Hypnobirthing

MammaMassør

Glad i forumet
Noen som har snust på dette?

Jeg kjenner det gjør godt å få slappet av nå, med meditasjon. Og håper jeg klarer å holde meg mer rolig under denne fødselen enn første. [emoji4]

Hvordan gå frem hvis man er interessert?
Har tenkt på dette en stund..

I storbyene finnes det jo terapeuter som driver med hypnose.
Men jeg bor på landet og her er ingen.
Derfor har jeg brukt YouTube og akkurat nå tester jeg ut en app. Vet ikke om jeg liker den. Har ikke kjøpt hele biblioteket. [emoji4]

I storbyene finnes det jo terapeuter som driver med hypnose.
Men jeg bor på landet og her er ingen.
Derfor har jeg brukt YouTube og akkurat nå tester jeg ut en app. Vet ikke om jeg liker den. Har ikke kjøpt hele biblioteket. [emoji4]
Jøss, så spennende. Kan du fortelle mer hva det går ut på?

Har ikke hørt om dette, men virker interessant av det lille jeg har lest til nå. Må forske litt mer på det imorgen :happy: Føler ikke jeg har noen negative følelser eller redsel knyttet til fødselen - gleder meg veldig, men vet jo ikke hvordan jeg reagerer når det faktisk setter igang. Uansett høres jo dette ut som noe alle vil ha nytte av å bruke i en så krevende situasjon.

Jeg har ingen erfaring med hypnose, men meditasjon liker jeg veldig godt! Kommer til å ha nytte av det under fødselen. Evnen til å slappe av under pausene, gode pusteteknikker og visualisering :thumleft

Jeg vet bare av egen erfaring at første fødsel tok lang tid pga frykt for det å ikke ha kontroll, jeg klarte ikke puste skikkelig og slappe av under riene og var generelt forknytt.

Da øker adrenalin-nivået i kroppen og riene blir ikke så effektive.

Min første fødsel varte i 40 timer aktiv fødsel og endte med påtvunget epidural og rieforsterkende drypp.
Håper å unngå det denne gangen. [emoji322][emoji4]

Jeg vet bare av egen erfaring at første fødsel tok lang tid pga frykt for det å ikke ha kontroll, jeg klarte ikke puste skikkelig og slappe av under riene og var generelt forknytt.

Da øker adrenalin-nivået i kroppen og riene blir ikke så effektive.

Min første fødsel varte i 40 timer aktiv fødsel og endte med påtvunget epidural og rieforsterkende drypp.
Håper å unngå det denne gangen. [emoji322][emoji4]
Oi! Det er akkurat noe sånt jeg er redd skal skje med meg! Det hørtes veldig lenge og veldig tungt ut, skjønner godt at du ikke vil oppleve det igjen.

Oi! Det er akkurat noe sånt jeg er redd skal skje med meg! Det hørtes veldig lenge og veldig tungt ut, skjønner godt at du ikke vil oppleve det igjen.

Når du står midt oppi det har du ikke noe valg.
Man jobber seg gjennom ri for ri.
Men i ettertid skjønte jeg at det var for lang tid i aktiv fødsel og at jordmødrene på vakt ikke hadde fulgt protokollene. [emoji85]

Back
Topp