Hypnobirthing

Bkno8271080

Andre møte med forumet
Hei!
Leser bok om hypnobirthing og ser at det er mange tilbydere av kurs. Boka jeg leser markedsfører også kurset sitt, men lurer på om jeg kan klare meg uten kurs? Har allerede lært og fått masse nyttig informasjon. Har ikke så mye å rutte med, så lurer på om folk kan anbefale ulike gratis ressurser på nett/bibliotek, og eventuelt om det har vært nok for dere?
Er kurs nødvendig, eller kan man lese/øve seg frem på egenhånd?

Blir kjempeglad for alle råd, tips og erfaringer:)

Har jobbet som sanger og sånn sett jobbet med pust og mental trening i forbindelse med det, så håper også at den erfaringen kan hjelpe.

Jeg har kun tatt kurs og ikke bok, og har vært veldig fornøyd med det.
Har også hatt god utbytte av lydfilene som er med (positiv fødsel), men det kan jo veldig godt hende at boka er nok i seg selv. Det hjelper nok bedre enn ingenting uansett :) men hvis du skal ha kurset, så anbefaler jeg å se litt om det kommer tilbud, for det er titt og ofte 40% rabatt.

Jeg tok også kurset positiv fødsel, syntes info og historier samt lydfilene hjalp til å trygge meg under fødselen. Men mest av alt pusteteknikken for å beholde roa ☺️

Jeg tok ikke kurs og synes min fødsel gikk kjempefint! Brukte litt pusteteknikker fra yoga, og ellers bare tok det som det kom. Hadde god kjemi med jordmor også, tror det er veldig viktig. Hvis du har lest bok har du allerede gjort mer enn meg :smiley-ashamed004 Jeg tror alt man kan forberede seg med er positivt altså, men jeg tror heller ikke det er nødvendig å gjøre absolutt alt. Du kjenner nok på det best selv - hvis du tenker mye og bekymrer deg over fødselen så kan det nok være nyttig med mer forberedelse, mens hvis du føler deg rolig og trygg så holder det kanskje med mindre :Heartred

Tusen takk:) Vi kjøpte Positiv Fødsel-kurset på salget, og det er fint å forberede seg sammen - egentlig en ganske koselig aktivitet☺️ God påske alle

Back
Topp