Hvorfor tidlig UL?

Trulla75

Betatt av forumet
Ser at veldig mange tar tidlig ultralyd.
Jeg har fått time 21. september og da er jeg ca 18 uker på vei.
Hva er grunnen til at så mange av dere velger å ta tidlig ultralyd?
Hilsen nysgjerrigper

Kort og greit fordi jeg har en dårlig svangerskapshistorikk med SAer pluss jeg hadde noen kraaaaftige blødninger og smerter som legeapparatet ville få sjekket.

Nysgjerrighet- både for å vite at alt er bra, men også for å slippe å gå til uke 18 om noe skulle være helt galt....kjenner et par som har måttet avbryte svangerskapet etter ordinær u-lyd fordi fosteret ikke ville ha klart seg- hatt det særlig bra på "utsiden".......

Så for meg vil det være lettere å evnt avbryte nå....en i uke 17-19...

Er gravid for tredje gang- og har hatt tidlige u-lyder hver gang, jeg. Er jo så gøy, også da!![;)]

Første gang fikk jeg ikke UL før i uke 20, da henvisningen hadde forsvunnet mellom legen og sykehuset. Fikk da en ekstra UL et par uker etterpå, fordi de ville sjekke hjertet en ekstra gang.

Denne gang fikk jeg tildlig UL fordi alle i DK får det, kalles nakkefoldscanning, hvor barnet blir sjekka for Downs syndrom (denne UL skal man til mellom uke 12 og 14). Jeg får neste ordinære UL i uke 18.

Jeg tror uansett jeg hadde fått tidlig UL, da terminen var veldig usikker.

jeg hadde tidli ul da var jeg melom 5 uker og 5uker og 5 dager..så jeg vet hvem uke jeg ble gravid..og for di jeg følte noe var galt og jeg var hos en teit gynykolog så jeg bestilte time te ul..

pga jeg ikke viste når jeg har termin og da er det vanskelig å få ul i uke 18 når man vet ikke hvor langt man er på vei.

jeg var på tidlig ul...men hverken jeg eller jordmor visste hvofror jeg hadde fått innkallese til det...

Æ va på tilli UL fordi at æ hadde blødninge,å før at æ ville nu se om dær e nåkka,å at alt e okei [;)]
Har vært på to innvendie UL,første gång så vi ingenteng utenom en fostersekk men ingen foster,andre gång som va på Onsdag i forrige uka,då fikk vi se lille :)) Å d va en skikkeli lættelse på kroppen,kjente at æ blei lættar [:D]

Back
Topp