Hyperemesis

Lilletrille9

Glad i forumet
JuniJubel2021
❄️ Januargull 2023 ❄️
Er det noen her inne som har hyperemesis? Eller har hatt det i tidligere svangerskap?

Jeg satt å googla litt, og ser at jeg havner over 13 på skalaen på sukktesten. Lurer på om det kanskje er på tide jeg ringer legen...
 

Vedlegg

  • 2C8F5AF3-77DD-4B17-8DCB-F08BE524B818.jpeg
    2C8F5AF3-77DD-4B17-8DCB-F08BE524B818.jpeg
    33,6 KB · Visninger: 95
Var nok på 13+ for et par uker siden, men i følge de poengene der er jeg nede på 9-10 ved hjelp av Posstafen og mye mat (sult gjør meg krisekvalm). Har du prøvd ut noen "hjelpemidler" mot kvalmen? :)
 
Var nok på 13+ for et par uker siden, men i følge de poengene der er jeg nede på 9-10 ved hjelp av Posstafen og mye mat (sult gjør meg krisekvalm). Har du prøvd ut noen "hjelpemidler" mot kvalmen? :)
Ååh så bra at du føler deg bedre ❤️ Føler egentlig jeg har prøvd det "meste" nå. Men maten går ikke ned, jeg er konstant sulten og det lille jeg trykker ned kommer som regel opp igjen. Prøver å spise mat med salt, popcorn med mye salt funker på kveldene. Ellers veldig lite.. Idag fikk jeg en skikkelig knekk og har grått mange gang fordi jeg er så sliten, og jeg gjør faktisk ikke noe annet en å ligge på sofaen eller sove i senga... Ja, litt nedfor i dag kan man si
 
Ååh så bra at du føler deg bedre ❤️ Føler egentlig jeg har prøvd det "meste" nå. Men maten går ikke ned, jeg er konstant sulten og det lille jeg trykker ned kommer som regel opp igjen. Prøver å spise mat med salt, popcorn med mye salt funker på kveldene. Ellers veldig lite.. Idag fikk jeg en skikkelig knekk og har grått mange gang fordi jeg er så sliten, og jeg gjør faktisk ikke noe annet en å ligge på sofaen eller sove i senga... Ja, litt nedfor i dag kan man si
Ta en tlf til legen!!
 
Jeg hadde det i mitt andre svangerskap. Hadde «morgenkvalme» hele døgnet og alt kom opp. Kastet opp over alt og sleit veldig på matbutikken. Måtte gå med sånn blank pose fra frukten jeg spydde i :hungover: Ble sykmeldt i uke 10 og hadde det slik i 5 måneder. Veldig slitsomt. Ta kontakt med legen før det blir for mye. Jeg fikk ingenting for det den gangen.
 
Jeg har hyperemesis og har vært sykemeldt 50% i to uker og er nå 100% sykemeldt de neste to. Her er det veldig lite mat som går ned og det som går ned kommer stort sett opp igjen etter en liten stund. Min lege mente det var viktig å ta det med ro, for da gikk det ofte raskere over. Ville ring legen og fortalt hvordan du har det.
 
Jeg har hyperemesis og har vært sykemeldt 50% i to uker og er nå 100% sykemeldt de neste to. Her er det veldig lite mat som går ned og det som går ned kommer stort sett opp igjen etter en liten stund. Min lege mente det var viktig å ta det med ro, for da gikk det ofte raskere over. Ville ring legen og fortalt hvordan du har det.
Huff, så kjedelig... får du noen medisiner?
 
Har «morgenkvalme» generelt i løpet av hele dagen ... men kan ikke spy pga gastric bypass operasjon jeg hadde i 2013. Får Evt opp slim om jeg brekker meg alt for mye. Hjelper faktisk med gjevnlig inntak av sjokolademelk for å stagnere at magen blir tom :bag: men er faktisk i bedre form denne gangen enn de 2 andre svangerskapene mine.:facepalm:
 
Håper du føler deg bedre etterhvert! <3 Hvor mange uker er du på vei??
 
Tusen takk ❤️ Jeg er 9+0 idag. Håper det blir bedre nærmere 12 uker, har skjønt at det er ganske vanlig.
Ble hvertfall bedre på meg forrige gang, og håper det vil skje denne gangen også. Masse lykke til og god bedring:Heartred
 
Tusen takk ❤️ Jeg er 9+0 idag. Håper det blir bedre nærmere 12 uker, har skjønt at det er ganske vanlig.

Om du har over 13 poeng så bør du ta forbehold om at det kaaaanskje varer lengre dessverre. Eg ville gått til legen altså❤
 
Jeg er diagnosert med hypermesis, har vært 100% sykemeldt i 3 uker nå, er i uke 9. Postafen hjelper å ta kvalmetoppene mine (reisesyketbl som kan kjøpes reseptfritt på apoteket). Tar dette i samråd med lege.
 
Jeg er diagnosert med hypermesis, har vært 100% sykemeldt i 3 uker nå, er i uke 9. Postafen hjelper å ta kvalmetoppene mine (reisesyketbl som kan kjøpes reseptfritt på apoteket). Tar dette i samråd med lege.
Ja det ble hypermesis her også. Fikk medisin fra legen, husker hva den het, men blir jo så trøøøøtt og døsig :eek:
 
Ja det ble hypermesis her også. Fikk medisin fra legen, husker hva den het, men blir jo så trøøøøtt og døsig :eek:

Sniker. Om det er postafen var trøtthet for meg verst de første 3 til 4 dagene, før det stabiliserte seg. Det er ganske vanlig at det blir bedre, så du kan jo alltids håpe på det :)
 
Back
Topp