trudepude_
Elsker forumet
Hvorfor setter vi et negativt ladet ord som "trass" på oppførselen til barna når de begynner å bli selvstendige?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Chinchilla
Det har vel noe med det og gjøre at barna ofte blir spesielt krevende i denne perioden (eller disse periodene) og at barn som holder på å bli selvstendige kan drive foreldrene sine til vanvidd til tider- noe som gjør det litt vanskeligere DER OG DA å se det positive i at barnet utvikler seg....... derav negativt ladet ord for å beskrive denne perioden..................
Vi kunne jo sagt "Barnet mitt er kommet i blomstringsalderen............ igjen........." Mye mer pedagogisk riktig? I don't know.....[8D][8|]
ORIGINAL: trudepude_
Det har vel noe med det og gjøre at barna ofte blir spesielt krevende i denne perioden (eller disse periodene) og at barn som holder på å bli selvstendige kan drive foreldrene sine til vanvidd til tider- noe som gjør det litt vanskeligere DER OG DA å se det positive i at barnet utvikler seg....... derav negativt ladet ord for å beskrive denne perioden..................
Vi kunne jo sagt "Barnet mitt er kommet i blomstringsalderen............ igjen........." Mye mer pedagogisk riktig? I don't know.....[8D][8|]
Skjønner at det er krevende når de vil teste grenser, og har lært seg å protestere, men det blir feil å sette det i bås syns jeg da..
ORIGINAL: Cullen
ikke trasser.. trosser sine foreldre...[;)]
Jeg er også alene, aldri avlastning og jeg kan love deg jeg er frustrert til tider.. jeg hyler ofte i en pute for å få ut min frustrasjon...
barna ble ikke bedt om å bli født inn i en familie med bare EN forelder som studerer/jobber fulltid for å få endene til å møtes. De fortjener det beste i meg. De fortjener ikke at jeg oppfører meg trassete og sier jeg vil kverke dem og banner og snakker respektløst.. selv om jeg tenker inni meg eller forteller min mor at jeg søren meg har lyst å hive dem i bosset i blant. Jeg har flere ganger hatt lyst å rive av meg håret pga de "går i motsatt vei" av der jeg ønsker... Men som du sier bitzy, det å være forelder er ikke en dans på roser, og livet kan være shit i blant... Jeg har selv hatt 3 helt forferdelige år nå.. men barna har ikke bedt om det. de fortjener at vi oppfører oss respektfullt og saklig og konsekvent. Trassalderen vil gå over... se heller på det som at barnet blir et selvstendig menneske og trenger rett veiledning.
ORIGINAL: Lissyjanehahahahahaha omg! enig, si mer morsomme ting, takene i magen kommer sterkere da[8D] i love you lissyjane!
Det høres jo mer ut som de har fått mensen[8|][:-][8D]
ORIGINAL: Læidy Bla Bla
ORIGINAL: Lissyjanehahahahahaha omg! enig, si mer morsomme ting, takene i magen kommer sterkere da[8D] i love you lissyjane!
Det høres jo mer ut som de har fått mensen[8|][:-][8D]
ORIGINAL: Cullenman trenger ikke skrike hyle å kjefte fordi om ungene trasser da. vi velger å fortelle at hvis det blir trasset så blir det en konsekvens (den fryktede skammekroken som ødelegger barnet for livet vettu, den har vi, lurer på om barnevernet kommer i hvert øyeblikk pga det) men det er ekstremt sjeldent vi trenger å nevne den da. som regel holder det å si 'nei vel, da gjør vi ikke sånn daæ eller lignende så er problemet løst for da vil hun likevel gjøre det hun først absolutt ikke skulle gjøre[8D] morsom sånn, hehe!
Ungene får liksom ikke mer lyst til å samarbeide når vi skriker og hyler og kjefter og banner til de. Da gjør de det samme og oppfører seg enda mer drittunge! Og nei, jeg er slett ikke perfekt selv. [;)]