Hyperemesis

Jan2023baby

Blir kjent med forumet
Hei. Akkurat nå ligger jeg innlagt og på min 3 pose med veske. Får alt intravinøst av kvalmestillende og Paracet, da absolutt ingenting holder seg nede.
Men er glad jeg endelig fikk hjelp. Måtte en turnus lege til på legekontoret for å bli sendt videre til sykehuset.
Gjerne hiv deg inn i tråden, om du er i samme båt med kvalmen:meh:

Hei. Akkurat nå ligger jeg innlagt og på min 3 pose med veske. Får alt intravinøst av kvalmestillende og Paracet, da absolutt ingenting holder seg nede.
Men er glad jeg endelig fikk hjelp. Måtte en turnus lege til på legekontoret for å bli sendt videre til sykehuset.
Ønsker deg god bedring:Heartred har hatt det to ganger selv, finnes ikke noe verre enn hg!

Ligger inne jeg også. Planen er to poser veske og hjem i mårra tidlig. (Selvvalgt, har time til TUL og her er jo like mye hjelp som jeg selv klarer hjemme)..
Ingen kunnskap om alvorlig svangerskapskvalme her, og lite hjelp å få.

Godt å høre at du ble tatt på alvor! God bedring.

Ligger inne jeg også. Planen er to poser veske og hjem i mårra tidlig. (Selvvalgt, har time til TUL og her er jo like mye hjelp som jeg selv klarer hjemme)..
Ingen kunnskap om alvorlig svangerskapskvalme her, og lite hjelp å få.

Godt å høre at du ble tatt på alvor! God bedring.
Godt du iallfall får veske. De sier her at det skal hjelpe godt, så jeg håper alt jeg har på at det virker bedre enn kvalmestillende. Men kjenner jeg savner hjem. Men gynekologisk avd, skal sette opp en plan til meg om å få veske jevnlig. Er det ikke sånn der du er lagt inn? God bedring sendes til deg, håper du kommer deg fort:Heartred

Kom hjem i går etter to dager innlagt med væske. Ønsket selv å dra hjem da jeg følte meg så mye bedre. Ligger dere på føden? Synes jordmødrene der er desidert flinkest på HG.

Takk:Heartred Har du sluppet unna denne gangen?
Når stoppet du å være så dårlig? Her sier de alt fra uke 12 at det avtar til ut svangerskapet:eek:
Ikke oppkast enda, men kvalmen er her og lammende. Skal få legetime idag og sykemelding, det sitter langt inne.. Jeg stoppet å være dårlig når barna kom ut:wtf: Sist sv.skap var verst, da var jeg jevnlig innlagt gjennom hele sv.skapet og fikk væskebehandlig 2x i uken.

Godt du iallfall får veske. De sier her at det skal hjelpe godt, så jeg håper alt jeg har på at det virker bedre enn kvalmestillende. Men kjenner jeg savner hjem. Men gynekologisk avd, skal sette opp en plan til meg om å få veske jevnlig. Er det ikke sånn der du er lagt inn? God bedring sendes til deg, håper du kommer deg fort:Heartred

Ingen plan. Ingen her har peiling på dette, det er helt åpenbart. Føler meg likevel bedre med veske og mine egne medisiner, så er glad for det. Skal ringe fastlegen i dag.

Kom hjem i går etter to dager innlagt med væske. Ønsket selv å dra hjem da jeg følte meg så mye bedre. Ligger dere på føden? Synes jordmødrene der er desidert flinkest på HG.

Fikk beskjed om at føden eller gyn ikke ville ta meg i mot så tidlig, så måtte på akutten på lokalsykehus. Vi har ikke fødeavdeling heller. Veldig skuffa over hele opplegget, men ikke sjokkert. Har vært innlagt en gang før, var dausjuk og ingen visste hva som var galt. Ble sendt hjem etter noen timer og det holdt på å gå katastrofalt. Så har lite tillit til de. :hilarious:

Uff, masse god bedring, og klemmer til deg <3

jeg hadde dette i forrige svangerskap, som desverre endte i sen MA..
men jeg var ikke like ille som deg, takk og lov. Nå er jeg bare i uke 4+4, men stålsetter meg for at jeg kan ende opp som deg desverre. Så nå hiver jeg i meg de kaloriene jeg får i meg før det potensielt kan bli værre!

så glad for at du får hjelp, krysser fingrene for at det gir seg snart og ikke varer ut svangerskapet ❤️ Keep your head up <3

Ikke oppkast enda, men kvalmen er her og lammende. Skal få legetime idag og sykemelding, det sitter langt inne.. Jeg stoppet å være dårlig når barna kom ut:wtf: Sist sv.skap var verst, da var jeg jevnlig innlagt gjennom hele sv.skapet og fikk væskebehandlig 2x i uken.
Aiaiai hele svangerskapet.. steike jeg klarer ikke ha det sånn gjennom hele.

