Hyperemesis

Hvor langt er du kommet nå? Så langt ikke kvalm?
Bare 3+4! Fikk litt panikk i går for jeg ble kvalm på jobb, men tror det var fordi jeg var veldig sliten. Sist ble kvalmen nye verre av å være sliten. Det er mye bedre i dag!

Hei! Hvordan har det gått videre for deg med kvalmen? Spennende å høre siden du er et stykke foran meg :)
Hyggelig du spør! Hadde et par gode dager for et par uker siden, og var i ekstase over det! Men så snudde det, og kvalmen kom tilbake. Vært mye sengeliggende frem til nå. Men i dag igjen har jeg hatt en overraskende god dag, så da kommer jo håpet på nytt da, og håper på at formen fortsetter å bli bedre :joyful: Er 11+6 uker i dag.

Hvordan går det for deg nå da?

Hyggelig du spør! Hadde et par gode dager for et par uker siden, og var i ekstase over det! Men så snudde det, og kvalmen kom tilbake. Vært mye sengeliggende frem til nå. Men i dag igjen har jeg hatt en overraskende god dag, så da kommer jo håpet på nytt da, og håper på at formen fortsetter å bli bedre :joyful: Er 11+6 uker i dag.

Hvordan går det for deg nå da?
Huff. Hadde du det likt i forrige svangerskap, men så gikk det faktisk over etter første trimester? Jeg er nå 9+3 og har hatt et par dager hvor jeg ikke føler meg helt utslått av kvalmen. Får jo forhåpninger om at det skal fortsette å bli lettere, men tør samtidig ikke å håpe for mye siden jeg var veldig dårlig hele svangerskapet sist!

Huff. Hadde du det likt i forrige svangerskap, men så gikk det faktisk over etter første trimester? Jeg er nå 9+3 og har hatt et par dager hvor jeg ikke føler meg helt utslått av kvalmen. Får jo forhåpninger om at det skal fortsette å bli lettere, men tør samtidig ikke å håpe for mye siden jeg var veldig dårlig hele svangerskapet sist!
Ja, men intensiteten på kvalmen var enda værre sist. Jeg ser jo at jeg helst skulle fått intravenøs væske sist, følte meg veldig veldig svak og dehydrert på et tidspunkt der. Legen skjønte nok ikke alvoret den gangen. Snakket med legen om det denne gangen og hun sa at jeg ikke skal oppleve at det går så langt igjen. Men så snudde det sakte med sikkert, dette var bare i første trimester ja, så jeg var jo bare kjempe heldig sånn sett!

Skjønner godt du ikke tør å håpe for mye, men godt du har fått et par dager som er litt roligere.. Selv om det er veldig frustrerende å få det tilbake etter en bedre dag :inpain:

Back
Topp