Hypermesis Gravidium

Mammaprat

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Noen som har erfaring med det?
Jeg går bare å venter å gruver meg..... har fått det i uke 6 i begge svangerskapene tidligere, å nå er jeg i uke 5 snart..

Lurer på; noen som har et godt tips for å overleve hverdagen med hypermesis?? :wtf: Husker bare kvalmen fra tidliger, alt annet er fortrengt... ble syk i uke 6, å var innlagt i uke 8.. kan sikkert "glede" meg til "ferie" på sykehuset på nyåret.. not!:smiley-ashamed008

Men FOR en herlig premie vi får!!:gen014

Er det veldig stor sannsynlighet for at du får det i dette svangerskapet også? :grumpy:

Er det veldig stor sannsynlighet for at du får det i dette svangerskapet også? :grumpy:
Ja, det er nok det... Jeg er akkurat som mamma, å hun var like dårlig med alle 3... Så jeg er ganske sikker på det! Og om jeg IKKE blir dårlig, tror jeg sikkert noe er galt... :woot:

Hatt det fra ca uke 6 - 17 med første og fra uke 6-25 med andre.
Krysser fingrene for at det ikke kommer denne gangen. Ingen spesielle tips som har funket for meg, kun væske intravenøst på sykehuset og mye medisiner mot kvalme.

Hatt det fra ca uke 6 - 17 med første og fra uke 6-25 med andre.
Krysser fingrene for at det ikke kommer denne gangen. Ingen spesielle tips som har funket for meg, kun væske intravenøst på sykehuset og mye medisiner mot kvalme.
Haff, føler med deg... samme til meg også... men hadde håpet det har dukket opp vidundermedisin siden jeg var gravid sist, for 5 år siden..... :woot: krysser fingrene for at vi berger bra! :smiley-ashamed008;)

Uff håper dere ikke blir så hardt rammet denne gangen! Jeg er full i gang med 3. runde med hyperemesis. Jeg var heldig som fikk medisiner tidlig hos legen denne gang, men dessverre ser det ut som zofran funker dårlig. Det som var vidundermedisin før.. xsmile8
7+3 nå og ned 5 kg..

Uff håper dere ikke blir så hardt rammet denne gangen! Jeg er full i gang med 3. runde med hyperemesis. Jeg var heldig som fikk medisiner tidlig hos legen denne gang, men dessverre ser det ut som zofran funker dårlig. Det som var vidundermedisin før.. xsmile8
7+3 nå og ned 5 kg..
Uff, herlighet :yuck: stakkars deg!! Krysser fingrene for at du blir fort frisk! Det er så utrolig slitsomt.. jeg hååååper på et under dette svangerskapet....;)

Uff, herlighet :yuck: stakkars deg!! Krysser fingrene for at du blir fort frisk! Det er så utrolig slitsomt.. jeg hååååper på et under dette svangerskapet....;)
Tidligere har det vart helt til fødsel, men satser på jeg slipper å gå like lenge denne gang.. Krysser fingre for at du slipper unna!

Om to uker skal jeg fjerne spiralen min, vet ikke helt som vi skal være aktive prøvere, tenker vi heller tar det mere som det kommer :Heartblue

Er på en måte litt redd for å bli gravid, for i svangerskapet med sønnen min var jeg hardt rammet av hypermesis, så var sengeliggende til uke 20/25, spydde konstant til fødselen og var jevnlig på sykehuset for veske og næring :confused3 Fødselen min startet også 6uker før termin siden de sa kroppen min ikke taklet gravidteten så godt :confused1
Så krysser alt jeg har for en bedre gravidtet neste gang, selv om oddsene er dårlig :yuck:

Du må opptadere :hungover:

Lite å oppdatere her altså.... ligger i sengen, reiser jeg meg så spyr jeg! Enkelt og greit.. er i dag uke 11. Vært på sykehuset for å få intravenøs væske og medisin. Ble ikke stort bedre av det.. går på afipran g 3 pr dag, men ikke store hjelpen i der
T.. Gi meg livet mitt tilbake!!! :depressed::depressed:

Masse lykke til til dere!!!:):)

Dette var noe jeg kunne relatere til med en gang.
Jeg er i uke 10 og har allerede 3 innleggelser og er no snakk om kanskje å få lagt ned sonde
Så jeg får i meg veske og næring.
Med de to andre varte det til fødebenken. Forferdelig tungt dette :/
Ønsker dere alle lykke til og håper dere fåreden hjelpen dere trenger :) klem

Hufffff...jeg nesten hate meg selv når jeg har hyperemesis. Uke 15 og fortsatt like ille. Så lei av å ta turen til sykehus hver 2 dager for å få væsker....nesten glemt hvordan maten smaker...jeg tenkte at dette svangerskap blir den siste og hadde lyst å nyte/kose meg på hver eneste moment. Men det klarer jeg ikke...

Åh..jeg måtte bare få tankene ut noe sted...

Jeg er heller ikke kvitt det ennå...er 14+1...får i meg lite mat, eneste som er greit å holde nede er faktisk frokosten (rundstykke med ost). Føler meg svak og trett. Tar postafen 2 tabletter i døgnet. Hadde ikke overlevd uten de, men blir veldig trøtt. La meg i går kl 22, sto opp i dag 14:30. Men greit å sove bort dagen også når en ikke er i form. Men kjenner ryggen liker det ikke så godt.

Jeg klarer å holde på mat og drikke denne gangen, så da klarer jeg meg uten sykehus.. Men innmari dårlig fremdeles, og ikke tegn til bedring. Går fremdeles på zofran med liten effekt.. Hadde afripan i tillegg noen uker, men gjorde ingen forskjell.. Ned 10 kg så langt :P Uke 13+4 så langt.. God bedring til dere andre!!

Lite å oppdatere her altså.... ligger i sengen, reiser jeg meg så spyr jeg! Enkelt og greit.. er i dag uke 11. Vært på sykehuset for å få intravenøs væske og medisin. Ble ikke stort bedre av det.. går på afipran g 3 pr dag, men ikke store hjelpen i der
T.. Gi meg livet mitt tilbake!!! :depressed::depressed:

Masse lykke til til dere!!!:):)
Kjedelig, men er så verd det :D hva gjør vi ikke for de små? Hehe
Nei afipran er ikke noe bra synes jeg heller, venninna mi har sånn tabelett som du stikker i rumpa, hun hadde ikke overlevd uten! den er svindyr da, å du får ikke igjen pengene heller :/ men på meg igjen funket ikke noe..

Kjedelig, men er så verd det :D hva gjør vi ikke for de små? Hehe
Nei afipran er ikke noe bra synes jeg heller, venninna mi har sånn tabelett som du stikker i rumpa, hun hadde ikke overlevd uten! den er svindyr da, å du får ikke igjen pengene heller :/ men på meg igjen funket ikke noe..

Ja, den stikkpiller hadde jeg sist og den var greit, men er veldig dyrt. Koster rundt 3000 kr for ca.10 tabletter. I tillegg selges etter bestilling på sykehuset apotek. Prøvde den denne gangen, men uten noe effekt.

Back
Topp