Hygiene og babysvømming *lang*

Luske

Glad i forumet
Nå har vi vært ett par ganger på babysvømminga, og jeg reagerer på at foreldrene tar på badetøy før de tar litt vann på seg og så går rett i bassenget. Noen fedre går i laaange shorts med underbuksa under.
Jeg ble bassengbruker på 70-tallet, og da var det forbudt å gå i vannet om man ikke hadde vaska seg ordentlig uten badetøy først. Jeg synes generelt det er uhygienisk å ikke vaske seg ordentlig før man går i bassenget, men spesiellt på babysvømminga hvor småttisene gulper innpå av vannet synes jeg det er ganske ekkelt. Har ikke mota meg opp til å si noe ennå, men kjenner at jeg missliker det. Hva mener dere jenter, er det Ok å ikke vaske seg før man bader sammen med de små søte babyene våre?

Jeg har ikke reagert på det enda i allefall, men jeg tenker at det er jo en grunn til at de bruker klor i vannet.

Samtidig er det jo klart litt ekkelt, men bassenget er jo stort.. Jeg vet ikke helt, jeg.. Merker at jeg ikke har noe mening om det egentlig.. [8D]

Vi fikk bedskjed om d før vi starta opp. Får ikke dere d?

Det står oppslag, og vi fikk beskjed, men det er mange som, bokstavelig talt, driter i det. Og det er jo sånn nå at det må brukes mye mer klor enn nødvendig pga at folk ikke vasker seg. Klor er jo ikke akkurat helsekost
ORIGINAL: Mor_Therese

ORIGINAL: Phoebee

Vi fikk bedskjed om d før vi starta opp. Får ikke dere d?

Det står i garderoben her at alle SKAL vaske seg uten badetøy før de går i bassenget, og vi fikk beskjed om at vi ikke trengte å vaske babyene, bare oss selv før vi gikk i bassenget.

Men alle gjør vel ikke det, sikkert!

Fikk infobrev vi der det sto at man skulle vaske seg før man skulle i vannet uten badedrakt.. Men må ærlig innrømme at det bare blir skylling for min del (uten badedrakt).. Er kun to dusjer der vi svømmer, og med 8 mødre som skal vaskes før vi går i bassenget tar det lang tid.. De fleste skyller seg jo bare såvidt i dusjen med badedrakt/bikini.. Men jeg vasker meg grundig/dusjer på morran før vi drar da så føler at jeg er ganske ren når vi begynner svømminga kl 11.. Men er i utgangspunktet enig i at man egentlig burde være mer nøye med vasking før bruk av svømmehall generelt ja...

grunnen til at vi skal dusje uten badedrakt er fordi at hvis vi vasker oss med badedrakt/badetøy kommer det såpe i tøyet som videre blir med i bassenget, det ble jeg fortalt på Dampsaga Bad iallefall

Kjempebra at du tar det opp!!

Jeg er og vant med å dusje naken først og deretter ta på badetøy.

Da jeg var på babysvømming sist var det ingen som dusjet naken først, så da tenkte jeg at det ville se rart ut om jeg gjorde det (skikkellig teit. I know...!!)
Så neste gang og videre skal jeg gjøre det.

Takk for at du sa ifra[:)]

Man skal vel vaske seg først, mn mange tar på seg badetøy før de dusjer ;/ tror mange er sjenerte eller skjemmes over noe. Hørt mange skjemmes over strekkmerker og vil derfor ikke gå naken..

vi fikk streng beskjed på kurset om å dusje uten badetøy og med såpe før vi gikk i bassenget. dette fordi vi er i et basseng med nytt filtersystem som gjør at de kan ha minimalt med klor i vannet. hvis babyene skulle bæsje i badebuksene og dette uheldigvis skulle trenge ut i vannet vil det kun ta 15 min å rense hele bassenget! det er også på grunn av hygiene og at babyene får i seg litt vann

Bra at det ikke bare er jeg som reagerer, da. Tror jeg mailer til kursansvarlig og spør om de kan sende ut en påminningsmail om saken.
ORIGINAL: Laisa

signerer denne! tenkte d samme , ingen andre gjorde det, reagerte i bilen med sambo etterpå! Men siden ingen andre gjorde det så unnlot jeg og. men herlighet så enig jeg er med deg! i kveld når vi skal , skal jeg gå frem med ett godt eksempel!!!!
ORIGINAL: Marmorita

Kjempebra at du tar det opp!!

