Hydronefrose

Ny UL på torsdag viste en stadig forverring av nyrebekken (yttligere 0,5 cm større..), fikk nye piller - og "nattmaten" består nå av 2-3 Buscopan (?) og 5 paracet (kun for natten). Det har litt bedre virkning, men er fremdeles oppe 4-5 ganger pga smerter i flankene..
Min jordmor derimot har sett seg lei av at det ikke skjer noe, og ringte legen min - som sendte henvisning i går for vurdering av igangsetting. Fikk telefon allerede i dag fra sykehuset, om jeg kunne komme allerede nå på torsdag !! Jeg kunne ha grått av glede og takknemlighet til jordmoren min akkurat nå, det skjer tydeligvis ting. Er jo ikke sikkert de vil sette meg i gang, men da blir det i allefall vurdert. Krysser fingre og tær for at noe skjer :)
Supert!! :D Så gode nyheter! Skulle bare mangle. Krysser finge og tær for at du blir satt i gang og at du får en fin fødsel :) Det er helt unødvendig at du skal ha så vondt så sent i svangerskapet. Baby er ferdig og klarer seg veldig fint utenfor magen nå. Du må oppdatere oss :)

Ny UL på torsdag viste en stadig forverring av nyrebekken (yttligere 0,5 cm større..), fikk nye piller - og "nattmaten" består nå av 2-3 Buscopan (?) og 5 paracet (kun for natten). Det har litt bedre virkning, men er fremdeles oppe 4-5 ganger pga smerter i flankene..
Min jordmor derimot har sett seg lei av at det ikke skjer noe, og ringte legen min - som sendte henvisning i går for vurdering av igangsetting. Fikk telefon allerede i dag fra sykehuset, om jeg kunne komme allerede nå på torsdag !! Jeg kunne ha grått av glede og takknemlighet til jordmoren min akkurat nå, det skjer tydeligvis ting. Er jo ikke sikkert de vil sette meg i gang, men da blir det i allefall vurdert. Krysser fingre og tær for at noe skjer :)
Hvordan gikk det i dag?? :)

Hvordan gikk det i dag?? :)

Jeg er nok i lykkerus, for vi blir igangsatt i neste uke!!! :D
Legene var redd for permanent skade på nyrene, og ønsker ikke å utsette babyen for mer medikamenter *hurra*

Jeg er nok i lykkerus, for vi blir igangsatt i neste uke!!! :D
Legene var redd for permanent skade på nyrene, og ønsker ikke å utsette babyen for mer medikamenter *hurra*
Så flott! :D Deilig at det snart blir slutt på smertene og at du får treffe den lille ❤️

Jeg hadde det! Kom rundt uke 23-24. GRUSOMT! Første gang jeg hadde de smertene ble jeg kjørt med ambulanse til legevakten. Trodde jeg skulle dø.... var innlagt 3-4 ganger grunnet dette. Fikk sprøyter med noe morfin greier som gjorde smertene lettere!

Send meg en PM om du lurer på noe :)

Og som noen sier over her, så forsvant smertene når poden var ute! :)

Jeg hadde det! Kom rundt uke 23-24. GRUSOMT! Første gang jeg hadde de smertene ble jeg kjørt med ambulanse til legevakten. Trodde jeg skulle dø.... var innlagt 3-4 ganger grunnet dette. Fikk sprøyter med noe morfin greier som gjorde smertene lettere!

Send meg en PM om du lurer på noe :)

Og som noen sier over her, så forsvant smertene når poden var ute! :)

Tusen takk for at du deler :) Jeg er så redd for å klage for mye, så her har jeg tydd til varme bad, varmeflaske og et lass med piller - fikk inntrykk av at legen mente dette var helt "vanlig", så jeg har følt meg som den pingla :/ Men "godt å høre" at andre synes det er ille også :P Gleder meg så utrolig til smertene er borte :D
Ps. Vet du hvor stort nyrebekkenet ditt var?

Back
Topp