Hvorfor velger du/velger ikke å ha barneforsikring?

Akkurat de 3% skulle jeg nok klart å spare opp ja, men det kunne like gjerne vært tommel og på venstre hånd, og da hadde summen økt betraktelig. Sammenlignet med at jeg tok tuppen på langefinger og jeg er venstrehendt:p
Nå var det i mitt tilfelle en yrkesskade da, men om det ikke hadde vært det så hadde jeg ikke hatt mulighet til å ha spart opp på forhånd nei.
Om jeg hadde hatt mulighet til å spare 6000 i mnd, som du skriver et sted over her så er det ikke sikkert jeg hadde gått for forsikring jeg heller, men det har jeg langt fra råd til. Og da syns jeg ikke det er så ille å betale 3000 i året for jenta mi:)
Godt vi er enige der:)
 
Nei ikke sant. Er bortkastede penger mener jeg. Mam hat jo faktisk krav uten den forsikringen. Vi holdt på å ta det i ett bankmøte, men fikk ikke pga komplikasjoner og lav fødselsvekt. Like greit.
Vi hadde nok heller ikke fått, men det hadde ikke vært aktuelt her heller. Vi har ikke andre personforsikringer heller. Men vi sparer MYE penger i mnd så vi klarer oss hvis noe skulle skje:)
 
Velger å ikke ha. Vi bor i et såpass godt land at det meste går inn under folketrygden uansett så kjenner det er å kaste penger ut av vinduet.
 
Vi har forsikring på våre barn, i hovedsak pga uføredekningen. Betaler ca 3000 i året pr barn og håper selvsagt det er penger ut vinduet.

Å ikke ha personforsikring og bli ufør kan sammenlignes med å kræsje en bil uten kasko - hvert år..
 
Våre barn er selvsagt forsikret. Håper av hele mitt hjerte at det er penge ut av vinduet!!!
 
Eldstemann har, å herregud for et styr det var da vi skulle bytte selskap og de fant ut at han hadde vært innlagt på sykehus med astma, da økte prisen betraktelig gitt. Minstemann er ikke forsikret ennå, men planen er å gjøre det :)
 
Vi har penger til det og jeg vil være på den sikre siden.

Er det ikke slik at om for eksempel din sjuåring får ADHD, eller annen kronisk sykdom, så får h*n vel ikke forsikring som voksen? Er det ikke noe der? Syns jeg leste om ei som ikke fikk det.
 
Vi hadde barneforskning men av en eller annen grunn ble den avsluttet (ikke av oss bevist, det skjedde en feil når vi flyttet). Har ikke kommet oss til å tegne ny, men begge har en del gjennom gruppeliv forsikring gjennom fagforeningene våre.

MEN, vi har helseforsinring på ungene. Den ble tegnet etter at det i velferdsnorge der barn skal prioriteres tok 4! mnd å få mr for å utelukke at ungen hadde en svulst i hodet! Når vi skjønte det tok tid ba vi om å få henvisning for å betale selv, men da het det seg " vi skal få satt opp time før ferien, så det trenger dere ikke", men nei, og når "sykehuset hadde ferie" var det ingen til å gi oss den henvisning...
 
Vi har valgt å forsikre og det var egentlig ikke noe vanskelig valg. Selv om vi håper det er noe vi aldri vil få bruk for, så kan det skje ting. Og da er forsikring et ekstra nett å falle i om det skulle først skje det verste. Vi har ihvertfal ikke hundretusenvis av kroner på bok til sparing, så vi kan ikke hjelpe stort uten at det vil få konsekvenser for vår egen økonomi.
forsikring finnes det mange ulike varianter på, så her kan man finne noen som er bedre enn andre.
 
Velger å ha så vi vil ha best mulige forutsetninger til å være der 100% og allikevel klare oss om barna blir alvorlig syke (noe jeg virkelig håper at ikke skjer!!)
 
