Hyl og skrik

Vi hadde det sånn med eldstemann. Har en viss kveldsuro med mye skriking nå også, men storesøster var fryktelig. Ble helt gal av det, men hadde god hjelp av skikkelig hørselvern, med musikk på øret under. Det hjalp veldig. Når jeg hadde hørselvern med rolig musikk under, klarte jeg å være en rolig mamma, ellers begynte jeg å bysse henne så intenst at det ble mer risting enn byssing. Huff, hadde mest lyst til å sette henne ut på verandaen og lukke døra. Der var en grusom periode! Var nok en kolikkvariant av noe slag, tror jeg. Mannen og jeg byttet på å ta henne med på trilleturer på kvelden, så den andre skulle få litt fri. Hadde også noen venninner som var greie og tok henne med ut litt i vogna på kveldstid. Der var hun stort sett alltid rolig...

Med lillesøster har vi også hatt mye skriking, som viste seg p skyldes melkeproteinallergi. Heldigvis mye bedre nå, bare litt skriking og uro på kvelden igjen. Hun roer seg best i vogna, så vi har den i stua, med et langt bånd på, så vi kan sitte i sofaen og dytte den fra oss og dra den inn igjen:p

Vi hadde det sånn med eldstemann. Har en viss kveldsuro med mye skriking nå også, men storesøster var fryktelig. Ble helt gal av det, men hadde god hjelp av skikkelig hørselvern, med musikk på øret under. Det hjalp veldig. Når jeg hadde hørselvern med rolig musikk under, klarte jeg å være en rolig mamma, ellers begynte jeg å bysse henne så intenst at det ble mer risting enn byssing. Huff, hadde mest lyst til å sette henne ut på verandaen og lukke døra. Der var en grusom periode! Var nok en kolikkvariant av noe slag, tror jeg. Mannen og jeg byttet på å ta henne med på trilleturer på kvelden, så den andre skulle få litt fri. Hadde også noen venninner som var greie og tok henne med ut litt i vogna på kveldstid. Der var hun stort sett alltid rolig...

Med lillesøster har vi også hatt mye skriking, som viste seg p skyldes melkeproteinallergi. Heldigvis mye bedre nå, bare litt skriking og uro på kvelden igjen. Hun roer seg best i vogna, så vi har den i stua, med et langt bånd på, så vi kan sitte i sofaen og dytte den fra oss og dra den inn igjen:p
Beklager, men måtte le ;)
Ser for meg vogna med bånd!

Tror virkelig jeg må ta til meg det tipset om hørselvern altså, det har visst fungert godt for mange :hilarious: Da blir det headset med god musikk! :headphone: Ja, den følelsen kan jeg relatere til for å si det slik.. Heldigvis er ikke alle dager like ille, da trur jeg at jeg hadde gått på veggen. Åh, så flotte venninner da!:happy:
Hihi, genialt det med vognen.. Takk for flere gode tips! Og selv om jeg ikke unner noen å gå gjennom slike skrikeperioder, så må jeg si det er godt å høre at det er flere enn oss som har slitt. Takk for at du delte!:)

Beklager, men måtte le ;)
Ser for meg vogna med bånd!
Haha, ja, det er helt utrolig hva man får seg til å gjøre... det beste er at vi har flyttet på teppet slik at vogna kjører over teppekanten på veien. Må liksom har litt ujevnt underlag for optimal effekt:D

Tror virkelig jeg må ta til meg det tipset om hørselvern altså, det har visst fungert godt for mange :hilarious: Da blir det headset med god musikk! :headphone: Ja, den følelsen kan jeg relatere til for å si det slik.. Heldigvis er ikke alle dager like ille, da trur jeg at jeg hadde gått på veggen. Åh, så flotte venninner da!:happy:
Hihi, genialt det med vognen.. Takk for flere gode tips! Og selv om jeg ikke unner noen å gå gjennom slike skrikeperioder, så må jeg si det er godt å høre at det er flere enn oss som har slitt. Takk for at du delte!:)
Bare hyggelig:) Er nok vanligere enn man tror:eek:
Kjenner du noen som har et par "bose" headset, så spør om å få låne, de er de helt fantastiske! De fjerner støy utenfra og har amazing lyd! Hvis ikke så funker det med vanlig headset og hørselvern fra Clas Ohlson utenpå også:D

Haha, ja, det er helt utrolig hva man får seg til å gjøre... det beste er at vi har flyttet på teppet slik at vogna kjører over teppekanten på veien. Må liksom har litt ujevnt underlag for optimal effekt:D
Jeg er oppfostra i vogn over dørstokken i gangen hos mine foreldre. Frem og tilbake!

