Jan2023baby
Blir kjent med forumet
Blir spennende å se om det stemmer i mitt tilfelle dahelt enig, det viktigste er at den er frisk
men forskningen sier nå hvertfall at det skjer mer om man bærer på jente
det er jo en spennende teori!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Blir spennende å se om det stemmer i mitt tilfelle dahelt enig, det viktigste er at den er frisk
men forskningen sier nå hvertfall at det skjer mer om man bærer på jente
det er jo en spennende teori!

Jeg hadde på kanten HG forrige svangerskap, det var stikk motsatt av mine to første (gutter). Det ble også gutt den gangensåååeee… den vitenskapen kan de dra lenger ut på landet med
![]()

Njaa det går ikke så bra... er helt ekstremt sliten og tar lett til tårene. Tror kanskje jeg må inn å få væske igjen. Hvor lenge er du på legekontoret da?Hvordan går det med dere? Jeg skal få intravenøs væske på legekontoret i morgen, litt spent på om det hjelper på formen![]()
Huff, så kjiptNjaa det går ikke så bra... er helt ekstremt sliten og tar lett til tårene. Tror kanskje jeg må inn å få væske igjen. Hvor lenge er du på legekontoret da?
Jeg hadde på kanten HG forrige svangerskap, det var stikk motsatt av mine to første (gutter). Det ble også gutt den gangensåååeee… den vitenskapen kan de dra lenger ut på landet med
![]()

Hehe ja det var ment å leses med sarkasme og ironiSelv om det ikke var sånn med deg kan det fortsatt stemme![]()
![]()

det er så jævlig, kan ikke huske at det var så uutholdelig sist!Så hvor går grensa for når man skal ta kontakt for hjelp? Har kastet opp 1-2 ganger daglig den siste uka. Igår spiste jeg 6 jordbær og en halv agurk. Idag har jeg kastet opp 3 ganger, og holder ikke på noe av det jeg spiser. ER SÅÅ SULTEN. For det meste må jeg ligge i ro mange timer etter måltid for å unngå å spy. Men da er jeg så kvalm at jeg vet ikke å gjøre av megdet er så jævlig, kan ikke huske at det var så uutholdelig sist!
Jeg er nok heller ikke dehydrert riktig enda, igår feks var en litt bedre dag, og rakk å få i meg 1 liter vann mellom morgenkvalmen og ettermiddagskvalmen. Men nesten hver dag ligger jeg bare rett ut for å unngå å spy. Drikker 1-2 glass med væske om dagen de dagene jeg er konstant kvalm. Jeg har tatt afipran uten effekt. Er redd for å ringe fordi de ikke kan hjelpe meg når jeg ikke er tydelig dehydrert, men jeg vet ikke å holde ut dette snart.. jeg bare vet de sier "ja hva skal vi gjøre med det da?"Tenker grensa er når du føler det er nok. Jeg kommer til å ringe legen på fredag og be om nye medisiner også høre om jeg kan komme inn å få væske.
Er nok ikke heeelt dehydrert, men jeg føler meg mye bedre i noen dager når jeg får en pose eller to utifra behov.
Jeg ligger også bare. Kvalm hele døgnet, inkludert natten.
Får du kvalmestillende?

Jeg er nok heller ikke dehydrert riktig enda, igår feks var en litt bedre dag, og rakk å få i meg 1 liter vann mellom morgenkvalmen og ettermiddagskvalmen. Men nesten hver dag ligger jeg bare rett ut for å unngå å spy. Drikker 1-2 glass med væske om dagen de dagene jeg er konstant kvalm. Jeg har tatt afipran uten effekt. Er redd for å ringe fordi de ikke kan hjelpe meg når jeg ikke er tydelig dehydrert, men jeg vet ikke å holde ut dette snart.. jeg bare vet de sier "ja hva skal vi gjøre med det da?"![]()
Er oppe i 6 ganger med oppkast idag nåJeg var på grensa sist, og fikk likevel væske. Jeg har prata med flere som sier at drypp er en av de mest effektive hjelpemidler mot hg, ikke kun for dehydrering. Og det vil jeg si stemmer greit med min erfaring på kvalme og brekninger også. Fikk på torsdag, var fin tilogmed mandag. Kasta opp konstant i går. De skal se ann allmenntilstanden din også, ikke bare om huden din er spretten. Så reiser du på legevakta bør du få kommet opp.
Det er hvertfall sånn det BØR være, dessverre vet jeg jo av egen erfaring at det ikke er sånn.
Prøvd å ta postafen sammen med afipran? Jeg tar postafen morgen og kveld. Og afipran 3 ganger om dagen. Fungerer bedre med postafen enn uten, men bra er det jo ikke uansett.
Det påvirker jo hverdagen min veldig. Har ikke prøvd postafen, det er ikke noe legen min har nevnt heller.Er oppe i 6 ganger med oppkast idag nåDet påvirker jo hverdagen min veldig. Har ikke prøvd postafen, det er ikke noe legen min har nevnt heller.
Du kan få det på resept fra legen også, så får du større pakninger som er billigere for deg. Bare sånn i tilfelle du bruker mye av detDet er jo reseptfritt, legen min ba meg ta begge deler. Men som sagt, funker sånn passe.
Du kan få det på resept fra legen også, så får du større pakninger som er billigere for deg. Bare sånn i tilfelle du bruker mye av det![]()