Vi har forsikring før barnet er født og skal også forsikre barnet etter det er født. Grunnen er at hvis noe skulle skje uansett hva så er du dekket og ting blir mye enklere økonomisk :) både for barnet opp til en hvis alder og man kan også få utbetalt en større engangssum hvis man skulle måtte trenge dette. Mannen min har et handikappet barn fra før. Alt såg fint ut helt til 2 uker etter fødsel. Nå har han en baby resten av livet og den gan hadde de ingen forsikring. De fleste forsikrer hunden sin....... Hvorfor ikke barnet ditt???????
 
Jeg har, fordi man vet aldri hva som KAN skje. Og jeg håper jeg alltid kan leve med tanken på at det er penger ut av vinduet. Men den sjangsen tar jeg ikke.
 
Vi har forsikring før barnet er født og skal også forsikre barnet etter det er født. Grunnen er at hvis noe skulle skje uansett hva så er du dekket og ting blir mye enklere økonomisk :) både for barnet opp til en hvis alder og man kan også få utbetalt en større engangssum hvis man skulle måtte trenge dette. Mannen min har et handikappet barn fra før. Alt såg fint ut helt til 2 uker etter fødsel. Nå har han en baby resten av livet og den gan hadde de ingen forsikring. De fleste forsikrer hunden sin....... Hvorfor ikke barnet ditt???????
Først og fremst så kan ikke hundeforsikring sammenlignes. Uansett hva hunden må så må alt betales av egen lomme uten forsikring. Slik er det faktisk ikke med mennesker. Vi får utrolig mye dekket av staten. Og ja det er helt klart mer å hente, det vil det jo alltid være, men det er så vanskelig og det finnes så strenge regler for å få utbetalt noe av forsikringsselskapet, at sjansen er minimal for at en får det. Du skriver at du er dekket økonomisk uansett hva, og det stemmer overhodet ikke. Da må du sette deg litt inn i forsikringen din;)
 
Først og fremst så kan ikke hundeforsikring sammenlignes. Uansett hva hunden må så må alt betales av egen lomme uten forsikring. Slik er det faktisk ikke med mennesker. Vi får utrolig mye dekket av staten. Og ja det er helt klart mer å hente, det vil det jo alltid være, men det er så vanskelig og det finnes så strenge regler for å få utbetalt noe av forsikringsselskapet, at sjansen er minimal for at en får det. Du skriver at du er dekket økonomisk uansett hva, og det stemmer overhodet ikke. Da må du sette deg litt inn i forsikringen din;)
Da må du erfare hva det vil si å ha et handikappet barn :-(
 
Først og fremst så kan ikke hundeforsikring sammenlignes. Uansett hva hunden må så må alt betales av egen lomme uten forsikring. Slik er det faktisk ikke med mennesker. Vi får utrolig mye dekket av staten. Og ja det er helt klart mer å hente, det vil det jo alltid være, men det er så vanskelig og det finnes så strenge regler for å få utbetalt noe av forsikringsselskapet, at sjansen er minimal for at en får det. Du skriver at du er dekket økonomisk uansett hva, og det stemmer overhodet ikke. Da må du sette deg litt inn i forsikringen din;)

Enig med deg at hund ikke kan sammenlignes.
Vår hund ble ikke forsikret før han var 2 år, men vi vurderer å si den opp, siden det skal veldig mye til for å få igjen noe.
Kjenner noen som har hatt en del problemer der, hvor hunden ble forsikret da den var 6 mnd. De har ikke fått en dritt fordi det kunne vært oppdaget tidligere fikk de beskjed om (mye allergier). Og veterinær er dyyyrt! Hund/dyr kan nok lettere sammenlignes med hus og bil når det kommer til forsikring tenker jeg, bortsett fra at man ikke har så mye valg på bil o.l da.

Vi og våre barn får ihvertfall dekket det meste av staten :) så forsikringen er jo kun som en ekstra gode egentlig.
 
Back
Topp