Hyppig amming

Septemberbaby__

Flørter med forumet
Min lille er nå 6 uker og han legger veldig fint på seg, så jeg er ikke bekymret for at han ikke får i seg nok melk. Men han spiser så sykt ofte, og det er ganske slitsomt. Han spiser ikke lenge om gangen, alt fra 2 til 10 minutter, og så går det ikke lang tid før han vil ha mat igjen - noe som er forståelig når han spiser så lite om gangen. Dette fører til at jeg kvir meg for å kjøre bil, gå på trilletur etc, fordi han plutselig gråter og vil ha mat. Hvis han sovner før jeg legger han i vognen så kan han fint sove en stund, men våkner han før vi er hjemme igjen så må jeg amme der vi er og det er ikke alltid like praktisk :p Er det flere som har det sånn?? Er det noen måte å få endret disse matvanene hans slik at han spiser mer om gangen og har lengre pauser mellom?

Heldigvis er det annerledes om natten og han sover da som regel 2 timer i strekk om gangen.

Jeg hadde kontaktet ammehjelpen om det. De bruker å ha gode triks for å fikse sånt.

Umiddelbart tenker jeg at baby ikke får tømt puppen godt nok, før han gir opp. Hjelper det å komprimere puppen underveis så mer kommer ut. Eller bytte pupp når han er ferdig med den første feks?

Jeg har det delvis sånn til tider, spesielt på kveldstid, bortsett fra at han faktisk spiser godt, men går ikke lange stunden før han vil ha enda mer. Til gjengjeld sovner han i halv 11-11 tiden og sover i opptil 4-4,5 time første økt og så sover han 2-3 timer de neste to øktene. Så kan ikke klage for at han er litt klegg på kveldstid føler jeg [emoji4] hadde også kontaktet ammehjelpen for råd og tips :)

Hjelper det å holde han aktiv/våken mens han spiser? Jeg har også en hurtigspiser, og bruker flere ganger å kose hånden hans, bevege meg litt eller andre småting, for å få han til å "kvikne" litt tid, så han spiser litt mer.

Samme her. Vekker han med å bevege meg, snakke til han osv. Lar han evt fortsette småsuge litt i søvne om han sover og da kommer det brått flere utdrivninger [emoji106]

Hjelper det å holde han aktiv/våken mens han spiser? Jeg har også en hurtigspiser, og bruker flere ganger å kose hånden hans, bevege meg litt eller andre småting, for å få han til å "kvikne" litt tid, så han spiser litt mer.
Takk for tips, skal prøve det:)

Back
Topp