Hvorfor teste så tidlig?

Uff, hadde ikke regnet med en slik stemning da jeg gikk inn i tråden:/

Vi kan vel alle bli enige om at det var dårlig ordvalg av trådstarter, men jeg tviler da kraftig på at hun mente det så voldsomt som det står. Det sier hun jo også selv i etterkant.

Dette er en veldig sår prosess for de aller fleste av oss, og vi opplever jo gjerne et fellesskap her fordi andre som ikke er i ivf-prosessen hverken kan sette seg inn i det og ofte kan si noe feil.

Men, det betyr jo ikke at vi alle klarer å gjøre og si det riktige selv alltid heller, selv oss som er midt i det. Det må være plass til at man kan dumme seg og jeg synes det er flott at du har endret på teksten, Babybabywish.:)

Det vi kan konkludere ut fra hele tråden er i hvert fall at vi er alle forskjellige, håndterer denne prosessen forskellig, men at vi jo alle har samme mål <3 og vi heier alle på hverandre :) <3
 
Uff, hadde ikke regnet med en slik stemning da jeg gikk inn i tråden:/

Vi kan vel alle bli enige om at det var dårlig ordvalg av trådstarter, men jeg tviler da kraftig på at hun mente det så voldsomt som det står. Det sier hun jo også

takk for vennlige ord :) jeg ble livredd her om jeg har tråkket så mange så voldsomt på tærne her at tårer presset på her :eek: så nei, var absolutt ikke noe vondt i det jeg skrev, men endret det i håp om at det ble bedre :) det er så mye som styrer en her å som du sier, er vi forskjellige alle sammen :)





Dette er en veldig sår prosess for de aller fleste av oss, og vi opplever jo gjerne et fellesskap her fordi andre som ikke er i ivf-prosessen hverken kan sette seg inn i det og ofte kan si noe feil.

Men, det betyr jo ikke at vi alle klarer å gjøre og si det riktige selv alltid heller, selv oss som er midt i det. Det må være plass til at man kan dumme seg og jeg synes det er flott at du har endret på teksten, Babybabywish.:)

Det vi kan konkludere ut fra hele tråden er i hvert fall at vi er alle forskjellige, håndterer denne prosessen forskellig, men at vi jo alle har samme mål <3 og vi heier alle på hverandre :) <3
 
Uff, hadde ikke regnet med en slik stemning da jeg gikk inn i tråden:/

Vi kan vel alle bli enige om at det var dårlig ordvalg av trådstarter, men jeg tviler da kraftig på at hun mente det så voldsomt som det står. Det sier hun jo også selv i etterkant.

Dette er en veldig sår prosess for de aller fleste av oss, og vi opplever jo gjerne et fellesskap her fordi andre som ikke er i ivf-prosessen hverken kan sette seg inn i det og ofte kan si noe feil.

Men, det betyr jo ikke at vi alle klarer å gjøre og si det riktige selv alltid heller, selv oss som er midt i det. Det må være plass til at man kan dumme seg og jeg synes det er flott at du har endret på teksten, Babybabywish.:)

Det vi kan konkludere ut fra hele tråden er i hvert fall at vi er alle forskjellige, håndterer denne prosessen forskellig, men at vi jo alle har samme mål <3 og vi heier alle på hverandre :) <3

takk for vennlige ord :) jeg ble livredd her om jeg har tråkket så mange så voldsomt på tærne her at tårer presset på her :eek: så nei, var absolutt ikke noe vondt i det jeg skrev, men endret det i håp om at det ble bedre :) det er så mye som styrer en her å som du sier, er vi forskjellige alle sammen :)
 
Jeg tester tidlig fordi jeg er verdens mest nysgjerrige person. Ved sist forsøk begynte jeg nesten testing før forsøket begynte:rolleyes::yuck:

Håpet på en positiv test er så stort, at hvis den skulle bli positiv vil jeg vite det så fort som mulig. Er den negativ, gjør det ikke noe forskjell om jeg får vite det noen dager før blodprøve blir tatt.
 