I kveld har vi også hatt hyl og skrik i flere timer.. eskalerte jo mer trøtt mini ble.. og roe seg klarte hun ikke..

Klokken ble over 19 før vi kom oss hjem - og dermed var det gjort! Overtrøtt baby og utslitt mor.

Ble stående å vugge foran kjøkkenviften leeeeeeeenge før hun roet seg og jeg brukte den appen (Sound Sleeper med kjøkkenvifte) for å lure henne inn i sengen. Lirket henne ut av armene, med oppvarmet seng av varmepose og "vifta" på full guffe. Jubel inni meg når jeg endelig klarte det kl 22(!).

Prøvd det, kjøkkenviften?

I kveld har vi også hatt hyl og skrik i flere timer.. eskalerte jo mer trøtt mini ble.. og roe seg klarte hun ikke..

Klokken ble over 19 før vi kom oss hjem - og dermed var det gjort! Overtrøtt baby og utslitt mor.

Ble stående å vugge foran kjøkkenviften leeeeeeeenge før hun roet seg og jeg brukte den appen (Sound Sleeper med kjøkkenvifte) for å lure henne inn i sengen. Lirket henne ut av armene, med oppvarmet seng av varmepose og "vifta" på full guffe. Jubel inni meg når jeg endelig klarte det kl 22(!).

Prøvd det, kjøkkenviften?
Kjøkkenvifta har jeg ikke testet,nei! Men i går kveld gikk egentlig veldig greit merkelig nok. Han ble ammet i søvn rundt 20,men så sov han bare en halvtime før han våknet. Da sovnet han ikke skikkelig igjen før 2330! MEN,han gråt ikke. Bare kavet litt og pratet - og når han ikke gråter, blir det så mye lettere å håndtere :) Da føles det iallefall ikke som at han har vondt!

Kjøkkenvifta har jeg ikke testet,nei! Men i går kveld gikk egentlig veldig greit merkelig nok. Han ble ammet i søvn rundt 20,men så sov han bare en halvtime før han våknet. Da sovnet han ikke skikkelig igjen før 2330! MEN,han gråt ikke. Bare kavet litt og pratet - og når han ikke gråter, blir det så mye lettere å håndtere :) Da føles det iallefall ikke som at han har vondt!

SÅ bra at han ikke gråt!! :-) Mye lettere å håndtere da ja! :-)

Har en som er født i august i fjor. Og føler så med dere når jeg leser det her. Må tipse om et par ting, min har melkeproteinallergi (ikke påvist på testet, men ved å prøve/feile med melk, fått diagnose på ahus). Men han har også stille refluks. Når de har det så er det som regel skrik når de ligger flatt, og må ammes ofte fordi det er smertelindrende. Mange som får en ny baby etter medisiner mot dette :) er mer vanlig enn man tror:)

Jeg forstår så utrolig godt hvor frustrerende det er! Nei du høres ikke ut som en dårlig mor, når man holder på uttalige timer hver kveld blir man utrolig sliten, som lett fører til sinne. Jeg elsker mitt lille vindunder over alt, men noen ganger blir både mannen og jeg så slitne at vi fantaserer om å henge oss ut fra hverandaen(nå høres vi gale ut). Når jeg blir så frustrert påvirker det lille negativt å hun hyler bare enda mere. Så når jeg begynner å bli frustrert legger jeg lille i vogna og går en tur for å få hun til å roe seg, og for å få litt frisk luft selv, da får jeg ladet batteriene ekstra til jeg kommer hjem.

Vi har sliti i over to mnd nå med legging, ingen problem å få hun til å sove ved puppen. Men uansett om hun sovner etter hun har ammet, blitt vugget på eller sovna i vogna begynner hun å hyle når vi legger henne ned.

Vi har nå gått til kiropraktor tre ganger uten forandring, vektoppgang er bra, og hun er blid og fornøyd. Føler vi har prøvd ALT, vugging, kiropraktor, synging, sovne ved puppen for å så legge hun i egen seng, pumpet for å gi ekstra melk på kvelden, og prøvd å gitt erstatning(erstatning spytter hun rett ut så det fungerer ikke). Med full mage, ingen låsninger i kroppen og tør bleie, er det veldig vansklig å vite hva som er galt.

