Hyperemesis gravidarum?

Mammatil.

Glad i forumet
Augustlykke 2015
Snøkrystallene2021❄️
Noen som har hatt det? Lurer på om jeg har det. Har klart å få i meg ca 5 chips, litt cola og en folat-tablett på 48t... Ligger i sofaen og er kvalm og har veldig vondt i hele kroppen, spesielt i korsryggen. Brekker meg hele tiden, men kommer som regel ikke noe opp(noen ganger magesyre), og hvis jeg spiser noe kommer det opp med en gang :( Hva burde jeg gjøre? Legen er ikke på kontoret i dag og det er jo helg nå snart. Har forresten gått ned ca 1,5 kg på et døgn...

Uff, har ikke erfaring med det nei, men ville bare sende en klem og et ønske om at du snart føler deg bedre:-)

Noen som har hatt det? Lurer på om jeg har det. Har klart å få i meg ca 5 chips, litt cola og en folat-tablett på 48t... Ligger i sofaen og er kvalm og har veldig vondt i hele kroppen, spesielt i korsryggen. Brekker meg hele tiden, men kommer som regel ikke noe opp(noen ganger magesyre), og hvis jeg spiser noe kommer det opp med en gang :( Hva burde jeg gjøre? Legen er ikke på kontoret i dag og det er jo helg nå snart. Har forresten gått ned ca 1,5 kg på et døgn...

Er vel flere leger på kontoret? De må jo kunne hjelpe deg selv om din lege ikke er der. Pleier aldri å være noe problem på mitt legekontor ihvertfall. Men hvis de slår seg vrange på det ringer du legevakta i ettermiddag/kveld. 1,5 kg på et døgn høres ikke bra ut.

Jeg ville ringt til legekontoret med en gang og hvis de ikke tar telefonen eller vil hjelpe så ville jeg ringt legevakten senere i dag hvis du ikke blir bedre. Du kan jo bare forklare situasjonen din og si hvor lite væske du har fått i deg. Litt cola er ikke nok væske på 48 timer, Det høres ikke noe godt ut:(
Sender deg en klem og ønsker deg god bedring:)

Ja har det. Aldri vært så dårlig i mitt liv. svimmel, heftig dehydrert, ned ti kilo, hvis du drikker tre dråper vann spyr du en halvtime etterpå i strekk. Hadde ikke energi til å å stå oppreist og klarte seriøst ikke løfte sønnen min på 1. hadde ingen krefter. var underernært også . Heldigvis la legen min meg rett inn og jeg fikk væske og kvalmestillende. Det reddet livet mitt. Sliter fortsatt med kvalme men nå kan jeg ta en tablett så går det over. Helt utrolig! Ta kontakt med legen din! Veldig viktig. ikke la det gå så langt som jeg gjorde.

Må ringe legekontoret når det åpner igjen da :) har også null energi og klarer ikke å være mamma for 2åringen min :( helt forferdelig dette...

jeg var kvalm fra positiv test til jeg var 4,5 mnd på vei med forje. Jeg kastet opp hver dag, flere ganger om dagen. Fra uke 4 til uke 12 hadde jeg gått ned 10 kg. Jeg var død sliten hele tiden og hadde vondt overalt. Jeg fikk ikke noe hjelp av legen min. Han bare smilte og sa at dette var normalt. og jeg som 17 åring trodde på han. Ring legevakta om ikke legen din eller noen andre leger på kontoret kan ta deg inn i dag.
Verste følelsen er jo å være kvalm. Lykke til :)

Legevakten er gull verdt, mulig de forsøker å gi deg kvalmestillende og væske (slik at du ikke er dehydrert).
God bedring, og lykke til!

Fikk ikke ringt legekontoret, sovnet og våknet kl 1500, og de stenger telefonen kl 1430. Klarte å få i meg noe mat og litt mer å drikke i kveld så det er bra. Tenker jeg venter til i morgen, ser hva vekta sier i morgen og hvis jeg har gått ned mer da så ringer jeg legevakta :) Takk for gode råd :) Nå er det snart natta her og håper dagen i morgen blir bedre. Har iallefall fått ordnet barnevakt så da kan jeg bare slappe av i helgen. Er fint med familie som stiller opp når jeg har "spysyka".

Godt du fikk i deg litt mat og drikke i kveld da:)
og barnevakt er nok gull i helga:)
håper morgendagen blir bedre :)

Ringte legevakten i dag og de sa hvis jeg ikke fikk i meg noe i dag ville de jeg skulle komme en tur så de kan sjekke væskebalansen min. Så nå må jeg få i meg noe næring! Prøvde å drikke vann, men det kom opp igjen, har drukket litt cola nå, satser på at det holder seg i magen :)

Har du prøvd den farris og juice drikken?? Med eple :p Den kjøpte jeg i går, og klarte å drikke en hel 1,5 litersflaske på en dag. Det er første gang jeg har drukket så mye, uten at det kommer opp igjen på et par uker! I dag føler jeg meg 10 ganger bedre :) går ann å blande farris og eplejuice selv og :p

Back
Topp