Hyperemesis

santana

Betatt av forumet
Jeg er 8+2 og kaster opp 20 ganger om dagen på det verste nå. Er så syk at jeg ikke kommer meg opp av sengen. Postafen fungerer til dels, det stopper det verste oppkastet men jeg er likevel ekstremt dårlig og blir liggende. Afipran tåler jeg rett og slett ikke, føler meg neddopet på det og blir enda dårligere selv om også den demper oppkast. Legen vurderer å legge meg inn på sykehuset, men skal prøve Stemetil først. Noen andre som har erfaring med den? Når jeg leser på felleskatalogen virker den ganske sterk, er redd jeg skal få denne ‘’neddopet’’ følelsen av den også. Tar imot alle tips med varmt hjerte nå. Hilsen veldig fortvilet
 
Be om å få væskepåfylling på sykehuset, er heeelt fantastisk! Har vært to ganger, har moderat hypermesis, og det hjelper myyye i 2-3 dager.
 
Be om å få væskepåfylling på sykehuset, er heeelt fantastisk! Har vært to ganger, har moderat hypermesis, og det hjelper myyye i 2-3 dager.

Syns du det hjalp så mye altså? Det høres nesten for godt ut til å være sant, men hvis du har så god erfaring skal jeg be om å få det samme
 
Har vært to ganger, og den første dagen etter væskebehandling er MAGISK! Bare lett kvalm, føler sult og er ikke så slapp. Dag to er heller ikke så verst, og er dårlig igjen på dag 3, og får nytt påfyll da. Skal tilbake på fredag som kommer.
 
Zofran hjelper litt. All medfølelse ❤️
 
Syns du skal innlegges, kroppen trenger væske for å fungere. Tror virkelig det er verdt det. Stor klem til deg.
 
Ble lagt inn i dag tidlig. Har ligget med intravenøst noen timer nå og det har hjulpet mer enn jeg kunne håpe på. Er helt utslitt, men føler jeg finner igjen litt livsgnist av å være her så dette var jammen godt for kropp og sjel. Blir værende noen dager før jeg får hjem, forhåpentligvis finner de noe som kan funke hjemme også ❤️
 
Jeg er 8+2 og kaster opp 20 ganger om dagen på det verste nå. Er så syk at jeg ikke kommer meg opp av sengen. Postafen fungerer til dels, det stopper det verste oppkastet men jeg er likevel ekstremt dårlig og blir liggende. Afipran tåler jeg rett og slett ikke, føler meg neddopet på det og blir enda dårligere selv om også den demper oppkast. Legen vurderer å legge meg inn på sykehuset, men skal prøve Stemetil først. Noen andre som har erfaring med den? Når jeg leser på felleskatalogen virker den ganske sterk, er redd jeg skal få denne ‘’neddopet’’ følelsen av den også. Tar imot alle tips med varmt hjerte nå. Hilsen veldig fortvilet

Hei!
sniker fra mars faktisk:hilarious:
Jeg kastet opp før jeg tok testen og da var ikke jeg lengre enn Max 4 uker på vei. Trodde det var «vanlig» kvalme men nei, det var hyperemesis. Til meg var det også ekstremt ille og jeg gikk ned over 10kg. Begynte med postafen som ikke funka. Fikk deretter phenergan som heller ikke funka og rundt uke 12-14 var jeg så dehydrert og dårlig at det ble innleggelse. Der fikk jeg væske og zofran. Hadde store forhåpninger til Zofran da jeg har sett at flere med HG har hatt god effekt av det men funka det til meg? Nei:( så ble jeg tilbydd Stemetil og det funka i en periode helt til jeg fikk UVI og måtte begynne på antibiotika. Da kom kvalmen veldig tilbake og det endte med 2 sykehusinnleggelser. Har etter dette fått væskebehandling 3 dager i uka + at jeg kombinerer phenergan og stemetil 2 ganger om dagen. Har også næringsdrikk på blåresept og de har virkelig vært til god hjelp når matlysten har vært helt i bånn. Så hadde jeg vært deg så hadde jeg absolutt takka ja til innleggelse når du er så tidlig på vei for å finne en kvalmedempende som hjelper deg, samt at du får væskebehandling som også hjelper mye på kvalmen. Til meg ble det ihvf slik at når jeg ikke fikk i meg mat ble kvalmen utrolig mye værre for da var det tom mage i tillegg. Jeg tror nok at det hadde vært bedre for meg om jeg hadde fått riktig behandling tidligere. Er nå i uke 29 og dessverre ser det ikke ut for at kvalmen skal gi seg før lille er ut. Klarer heldigvis å holde kvalmen stabil med den behandlinga jeg får nå så håper det gjør det helt til slutten også:)
 
Ble lagt inn i dag tidlig. Har ligget med intravenøst noen timer nå og det har hjulpet mer enn jeg kunne håpe på. Er helt utslitt, men føler jeg finner igjen litt livsgnist av å være her så dette var jammen godt for kropp og sjel. Blir værende noen dager før jeg får hjem, forhåpentligvis finner de noe som kan funke hjemme også ❤️
Hvordan går det med deg? Håper formen er bedre:Heartred
 
Back
Topp