Hvorfor

*vizzwazz*

Elsker forumet
blir noen hardkokte egg grønne i kantene? Noen som har peiling på hvorfor eller om det er en grunn til det? Har lurt på om det kan være fordi jeg koker de for lenge... Er fæl til å ta sånn ca tid og ikke se på klokka! [:D] Har det kanskje noe med at legges i kjøleskap før de er helt avkjølte? Det har ihvertfall ikke noe med datomerkingen å gjøre for den sjekker jeg alltid...

Mange egg som har gått rett i søpla pga dette... Jeg spiser ihvertfall ikke egg med noe grønt på.. Æsj....[:'(] 

Christina bestillte egg på nista i dag så jeg kokte et egg i går  kveld og la det i kjøleskapet... Det var grønt inni så det ble ikke noe egg på nista... Tenker hun er skuffet når hun åpner matpakka! Glemte å si det til henne...

I tyrkia serverer de grønne egg..
Du har nok kokt de litt for lenge[:)]

ORIGINAL: Mamsen til 2..

Uff fysj......[:'(] Det blir jo sånn ekkel lukt i de også da syns jeg!!

Får beggynne å ta tida....[:)]

Hvor lenge skal de koka da sånn ikke circus!!!???  [:D] Hardkokte tenker jeg på... Rundt 5- 20min..?? He he he.....[8D]

ORIGINAL: *vizzwazz*

Hvor lenge skal de koka da sånn ikke circus!!!???  [:D] Hardkokte tenker jeg på... Rundt 5- 20min..?? He he he.....[8D]

Har ikke peiling..
Koker aldri egg men min mann har sånn midt i mellom kokt egg og han koker 6-8min tror jeg..[8|]

[:D][:D][:D] ja, der et sted burde være passe [:D] Du får kjøpe deg en eggkoker [;)]

Hmmm spiser eggene selv om de er litt grønne i kantene og jeg da[8D][:)]
Koker alltid eggene for lenge jeg så jeg har ikke peiling på tid.....[8|]

ORIGINAL: lillemeg85

Du tar av skallet med en gang ja? Hvis skallet blir værende på, så blir de grønne i kantene.

Har eggkoker nå, så ander ikke hvor lenge de koker. Men før så kokte jeg i kasserolle. Da kokte jeg de i 11 minutter. Skal du ha de litt bløt inni, så kan nok 8-9 minutter stemme bra.

Tar aldri av skallet så det kan jo være grunnen da! [:)]

ORIGINAL: Antima

[:D][:D][:D] ja, der et sted burde være passe [:D] Du får kjøpe deg en eggkoker [;)]

He he... Har visst en eggkoker! Tror dem ligger langt inni skapet en vei... Brukte den forrige århundre...... [:D] Den hadde jeg glemt..... [:D]

På clas ohlsson har de ett rødt egg som du legger oppi gryta sammen med eggene og så viser den når de er bløtkokte og hardkokte.... jeg kan ikke koke egg uten denne, har hatt den noen år nå og eggene blir slik jeg vil ha dem[:)]

koker jeg eggene for lenge blir di grønne og jeg spiser KUN nykokte egg..

En idiotsikker måte å koke eggene på er å legge de i kaldt vann oppi kaserollen og sette dem på plata.. så koker du opp vannet og skur av plata, men la kasserollen stå på plata du skrudde av.. stå i 10 minutter.. og voila.. perfekte egg..

Hvis du skyller eggene rett i iskaldt vann etter de er kokt så blir de ikke grønne!
Sikkert noen som har svart dette, men med det treeeeege modemet til mamma oirker jeg ikke lese alle svarene..[&:]

Back
Topp