Jeg tester tidlig fordi jeg er verdens mest nysgjerrige person. Ved sist forsøk begynte jeg nesten testing før forsøket begynte:rolleyes::yuck:

Håpet på en positiv test er så stort, at hvis den skulle bli positiv vil jeg vite det så fort som mulig. Er den negativ, gjør det ikke noe forskjell om jeg får vite det noen dager før blodprøve blir tatt.

jeg ser den :) er jo kjempespennende å man vil så gjerne få en positiv test såklart :D før jeg fjernet eggledere, så testet jeg såååå mye for å se om jeg var gravid hver eneste mnd, så jeg kjenner meg igjen :p har rett og slett ikke turt den første og ene gangen jeg hadde innsett før jeg begynte å blø :)
 
I tillegg til det andre har skrevet, vil jeg også si at det er for å spre skuffelsen utover :) for hver negative test innser jeg sakte at det ikke har gått, i stede for å ha håp, teste på testdato og så se verden falle i grus fordi KANSKJE kunne den være positiv....
 
I tillegg til det andre har skrevet, vil jeg også si at det er for å spre skuffelsen utover :) for hver negative test innser jeg sakte at det ikke har gått, i stede for å ha håp, teste på testdato og så se verden falle i grus fordi KANSKJE kunne den være positiv....

skjønner :) så man ikke får en smell rett ned om negativ etter å ha ventet så lenge.. :)
 
Nå har jeg ikke prøvd innsett enda; men om jeg får ovitrelle, kommer jeg til å teste for å se når ovitrellen går ut av kroppen (for å ikke få falske forhåpninger om hcget henger lenge i). Jeg blir nok så å teste videre, fordi jeg har et sterkt ønske om å bli gravid, og ønsker å føle den gleden, helst snarest. (Og litt som høsteple sier; fordele skuffelsen litt og.)
 
Jeg var nysgjerrig!...rett og slett. Testet Veldig positivt 11DPO (8 dager etter innsett) Så var spennende.


ellers har jeg aldri vært redd for kjemisk, mA, sa osv.
Det som skjer det skjer.
 
Jeg tester tidlig av flere grunner. Jeg har et relativt sterkt kontrollbehov, og prøver å gjenvinne denne i den grad jeg kan i en uforutsigbar tid. Jeg har fått positive tester ca 9-10 DPO, og ønsker rett og slett å vite om jeg er gravid eller ikke så tidlig som mulig. Jeg liker også å forberede meg på 'nedturen' som flere andre skriver. Jeg lever relativt sunt, men en positiv test får meg jo til å ta meg sammen på de siste små grepene også :shy:

Denne gangen kommer jeg til å teste ut ovitrelle for å danne meg et visst bilde av når denne går ut av kroppen.. Dessuten skal jeg ta albyl-e ved positiv test, så jeg trenger å vite så tidlig som mulig :)
Nå har jeg også mistet en gang (uke 11), og en eventuell kjemisk vil (forhåpentligvis) kunne telle i ferden mot å få en utredning for habituell abort om det skulle vise seg å være nødvendig.. Håper virkelig ikke det altså, men det å miste er en så stor påkjenning, så man vil jo helst få en utredning så fort som mulig om det skulle gjenta seg..

Syns det er fint at denne tråden har utviklet seg til noe konstruktivt. Leste også første innlegget du la ut og reagerte også på 'ordlyden' , men forstår at det ikke var slik ment. Tenker det finnes utallige grunner til både å teste tidlig og vente. Ser begge sidene her, men jeg er altså blitt en tidligtester.. Selvom jeg aller helst skulle vært litt mer chill til hele prosessen, og klart å nyte veien til målet i enda større grad ❤️ men erfaringer i bagasjen har gjort at det har blitt annerledes for meg nå enn før jeg ble gravid første gang.
 
Back
Topp