hypotyreose - noen?

Lehne

Gift med forumet
Januarskatter 2015
Noen andre med hypotyreose, kronisk lavt stoffskifte?
Hvordan har dere det?
Har dere reagert i svangerskapet? Økte doser medisin?

Har kronisk lavt stoffskifte og har økt levaxin dosen fra 150 hver dag til 300..har veldig lite energi for tida og sover gjerne ekstra om jeg får mulighet for det, merker at jeg også er veldig ukonsentrert og kan dette fort ut av samtaler :/ ..men leser jo om mange gravide som sliter med det samme som ikke har lavt stoffskifte..

Hei.
Sniker litt fra desember, har termin 25, men håper vel å tippe 1 januar før lillebror kommer ;) Jeg har også lavt stoffskifte og har økt dosen fra 100 hver dag til 150. Har en gynekolog som er veldig nøye på medisinering av stoffskiftesykdommer i svangerskapet og har fått klar beskjed om at verdiene skal ligge innenfor 0.5-1,5 (TSH), så prøver å være flink med regelmessige sjekker.

Vanligvis synes jeg ikke medisinene fungerer noe særlig godt, selv om verdiene mine ligger innenfor der de skal- MEN supertips; jeg har begynt på noe som heter FitLine og merker stooor forskjell! Er pulver som man drikker om morgen/kveld, som inneholder vitaminer, mineraler og fiber. Har så mye mer overskudd i hverdagen, skikkelig deilig å slippe å "dra med seg kroppen" til enhver tid!! Anbefales :)

Har kronisk lavt stoffskifte og har økt levaxin dosen fra 150 hver dag til 300..har veldig lite energi for tida og sover gjerne ekstra om jeg får mulighet for det, merker at jeg også er veldig ukonsentrert og kan dette fort ut av samtaler :/ ..men leser jo om mange gravide som sliter med det samme som ikke har lavt stoffskifte..
Samme her... utrolig mye mer sliten, og har vanskelig for å konsentrere meg over lengre tid..vanskelig å få tid til å sove ekstra her, men hviler mye.
jeg har gått fra ca 75 til 100 men føler det er litt lite i perioder...

Hei.
Sniker litt fra desember, har termin 25, men håper vel å tippe 1 januar før lillebror kommer ;) Jeg har også lavt stoffskifte og har økt dosen fra 100 hver dag til 150. Har en gynekolog som er veldig nøye på medisinering av stoffskiftesykdommer i svangerskapet og har fått klar beskjed om at verdiene skal ligge innenfor 0.5-1,5 (TSH), så prøver å være flink med regelmessige sjekker.

Vanligvis synes jeg ikke medisinene fungerer noe særlig godt, selv om verdiene mine ligger innenfor der de skal- MEN supertips; jeg har begynt på noe som heter FitLine og merker stooor forskjell! Er pulver som man drikker om morgen/kveld, som inneholder vitaminer, mineraler og fiber. Har så mye mer overskudd i hverdagen, skikkelig deilig å slippe å "dra med seg kroppen" til enhver tid!! Anbefales :)
Det hadde nok ikke vært dumt med ekstra tilskudd, nei.. jeg har merket stor forskjell på forskjellige preparater, ikke alt som går like godt sammen med levaxinen..
Jeg sjekker hver 4. Uke nå i svangerskapet, har måttet øke hver gang.

Er veldig spent på å følge endringen etter vesla er født....

Ja :) Fjernet skjoldbruskkjertelen for 10 år siden, så har kronisk lavt. Jeg begynte å ta extra Levaxin med en gang jeg fant ut jeg var gravid i frykt for hva lavt stoffskifte kan gjøre med babyen. Fikk også henvisning til endokrinolog ganske raskt. Jeg har så og si doblet Levaxin dosen min hver dag. Og sjekker dette hver 4. Uke.

Jeg har følt meg helt fin igjennom hele svangerskapet (uke 32 nå). Energinivået har vært fint. Humør har vært helt stabilt, ingen cravings eller noe. Jeg er veldig var på hormonelle forandringer, men har ikke hatt noen svingninger i det hele tatt, så det har vært supert! :)

Jeg har også fjernet hele kjertelen i 2010. Jeg har lav TSH, og har hatt det hele veien. Har ikke endret dosen en gang enda. Går på 150 hver dag, bortsett fra onsdag og søndag hvor jeg tar 125. Er i uke 31 nå. Ikke noe mer sliten enn ellers.

Jeg får det til hvert sv.skap, og går på levaxin men vanligvis ett par uker etter fødsel er det tilbake på normalen. Det var det samme for moren min men etter 3. Sv skap fikk hun det permanent. Så spennende å se nå som jeg skal ha 3.mann.

Hei! Har hatt hypotyreose i 10 år, og er nå gravid i en alder av 38... Har tatt stoffskifteprøver hver 3.uke i høst, og det ser faktisk ut til å holde seg stabilt (klyper meg litt i armen...). Tar Levaxin, vanlige dosen på 75mcg, og det holder for øyeblikket. Har vel forsket litt på kosthold i denne forbindelsen, og kuttet kraftig ned på sukker og hvetemel, noe som har gitt resultater i form av energioverskudd og treningsglede :-). Men vi er forskjellige, så dette kan være svaret for meg men kanskje ikke for andre... Er i uke 22 nå, så det går framover! Lykke til videre i svangerskapet, håper virkelig at stoffskiftet ikke lager trøbbel. Mvh hildemy76

Hei! Har hatt hypotyreose i 10 år, og er nå gravid i en alder av 38... Har tatt stoffskifteprøver hver 3.uke i høst, og det ser faktisk ut til å holde seg stabilt (klyper meg litt i armen...). Tar Levaxin, vanlige dosen på 75mcg, og det holder for øyeblikket. Har vel forsket litt på kosthold i denne forbindelsen, og kuttet kraftig ned på sukker og hvetemel, noe som har gitt resultater i form av energioverskudd og treningsglede :-). Men vi er forskjellige, så dette kan være svaret for meg men kanskje ikke for andre... Er i uke 22 nå, så det går framover! Lykke til videre i svangerskapet, håper virkelig at stoffskiftet ikke lager trøbbel. Mvh hildemy76
Lykke til med resten av svangerskapet!
Her ble det tull fra uke 24-35 før vi klarte å stabilisere det igjen.. Størst utslag i hypofysen - hukommelse, depresjon ekstrem tretthet..
Håper du klarer å holde det stabilt hele veien.

Back
Topp