Uff, masse god bedring, og klemmer til deg <3

jeg hadde dette i forrige svangerskap, som desverre endte i sen MA..
men jeg var ikke like ille som deg, takk og lov. Nå er jeg bare i uke 4+4, men stålsetter meg for at jeg kan ende opp som deg desverre. Så nå hiver jeg i meg de kaloriene jeg får i meg før det potensielt kan bli værre!

så glad for at du får hjelp, krysser fingrene for at det gir seg snart og ikke varer ut svangerskapet ❤️ Keep your head up <3
Kan man ha det sånn her og at det ender i MA:( Det er jo helt grusomt. Ja er ned 8 kg nå på 2 uker. Så bare å spise å stålsette seg for oppkast:wtf:
Håper du slipper unna da!

Kan man ha det sånn her og at det ender i MA:( Det er jo helt grusomt. Ja er ned 8 kg nå på 2 uker. Så bare å spise å stålsette seg for oppkast:wtf:
Håper du slipper unna da!

det skjer veeeeeldig sjeldent! Hypermesis er jo «et godt tegn» kaller de det?! De fleste hypermesis svangerskap ender i fødsel ❤️❤️

8 kg, uffamejen :( stakkar ❤️ Hvor langt på veg er du? Og når startet det?
Styrkeklem

det skjer veeeeeldig sjeldent! Hypermesis er jo «et godt tegn» kaller de det?! De fleste hypermesis svangerskap ender i fødsel ❤️❤️

8 kg, uffamejen :( stakkar ❤️ Hvor langt på veg er du? Og når startet det?
Styrkeklem
Håper virkelig det går bra, har min historie med ma og sa. Men aldri vært så dårlig før hverken med de tre guttene jeg har nå, eller de som det gikk galt med.

Startet i midten av uke 4 med litt lett kvalme og de siste 2 ukene har det vært grusomt.:confused3

Skjønner tanken:Heartred men, man har jo igrunn lite valg, heldigvis. Selv etter to slike svangerskap valgte jeg å gjøre det en gang til, fordi premien i enden er så verdt det:Heartred
Ja må bare se fremover, selv om det er vanskelig når det står på:Heartred Du er veldig flink som får det til:love7

Håper virkelig det går bra, har min historie med ma og sa. Men aldri vært så dårlig før hverken med de tre guttene jeg har nå, eller de som det gikk galt med.

Startet i midten av uke 4 med litt lett kvalme og de siste 2 ukene har det vært grusomt.:confused3

Jeg er sikker på at det går bra ❤️ De med hypermesis har veldig god prognose med vellykkede svangerskap! Jøss, kanskje det er en jente nå da :o mest vanlig med jenter ❤️

Jeg er sikker på at det går bra ❤️ De med hypermesis har veldig god prognose med vellykkede svangerskap! Jøss, kanskje det er en jente nå da :eek: mest vanlig med jenter ❤️
Hadde vært koselig med ei jente også, men håper helst på gutt for det kan jeg:laughing005 Så lenge bebisen er frisk og rask så er det akkurat det samme hvilket kjønn:Heartpink:Heartblue

Hadde vært koselig med ei jente også, men håper helst på gutt for det kan jeg:laughing005 Så lenge bebisen er frisk og rask så er det akkurat det samme hvilket kjønn:Heartpink:Heartblue

❤️❤️ helt enig, det viktigste er at den er frisk ❤️ men forskningen sier nå hvertfall at det skjer mer om man bærer på jente :D det er jo en spennende teori!

❤️❤️ helt enig, det viktigste er at den er frisk ❤️ men forskningen sier nå hvertfall at det skjer mer om man bærer på jente :D det er jo en spennende teori!
Jeg hadde på kanten HG forrige svangerskap, det var stikk motsatt av mine to første (gutter). Det ble også gutt den gangen :hilarious: såååeee… den vitenskapen kan de dra lenger ut på landet med :hilarious:

Back
Topp