Men hos oss så er det som regel bare klageskriking, men når hun aldri gir seg med klagingen tar vi henne selfølgelig opp. Kjøpte en uro på mandag, som har hjulpet masse, når hun har full mage og tør bleie legger vi henne ned. Setter på uroen og lar henne klage 2-5min(alt ettersom hva vi klarer uten å få vondt i hjertene våre) . Gråter hun tar vi henne selføgelig før, men om det bare er klagegråt, kan hun få lov noen minutter, og da sovner hun til uroen.

Har ikke så mye tips å gi, men sender deg en stor klem og håper det blir bedre med tiden! Hilsen en mamma som går å gruer seg til kvelden hver dag fra hun våkner(heldigvis har det blitt litt forbedring) :happy:

Har en som er født i august i fjor. Og føler så med dere når jeg leser det her. Må tipse om et par ting, min har melkeproteinallergi (ikke påvist på testet, men ved å prøve/feile med melk, fått diagnose på ahus). Men han har også stille refluks. Når de har det så er det som regel skrik når de ligger flatt, og må ammes ofte fordi det er smertelindrende. Mange som får en ny baby etter medisiner mot dette :) er mer vanlig enn man tror:)

Har akkurat prøvd en periode helt uten melkeprodukter(jeg fullammer),uten at det har hatt noen effekt :/ Han sliter litt med stille reflux,men ifølge to barneleger som jeg har gått til privat, så er det ikke slik at det behøver behandling. Og det er jeg forsåvidt enig i,jeg føler heller ikke at medisinering er nødvendig :) men tusen takk for tips! Kveldene våre er enklere nå,vi er flinkere til å legge han tidligere og har funnet noen triks som gjør det lettere for han å sove. Så det går rette veien :D

Sniker fra september. Holder på å bli gal av all illskriking i forbindelse med å legge han i seng, vogn, vippestol, teppe, brystkasse. Ja over alt hvor det er mulighet for å sovne for gutten! Men han er rolig og blid som ei sol så lenge han ligger der og jeg underholder med grimaser, lyder osv. Mannen jobber mye og skiftarbeid, så føler meg tidvis alene om ansvaret ja... har begynt å ha på hørselvern ved kveldslegging ellers får jeg så vanvittig hodepine! Når han sovner for kvelden så sover han som regel godt til neste morgen, og vekkes for mat en gang bare.
Kjenner også på frustrasjon og sinne, men vet at den lille selvfølgelig ikke kan noe for det. Er vel mer sliten og sinna for situasjonen jeg er i, på en måte. Ser ikke helt lyset i tunnelen enda liksom, alle andre snakker om de snille babyene som er så glade, og min virker sjelden glad :( får jevnlig behandling til kiropraktor og har prøvd å snakke med helsesøster uten respons. Har tenkt å bytte helsesøster uansett pga jeg ikke er helt på bølgelengde med hun, og se om neste er lettere å prate med :)

Har akkurat prøvd en periode helt uten melkeprodukter(jeg fullammer),uten at det har hatt noen effekt :/ Han sliter litt med stille reflux,men ifølge to barneleger som jeg har gått til privat, så er det ikke slik at det behøver behandling. Og det er jeg forsåvidt enig i,jeg føler heller ikke at medisinering er nødvendig :) men tusen takk for tips! Kveldene våre er enklere nå,vi er flinkere til å legge han tidligere og har funnet noen triks som gjør det lettere for han å sove. Så det går rette veien :D
Så bra:) masse lykke til videre:) er deilig når det løsner litt:) disse utviklingssprangene er ikke lette de heller:p

*sniker* de første 3,5mnd skrek lille nesten hver eneste gang hun skulle sove. Jeg måtte droppe vogn, og på dagtid sov hun i sjal. På kvelden måtte jeg passe på at det ikke ble for sent. Og jeg måtte bysse i flere timer. Hvis hun ble hysterisk og ikke roet seg spilte jeg musikk og sto ved siden høyttaleren og byssa. Jeg var helt utslitt i leggene og føttene. Men plutselig!! Så gikk det over!!

Ønsker deg masse lykke til ❤️

Back
Topp