde det her og minien hang på puppen, jeg byttet pupp annen hver gang (for det sier de jo at du skal) og minien gulpet masse og skulle ha mat igjen ofte. Hadde mye luftsmerter, promp og eksplosive bæsjebleier. Symptomer er nettopp det og at mor lekker mye fra det andre brystet når hun ammer. Et forslag i allefall:-) Man kan lese om det på ammehjelpen.

Samme her! Rekker nesten ikke roe seg før det er tid for mat igjen. Hun er ikke 3 uker enda. I natt sov jeg 1 t og 45 minutter... Var våken fra 3 og utover! Mye gulp og vondt i magen.
Slitsomt! Her sover han mellom hver amming, så har det kanskje hakket bedre enn deg, men han bruker ofte litt tid på å finne roen. Håper minien din snart kommer på bedre tanker :)

Min sover 3-4 timer etter han får NAN 1 rundt 24:00. Jeg ørker ikke å stå opp hele natt og dag. Gutten min tar tid å suge og noen ganger tar det 3 timer å amme han. Da sover han 1 time og opp igjen for 2 timer. Han spiser alt men veldig sakte med mange sove pauser. Det var helt umulig å sitte å amme 24/7 til meg så NAN redder meg siden jeg får å sove litt lenger enn 2 timer på natt.
Jeg er ikke villig til å gå over på Nan enda. Har fortsatt tro på at dette går seg til (på et eller annet vis ;) ), men et veldig glad du har funnet en løsning for dere!

Kan det hende at du har for mye melk? Hadde det her og minien hang på puppen, jeg byttet pupp annen hver gang (for det sier de jo at du skal) og minien gulpet masse og skulle ha mat igjen ofte. Hadde mye luftsmerter, promp og eksplosive bæsjebleier. Symptomer er nettopp det og at mor lekker mye fra det andre brystet når hun ammer. Et forslag i allefall:-) Man kan lese om det på ammehjelpen.
Hmmm...kanskje? skal lese litt om det! Takk for tips :)

Her må han sovne på puppen om natta, legger jeg han ned i senga si for tidlig så våkner han og vi må ha en ny runde med pupp, byss og kosing. Sover urolig noen netter, mye styring og småklynking i søvne uten at han våkner. På dagen sover han som en stein uansett hvor jeg legger'n :s

Jeg hadde for mye melk og tassen hang i puppen non stop en periode. Jeg byttet også bryst annenhver gang, men jeg fant ut at det beste var å la han tømme ett bryst før jeg byttet, særlig når det var kort tid mellom hver ammerunde. Ofte mens han ammet så bæsjet han, og sovnet gjerne ved brystet også. Og når jeg skiftet på han, så våknet han til og ville ha mer mat... Og siden den første melka i brystet er ganske tynn og den fettrike melka er "innerst", så ble han aldri god og mett når jeg byttet brystet ofte.

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Her må minstem vekkes når det har gått 3-4 timer siden mat sist. I natt sov han fra 11 til halv 6, og da vekket jeg han for mat. Så sovnet han igjen og sov til langt på formiddagen :)
Jeg måtte stå opp tidligere forbi få de andre avgårde på skole og barnehage, men med en sånn natt går det helt fint :)
Så får vi se hvor lenge denne luksusen varer :)

Sniker fra september her. Er likt her. Spiser ofte og sover korte perioder:p Ligger gjerne 12 timer i sengen, for å prøve å få nok søvn. På dagen sover hun lange perioder:)

Her er det motsatt... 2 amminger iløpet av natta, og fra kl 11.00 om morgenen så henger hun konstant i puppen til kl. 19-20... Hun bruker meg som smokk... Hun vil ikke ha smokk, vi har kjøpt inn ALLE som finnes!! Og vi prøver hver dag... Sprøyter til og med inn litt sukkervann i håp om at hun tar sutten! Litt lei av å sitte inne kjenner jeg!!

Venter lillesøster 5.Oktober

Her er det motsatt... 2 amminger iløpet av natta, og fra kl 11.00 om morgenen så henger hun konstant i puppen til kl. 19-20... Hun bruker meg som smokk... Hun vil ikke ha smokk, vi har kjøpt inn ALLE som finnes!! Og vi prøver hver dag... Sprøyter til og med inn litt sukkervann i håp om at hun tar sutten! Litt lei av å sitte inne kjenner jeg!!

Venter lillesøster 5.Oktober

Har det identisk! Blir smårar...

Alt jeg leser her høres normalt ut!

Mat/amming er ustabilt opptil de er tre måneder gamle:) dere som har urolige netter, forsøk å sove på dagtid eller legg dere tidligere. Søvn er viktig.

Jeg har kuttet koffein i kosten min, virker som det har hjelpt på jr

Back
Topp