Jeg er og vant med å dusje naken først og deretter ta på badetøy.

Da jeg var på babysvømming sist var det ingen som dusjet naken først, så da tenkte jeg at det ville se rart ut om jeg gjorde det (skikkellig teit. I know...!!)
Så neste gang og videre skal jeg gjøre det.

Takk for at du sa ifra[:)]

Dette har jeg egentlig ikke tenkt noe særlig på, ettersom vi ikke har begynt på babysvømming ennå, og det er evigheter siden jeg badet i offentig bad. Men det er bra du tar det opp, da skal hvertfall jeg ta ansvar for meg selv og håper at de andre gjør det samme. Eller så er jo det beste å få klare beskjeder om dette før kurset begynner.

De sier jo at aktive svømmere svelger en ganske stor mengde urin i løpet av live sitt da [8D][8D][8D]

Men altså er ganske masse kjemikalier og klor i vannet, og har selv jobbet som svømmeinstruktør i 7 år, og de tar ganske ofte mål av basseng... og er det for skittent så stenger de bassenget..( noen tar ned temperaturen fordi mange bakterier er ikke lenger levedyktige da ,dette for å spare penger) er det oppkast/bæsj eller blod, så skal bassenget stenges med en gang og renses, det er pålagt, så ser du det så er det bare til å kommentere det til instruktører /badevakter... Er selv vant med å vaske meg godt før basseng, men som du sier, mange er ganske slappe med dette.. Går nå på BS med minien min, og såg at mødrene tok på seg badedrakt/bikini for så å skylle seg full fart og løpe inn..

Jeg en en av de skyldige som har dusjet med badetøy før jeg har gått ut i bassenget, men da har jeg dusjet hjemme ordentlig først. Har ganske dårlig selvbilde, og liker ikke å vise fram kroppen min. Men man kan jo ikke vite om man har dusjet før man kommer eller ikke, så kan skjønne reaksjonen. Sist babysvømming hadde en kvinne klaget på at "noen" var urenslige og ikke dusjet naken, ute på gangen etter babysvømmingen. Mannen min som stod å ventet på meg og sønnen hørte jo dette. Fikk da grei bekjed om å ikke bry meg, for jeg er jo ikke urenslig. Vil jo selvfølgelig det beste for barnet mitt, og de andre som er i samme basseng!

Jeg kan bare si for min egen del at jeg legger ikke særlig godt merke til kroppen til de andre, annet enn at jeg ser at de har fått barn ganske nylig, MEN; jeg legger innmari godt merke til de som ikke dusjer. Skjønner at det er mange som kvir seg for å vise kroppen, men akkurat på babysvømminga syns jeg man bør la det stå til. Når man dusjer hjemme, tar man jo som regel på deo og kremer ol, og alt dette blir jo da med i vannet hvis man ikke dusjer ordentlig i svømmehallen
ORIGINAL: *Elin*

Jeg en en av de skyldige som har dusjet med badetøy før jeg har gått ut i bassenget, men da har jeg dusjet hjemme ordentlig først. Har ganske dårlig selvbilde, og liker ikke å vise fram kroppen min. Men man kan jo ikke vite om man har dusjet før man kommer eller ikke, så kan skjønne reaksjonen. Sist babysvømming hadde en kvinne klaget på at "noen" var urenslige og ikke dusjet naken, ute på gangen etter babysvømmingen. Mannen min som stod å ventet på meg og sønnen hørte jo dette. Fikk da grei bekjed om å ikke bry meg, for jeg er jo ikke urenslig. Vil jo selvfølgelig det beste for barnet mitt, og de andre som er i samme basseng!

Back
Topp