Hygiene og sånt

monochroma

Elsker forumet
August 2018
Septemberhjertene 2018
MayDay2021
spør nå jeg: vasker dere tøy/håndklær med bæsj på separat fra annet tøy? Kjører dere 90 grader på det? Vasker dere det med en gang?
 
Jeg skyller det med en gang og vasker det med resten av klærne dersom det bare er en liten flekk. Men har ikke opplevd at vi har klær. Med mye bæsj. Hadde nok ikke vasket de på 90 grader. Max 60. Da hadde jeg vasket det en gang alene på 60 for så å vaske det sammen med de andre klærne.
 
Spørs hvor mye det er.. Men vasker alltid av i vasken første :)
 
Skyller i vasken med såpe først. Er det ikke for ille går det sammen med annet tøy, men har hatt et par brakere som har blitt skylt i vasken og rett inn i maskinen alene på 60 grader :p
 
Hvis det er på vanlige klær så skyller jeg det først i vasken. Tar på sitronsåpe for å fjerne flekker og vasker deretter med vanlige klær, på tempen de tåler.
Håndklær og tøystykker på stellebordet samt gulpekluter vaskes på minimum 60, og kokes innimellom.
 
Vasker bæsjeflekken og gnir inn i gallesåpe, så vasker jeg det med resten av klærne. Som oftest på 40. Håndklær, gulpekluter og kluter på 60. Den bæsjen de har nå er vel ikke helt krise uansett tror jeg.
 
Uff, er blitt litt for slapp ift hygiene:p
Skyller av først hvis det er veldig mye, ellers går det i vanlig 60 graders vask med annet tøy;)
(Klærne vaskes på 40 grader)
 
Vaskar det med andre kle, 40/60 grader, alt etter type. Om det er ull, er det mulig at eg vaskar det med ein gang.
 
Ikke skjedd her foreløpig, men hadde vasket separat med en gang om det var mye. Og sammen med resten om det bare var spor/flekk.
 
Skyller av først, også vaskes det stort sett med annet tøy. Jeg har en egen mini-skittentøyskurv som henger på stellebordet og er til babytøy. Vaskes ofte for seg pga lyse farger mens vi andre bruker mørkere klær :)
 
Skyller alene, vasker på 60 sammen med andre ting som går på 60 f. eks. vaskekluter. 90 har vi bare brukt til sengetøy og kluter med flekker fra omgangssyke og sånt.
 
spør nå jeg: vasker dere tøy/håndklær med bæsj på separat fra annet tøy? Kjører dere 90 grader på det? Vasker dere det med en gang?
95grader. Skyller det først i vasken på vaskerommet om det er mye. Vasker sammen med andre håndklær.
 
Varierer. Noen ganger når det er eksplosive mengder vasker jeg bare de plaggene som er rammet for seg, for å ikke la flekkene ligge og feste seg. Ellers går alt sammen med det andre her, og stort sett alt vaskes på 50 grader.
 
Skyller av klumpene med en gang. Så vaskes det med andre klær på vanlig temperatur (klær på 40, og håndduker på 60). Eneste som forskjellsbehandles er ull, som får seg en håndvask med gallesåpe med en gang og 15 minutter deretter rett i maskina på ullprogram, sammen med det jeg måtte ha av ull til vask fra før.
 
Skyller godt med litt såpe. Vasker sammen med resten på 40-60 grader. Har ikke hatt store mengder bæsj å vaske enda, så mulig det endres etterhvert
 
Stort sett går store gulp og bæsjebomber rett i maskinen for å ikke sette seg fast. :p Skyller av det verste først, og vasker på 60 grader.
 
Er det mye, går det på 95 grader, sammen med andre ting som tåler den temperaturen.
Ellers går håndduker og babyklær på 60 grader. Hadde det vært opp til meg hadde vi sortert litt bedre, men kjæresten gidder ikke..
Menneh, hva vasker dere kjøkkenhåndklærne sammen med? :p
Føler ikke for å hive dem sammen med håndduker, uansett temp. Men det er kanskje jeg som er hysterisk?
 
Jeg skiller ikke på annet enn sengetøy/håndklær og ull, alt annet går sammen, bortsett fra mørk og lyst.

Bill.mrk. SJUSKE
 
Skyller det av og vasker ilag med resten av klærne.
 
Back
Topp