Okei, dette blir litt langt altså..hehe
nei har ikke lest noe om det, har heller ei tenkt til å prøve..hehehe
Men det er fordi at sist jeg skulle føde, så fungerte den metoden jeg fant, super bra. Jeg følte jeg klarte å holde kontrollen hele tiden, slapp også pga det å bruke noen form for smertelindring fordi jeg gikk nesten inn i en liten transe selv hehe :p
Den morningen som riene mine begynte, så googla jeg litt rundt på nettet etter ting som man kunne gjøre selv for å føle minst mulig smerte da. Og over alt jeg søkte og leste, så handlet stort sett det meste om pusten, og hvordan man pustet, og bare det å klare å holde roen (selv om det er vanskelig når det er på det vondeste). Eneste gangen jeg mistet litt en kontrollen, var når jeg begynte å fryse, så da satt jeg meg over i et badekar, og fikk ha så varmt vann jeg bare ville, og da jeg fikk varmen igjen, klarte jeg å holde roen.
Også tror jeg det også hjalp meg litt at jeg virkelig trodde jeg skulle få oppleve det værste av det værste, og jeg ventet hele tiden på at det skulle bli enda værre! Men det ble det ikke. Men det er jo ikke sånn som jeg opplevde det er fasiten, eller hvordan jeg kom igjennom fødselen, men det fungerte for meg. Kanskje denne gangen jeg får en helt annen oppfatning. Men etter forrige fødsel, så følte jeg virkelig at det ikke var så vondt som jeg hadde trudd, eller på langt nær så ille som jeg hadde trudd. Litt også fordi man vet det er en ende på det, og man vet hva det kommer av! hehe