Hyperemesis!!

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Dere som har hatt hyperemesis..

Jeg hadde altså dette forrige svangerskap også... men da gikk det ikke over i det hele tatt.. men var tvillinger..

Men dere som hadde en bebbis i magen.... gikk det noen gang over i løpet av svangerskapet?

Blei noe bedre etter uke 25

Jeg hadde det, og det gikk egentlig ikke over i det hele tatt. Ble mye bedre, men først etter fødselen kjente jeg hvordan det var å ikke være kvalm igjen...

Nå var det litt spesiellt med meg, jeg hadde enormt høyt nivå av HcG, fikk pga dette høyt stoffskifte, og dette fører til en ekstrem kvalme. Det kom seg en del rundt uke 20, da sluttet jeg å kaste opp hele tiden, men var konstant uvel hele svangerskapet.
I det jeg hadde født, to timer etter, spiste jeg mitt første måltid og tenkte: Hmmmm, jeg er ikke litt uvel engang[:)]

Ikke særlig oppløftende kanskje. Men du trenger ikke bli dårlig denne gang, selv om du var det sist[:)]

I sist svangerskap gikk det ikke over i det hele tatt. De andre gangene ga det seg rundt uke 15-20

Hos meg ble det noe bedre etter uke 15, og deretter gradvis bedre for hver uke. Etter uke 25 var jeg ikke noe særlig kvalm lenger (men det kom litt tilbake på slutten av svangerskapet...)

iiisj..ble ikke noe bedre..kastet opp den dagen jeg fikk positiv test og kastet opp under fødsel...med andre ord...det ga seg aldri [:'(][:'(]

ORIGINAL: **Cool Becca**

iiisj..ble ikke noe bedre..kastet opp den dagen jeg fikk positiv test og kastet opp under fødsel...med andre ord...det ga seg aldri [:'(][:'(]

Samme her... [:'(]

Med nr en gikk det over etter uke 25-27 en gang, med nr to hadde jeg det ikke (eneste gutten) og med nr tre så gikk det aldri helt over, men ble bedre etter uke 15-16, og så litt bedre igjen fra uke 30, men de to-tre siste ukene var gruuuusomme.

Med førstemann (gutt) ble det noe bedre rundt uke 16 og gikk over over rundt uke 30.
Med nr 2 (jente) gikk det aldri over, men ble noe bedre engang rundt uke 20, da klarte jeg å gjøre litt mer enn å ligge krøket hele dagen.
Var fantastisk deilig å våkne opp noen dagen etter at babyen var ute og ikke være kvalm mer!! [:)] Hadde helt glemt hvordan det føltes!

Back
Topp