Hyperemesis

FrkC

Andre møte med forumet
Jeg hadde hyperemesis med førstemann som ble født i april 2012. Da begynte kvalmen rimelig akutt når jeg var nøyaktig 6 uker og varte til jeg var omtrent 18 uker. Frem til kvalmen begynte hadde jeg halsbrann, ømme bryst og var trøtt.

Nå er jeg straks 6 uker på vei med andremann, men har absolutt INGEN symptomer! Noen som vet om det er normalt å ha færre/svakere plager med nr 2, 3, 4 osv enn med nr 1?

Ikke missforstå, den hyperemesisen håper jeg holder seg langt unna, men begynner å bli litt smånervøs for om ikke alt er som det skal..

Ble verre og verre her men ikke dette svangerskapet. . Merkelig synes jeg. . Leste noen som skrev noe om at siden kroppen har nettopp vært igjennom et svangerskap så er det mye hormoner i kroppen ennå.. Det kan gjøre det bedre :)

Min kjære app ♥

Jeg er ca 9 uker. Vært innlagt siden uke 6. Det er spesielt tøft når man har en liten fra før. Håper du slipper å få det denne gangen. Unner ingen dette helvette. Er du medlem av hyperemesis Norge? Tror de har undersøkt litt der angående sjans for å få det igjen. Og de færreste slipper unna. Tror det var et par av 200. Krysser fingrene for deg. :)

Jeg har hatt det motsatt fra deg. For hvert svangerskap blir jeg bare dårligere og dårligere. :P Men selv om man blir bekymret av manglende symptom, så må det være utrolig deilig å fungere normalt :D

Jeg hadde hyperemesis med førstemann som ble født i april 2012. Da begynte kvalmen rimelig akutt når jeg var nøyaktig 6 uker og varte til jeg var omtrent 18 uker. Frem til kvalmen begynte hadde jeg halsbrann, ømme bryst og var trøtt.

Nå er jeg straks 6 uker på vei med andremann, men har absolutt INGEN symptomer! Noen som vet om det er normalt å ha færre/svakere plager med nr 2, 3, 4 osv enn med nr 1?

Ikke missforstå, den hyperemesisen håper jeg holder seg langt unna, men begynner å bli litt smånervøs for om ikke alt er som det skal..
her kom kvalmen senere enn ved sist svangerskapet så kan hende den kommer senere eller ikke klmmer...

Jeg haddeogsåhyperemesis sist, som begynte allerede før gravidtetstesten var positiv. Har en gutt fra august 2012, og denne gangen har jeg kun fryktelig trøtthet, ingen kvalme enda. Er nå 6+3. Kan jo komme fortsatt, men jeg tror liksom ikke det?? Har ømme bryster og hyppig vannlating også, men altså ingen kvalme. Jeg fikk vite at det var mer sannsynlig å få det på nytt om man har hatt det, men bare femten prosent sannsynlighet (1 prosent for de som ikke har hatt det). Så jeg tror absolutt ikke det er noe automatikk i at man må få det igjen... Vi får heller være glade for ikke å ha det nå :)

ååh lilly-lane, da håper jeg virkelig på det!! :D tusen takk for svar alle sammen!

Jeg var uten symptomer med nr 1 og 2 frem til uke 6, så BOOM hyperemesis frem til uke 16/17, og småkvalm resten av svangskapene..
nå denne gang har jeg vært kvalm 24/7 (men kaster ikke opp ked mindre jeg er sliten) fra kun 6dpo.. Pluss mange andre symptomer også, så jeg har på følelsen at denne kvalmen også kommer til å bli ille, men ikke slik som det var de gangene jeg har hatt hyperemesis... Men så ser jeg litt annerledes på ting også denne gang, da jeg h fått erfart hva som kan være mye værre enn å være dårlig i noen mnd..
foreløpig er jeg veldig glad for kvalmen for det gir 70% mindre sjangs for SA..

Back
Topp