Hyperemesis - innlagt

Lady_Z

Termin 5.Juli 2015
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Sniker fra Juli. Noen her som har vært innlagt i første trimester? Når ble dere det, og hva som avgjorde det? Er på fjerde døgnet uten mat og før det spiste jeg minimalt. Drikker litt vann, men det er det. Konstant kvalm. Noen dager kaster jeg opp, andre dager ikke. Gått ned 4 kg siden jeg ble gravid... Leppene min er tørr og full i sår...

Har mitt 2.HG svangerskap, ble innlagt første gang i uke 5, og senere 4 ganger til + veskebehandling 4dager i uken med 2L i.v hver gang. Nå er det 5dager siden jeg kom hjem fra sykehuset igjen, og vet aldri hvor lenge jeg klarer hjemme før det er ny innleggelse. Det som avgjør innleggelse her er når jeg får ketoner, sammen med vektnedgang, får i meg lite/ingen mat/drikke og allmenntilstand. Dette svangerskapet har jeg "bare" gått ned 10kg så langt, men mye bedre oppfølging og forebyggende behandling du en sist når jeg mistet 20kg. Men kjenner på kroppen når den få nok, også plaget med lavt bt, og en del mangler på blodprøver som de tar veldig ofte, også mye smerter i musklene noe legen sier at det kommer av at kroppen lever av muskelmasse nermest. Er som du sier tørr på leppene, tørr i huden, får lett sår som igjen nesten ikke gror, mister mye hår på hode, dårlig søvn, hodepine, svimmel og kvalm 24/7 med oppkast.

Ble innlagt i uke 10. Hadde ikke fått i meg mat på 5 dager, og alt væske kom opp igjen. Spydde hver time, selv om jeg ikke hadde noe i magen. Altså kom magesyre og galle + blod opp. Var min mann og min mor som fikk meg til legen, som sende meg rett til akutten på sykehuset. Derfra ble jeg innlagt i 6 døgn.

Er nå i uke 14, og har det mye bedre! Går på medisin, så klarer å spise litt og drikke. Prøvde å slutte med medisin for en uke siden, men da spydde jeg hver time igjen.

Vil bare si: ikke nøl med å ta kontakt med legen, hjelpen jeg fikk på sykehuset var verdt alt!

Back
Topp