Hvorfor tidlig ultralyd?

Lilleostepopp

Elsker forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberlykke 2019
Lurer bare siden jeg ser at det er veldig mange her som tar tidlig ultralyd.

Hvorfor gjør dere det egentlig? Er dere bekymret for fosteret? Er ikke hjertelyd nok og vite at fosteret lever?

De som ikke vil svare, lar vær :)

Jeg får tidlig pga hjertefeil på storebror :)

Jeg har tatt tidlig ultralyd på grunn av tidligere SA og MA.
Forrige gang oppdaget vi at det ikke lenger var noe liv på ultralyd da vi var 7+3. Ettersom jeg ble gravid rett etter denne MAen, uten mens i mellom, visste jeg heller ikke akkurat hvor langt jeg var på vei, så ville få sjekket dette også i tillegg til å se om alt stod bra til.

Ultralydene jeg får er en del av oppfølgingen pga habituell abort (mistet over tre ganger etter hverandre).

Man ser fort om noe er galt hvis ikke målene er som de skal...jeg var på tidlig ul i høst (uke 7+et eller annet), og ble satt tilbake til uke 6. Da skjønte jeg at noe var galt. Dagen etter begynte jeg og blø og fikk konstatert sa dagen etter det igjen.

Får ikke høre hjertelyd før uke 24 her!
Så det er for å berolige megselv, se at alt står bra til og at det kun er en :)

Vil ikke gå til uke 19 også har det hvert en ma eller lignende, greier ikke tro at det skal være så "lett"

Jeg fikk i uke 7 pga prøverør. Det er standard ved prøverør. Det var en betryggelse å se at egget festet seg der det skulle og at alt var i orden :)
Og ikke minst fordi vi har brukt flere tusen på forsøket, så føler at den oppfølgingen er det minste man kan få :)

Hadde MA i uke 14 for et år siden. Så var på tul i uke 8, og skal igjen på tirsdag:) er da 12+3

Fikk på sykehuset i uke 8 og 12 pga en lang og komplisert MA rett før jul hvor det bla var misstanke om blæremola. Men har tatt privat i uke 12 begge gangene før det for å sjekke at alt var OK. Noe det da ikke var sist gang.. Så er utrolig glad for det å skjønner ikke helt hvorfor ikke alle får det dekket i uke 12.

Får en pga det er prøverør, og har hatt flere etter dette pga småblødninger. Har en gyn som sier bare kom når du ønsker. Er 9+5 idag og bare hørt og sett hjertelyd på ul. Legetime og jordmortime blir i uke 12 og 14

Jeg fikk tul i uke 8+5, skal igjen i uke 13+5 før den oul i uke 19 :) får god oppfølging etter å ha født prematurt og mistet barnet i ettertid..

Var på ultralyd da jeg var 9+3. Gjorde det pga nysgjerrigheten og at jeg ville være sikker før jeg sa det til noen. Jeg har ikke hatt noe særlig med symptomer så graviditeten var bare noe jeg så på en pinne.

Dette er vår første, og første barnebarn til begge våre foreldre, så jeg ønsket ikke å gi de forhåpninger dersom det ikke var noe der. Så jeg gjorde det bare for å få det bekreftet.

Back
Topp