Hypermobil

S-12345

Flørter med forumet
Min lille skatt er 14 mdr. Så vidt krabbende til tider men mest åling. Klarer å stå ved bordet, men ikke antydning til gange. Påvist hypermobile ledd i føttene. Noen som Hæhar erfaring med hvordan progresjon er ift krabbe/gange hos de som har hypermobile ledd? Takknemlig for alle svar ♥️
 
Mine to eldste har det. De begynte å gå når de var 14 måneder og 15 måneder. Begynte å krype ved 7-8 måneder og 9 måneder.

Redigert: det ene barnet er blitt kalvbeint grunnet det som vi har fått oppfølging på.
 
Last edited:
Min lille skatt er 14 mdr. Så vidt krabbende til tider men mest åling. Klarer å stå ved bordet, men ikke antydning til gange. Påvist hypermobile ledd i føttene. Noen som Hæhar erfaring med hvordan progresjon er ift krabbe/gange hos de som har hypermobile ledd? Takknemlig for alle svar ♥️
Min nevø har det. Han krabbet også lenge, men kom seg mer opp etter hvert og begynte med sine første skritt rundt 18 mnd. husker foreldrene fikk veiledning av en fysioterapeut via. Helsestasjon. Min datter har det nå. Hun er 11 mnd og oppe og står. Men ikke så lenge og klager litt fort. Har slått meg til ro med at helsesykepleier sa at det kan ta lengre tid før de går enn snittet, men at det ordner seg for absolutt alle etter hvert :)
 
Tusen takk for svar ☺️ Vi har og fått fysio og fått gode råd og tips til hvordan vi kan støtte utviklingen hennes så ikke hun får vondt i leddene. Nå krabber hun rikelig og koser seg med bordet mens vi står og leser :)
 
Back
Topp