hvortid reiser man til legen...

sol vil bli mamma

Gift med forumet
hvor tid reiser man til legen første gang for å få svangerskapet bekreftet?
har hørt i 8 uke jeg men...
er det tidlig å reise i 6 uke?

jeg gikk i uke 6 med prinsessa, syns ikke det er fortidlig[:)]

ok..
hadde tenkt å reise dit til uka jeg...så da gjør jeg det..først å fremst for å få roet meg ned...er forvirret idag etter å ha fått to forskjellige svar på testene ..neg på billig strimmel og pos på cb testen...
men tror billigtesten var feil..for har jo testet pos med cb fra før av...

reiste igrunn med en gang jeg fikk positiv test jeg [:)] Måtte liksom få det bekreftet!

tror man egentlig kan bestemme det selv, men regelen er jo før uke 12 slik at man får tatt de blodprøvene osv..tror jeg gikk første gang da jeg var 9 uker..

Finnes ingen regle på når tid en skal på legebesøk. Jeg skal til fredgane da er jeg i uke 8 akkurat, dette forde legen hadde itte noe tidligere da jeg var å spurte etter time i uke 6. Forje gang var jeg der med en gang jeg fikk positivt svar rundt uke 4-5. Je sliter med så lavt et BT som blir lavere da jeg går gravid, så var på mange kontroller forje gang. Ingen fare for barnet men je besvimer veldig lett. Legen ville sykemelde meg tidlig sist pga dette. Men derimot time hos jordmor fikk jeg hvite at en itte skulle komme før etter uke 12. Ble sent til kommunejordmor forje gang i uke 8 fikk beskjed at dette var fortidlig av jordmor.

jeg var til legen da jeg var 5 uker på vei[:)] mest for å få det bekrefta og litt sånne ting[:)] syns det var veldig greit...ble lissom litt mer virkelig [;)] Så skal jeg på første svangerskapskontroll den 9 september...da er jeg 10+2 uker på vei[:)]

Back
Topp