Hvorfor *skatteliste*

....123456

Forumet er livet
Hvorfor ble det til at skattelistene skulle offentliggjøres? Altså er det noen som vet grunnen til at staten bestemte seg for det?

Fordi det skal være "gjennomsiktig" økonomi i Norge.

http://www.dagbladet.no/2009/10/20/nyheter/skattelista_2009/tema/8641673/

Jeg syns det er helt greit at de offentliggjøres, men syns de kunne stemt da. I følge skattelistene tjente jeg bare 160 000 i fjor [:-]

ORIGINAL: Sunniva snopesyk

Jeg syns det er helt greit at de offentliggjøres, men syns de kunne stemt da. I følge skattelistene tjente jeg bare 160 000 i fjor [:-]

Bergeningen er vel etter skatt og fradrag?

ORIGINAL: Miss Gilmore

Hahaha! Ja ikke sant![:D]
I følge skattelistene tjente jeg mer enn sambo i fjor.[:D] De hadde ført opp ca 600.000 for lite.
Sjønner ikke at det er så mye å bry seg om når det ikke stemmer likevel.

Hehehe, nettopp! Mamma tjente visst ikke ei krone i 2009 hun. Rart hun jobba så mye da [8D]

Hahaha! Ja ikke sant![:D]
I følge skattelistene tjente jeg mer enn sambo i fjor.[:D] De hadde ført opp ca 600.000 for lite.
Sjønner ikke at det er så mye å bry seg om når det ikke stemmer likevel.

Hehehe, nettopp! Mamma tjente visst ikke ei krone i 2009 hun. Rart hun jobba så mye da [8D]

Ja, det er hjelt på tryne[8D] Syns det er rart at jeg og sambo har klart å holde huset med knappe 300.000 i samlet inntekt[:D]

Dere er sikkert flinke å prioritere [:D][:D] haha

På skattelister.no (vet jo ikke om det er sånn overalt,for jeg titta bare der) så stemmer det ikke på den hovedgreia. Men under er det sånn boks hvor det står "ugift og skatteklasse 1, osv" for beregningen av riktig, og der stemmer det på meg faktisk.

ORIGINAL: FancyPants

Bergeningen er vel etter skatt og fradrag?

Ja, det er riktig[:)]

Back
Topp