Hyperemesis

Noora27

Flørter med forumet
Septemberhjertene 2018
Hei!
Dere som sliter med hyperemesis og er blitt lagt inn for å få næring/væske,- hadde dere ketoner i urinen når dere ble lagt inn? Jeg har til nå gått ned 7 kg på 3/4 uker men ikke hatt ketoner i urinen, derfor slapp jeg å bli lagt inn. Hvordan var dette for dere?

Jeg ble innlagt i januar. Hadde ketoner i urinen som da i teorien betydde at jeg ikke fikk i meg nok næring selv, så kroppen tæret på lagrene sine for å kompansere. I tillegg var jeg alvorlig dehydrert, så jeg ble lagt inn en halvtime etter jeg kom inn for å ta noen prøver.

Hadde hyperemesis med nr 1 og ble lagt inn. Fikk næring og væske intravenøst. Hadde da 4 i ketoner, og gått ned 4 kg (7 % av startvekt - er slank fra før). Dette var i uke 11.

Nå er jeg straks 10 uker med nr 2 og oppkast har begynt for fullt. Hadde håpet jeg slapp innleggelse denne gangen, men det ser litt svart ut for øyeblikket. Legen sa at om man kun tisser en gang i døgnet må man legges inn. Foreløpig er ikke det noe problem i hvert fall.

Jeg er egentlig omvendt jeg da, ble lagt inn før jeg fikk ketoner i urinen og gikk ned i vekt denne gangen. Nå var væskebehandling noe jeg ønsket fordi det har gitt meg så god effekt tidligere, så jeg ble lagt inn under ett døgn etter at jeg begynte å kaste opp.

Har vært innlagt tre ganger på to tidligere graviditeter og har alltid vært i fin form helt til plutselig akutt kvalme med oppkast hvert 10. minutt som ikke har hatt noen tegn til å gi seg. Etter 2-3 døgn med dette får jeg ketoner og blir dehydrert og blir lagt inn, men det er ekstremt ubehagelig og vondt å kaste opp så hyppig over flere døgn så derfor var jeg utrolig glad for at jeg slapp å gå å vente på det uungåelige denne gangen.

Ble forøvrig kun lagt inn på dagtid denne gangen, på et lokalsykehus 5 min unna, vært inne totalt 4 dager så det har vært mye bedre syns jeg. På den andre siden har jeg hatt langt mer intens og langvarig kvalme uten så mye oppkast utenom innleggelsene, så jeg føler meg totalt sett mye verre denne gangen. Litt på siden men. [emoji846]

Hei!
Dere som sliter med hyperemesis og er blitt lagt inn for å få næring/væske,- hadde dere ketoner i urinen når dere ble lagt inn? Jeg har til nå gått ned 7 kg på 3/4 uker men ikke hatt ketoner i urinen, derfor slapp jeg å bli lagt inn. Hvordan var dette for dere?
Hvordan er formen din? Blir du fulgt opp noe til tross for mangel på ketoner i urinprøvene?:)

Hvordan er formen din? Blir du fulgt opp noe til tross for mangel på ketoner i urinprøvene?:)

Ja, det blir jeg:happy: går på kvalmestillende (som ikke fungerer), og er til legen 1 gang i uka. Jeg er livredd veneflon, så satser på å klare å holde meg unna innleggelse denne gangen. Ble lagt inn tre ganger forrige gang, men kan ikke huske at de snakket om ketoner den gang.

Er 12 uker i morgen, men formen blir bare verre og verre:grumpy: sist gav kvalmen seg i uke 27, håper det blir tidliger denne gang!

Jeg hadde ketoner i urinen, men slapp å bli lagt inn. Så man må ikke legges inn selv om man har ketoner..

Ja, det blir jeg:happy: går på kvalmestillende (som ikke fungerer), og er til legen 1 gang i uka. Jeg er livredd veneflon, så satser på å klare å holde meg unna innleggelse denne gangen. Ble lagt inn tre ganger forrige gang, men kan ikke huske at de snakket om ketoner den gang.

Er 12 uker i morgen, men formen blir bare verre og verre:grumpy: sist gav kvalmen seg i uke 27, håper det blir tidliger denne gang!
Så godt å høre! :) krysser fingre og tær for at formen snart bedrer seg, og iallefall når du nå kommer inn i uke 12:)

Jeg hadde ketoner i urinen gjennom hele mitt forrige svangerskap. Fra uke 10 og fram til fødsel. Det ble ikke gjort noe i mitt tilfelle annet enn at de konstaterte jeg hadde det. ‍♀️

God bedring

Back
Topp