Hvorfor skal det ta så lang tid å få til det man ønsker mest? GRAVID❤️

Etter mye frem og tilbake for å få svaret på siste blodprøve, så fikk jeg det nå.

8.juli: 29
11.juli: 170
19.juli: 263
25.juli: 196

Den er ENDELIG på vei ned. Men legen trodde jeg måtte belage meg på 2-3 uker til før hcg er ute av kroppen. Jeg blør fortsatt ikke. Kun brun/«møkkete» utflod. Men tyder jo på at det er blødning, dog ikke veldig stor oppi der. Men vi er på rett vei igjen, takk og lov.

Etter mye frem og tilbake for å få svaret på siste blodprøve, så fikk jeg det nå.

8.juli: 29
11.juli: 170
19.juli: 263
25.juli: 196

Den er ENDELIG på vei ned. Men legen trodde jeg måtte belage meg på 2-3 uker til før hcg er ute av kroppen. Jeg blør fortsatt ikke. Kun brun/«møkkete» utflod. Men tyder jo på at det er blødning, dog ikke veldig stor oppi der. Men vi er på rett vei igjen, takk og lov.
Så godt å høre at du er på rett vei❤️

Det går bra med kroppen. Ingen smerter og kun brun utflod. Men hcg synker. Skal ta en blodprøve igjen om ca 2 uker, for å fortsatt se at det er nedgang.
Men jeg er sliten. Fryktelig sliten av alt…
Jeg tenker masse på deg❤️ Skulle ønske du kunne gjøre noe for å hoppe over hele venteprosessen hvor man ikke aner når man får prøvd igjen

Jeg tenker masse på deg❤️ Skulle ønske du kunne gjøre noe for å hoppe over hele venteprosessen hvor man ikke aner når man får prøvd igjen
Ja. Men absolutt best at naturen går sin gang. Hadde jeg fått sprøyta, hadde jeg fått prøvenekt i 3 måneder. Og det er verre enn noen uker. Så får prøve å holde motet oppe. Legen tror at hcg er ute om 2-3 uker. Og jeg kommer til å begynne å prøve så fort hcg er ute. Kommer til å ha en vanlig syklus før vi kjører på med IVF runde nr 2❤️

Ja. Men absolutt best at naturen går sin gang. Hadde jeg fått sprøyta, hadde jeg fått prøvenekt i 3 måneder. Og det er verre enn noen uker. Så får prøve å holde motet oppe. Legen tror at hcg er ute om 2-3 uker. Og jeg kommer til å begynne å prøve så fort hcg er ute. Kommer til å ha en vanlig syklus før vi kjører på med IVF runde nr 2❤️
Ja det er absolutt det beste! Jeg krysser fingrene for at neste gang sitter den, enten det et på din første syklus eller neste IVF ❤️

Nå begynner strekene å bli svakere. Endelig!! Ser bare frem til å prøve på nytt.

Venter på at legen skal ringe meg angående videre sykemelding. For jeg føler rett og slett for å få en skikkelig time out nå.
Denne exu graviditeten gjorde at jeg fikk meg en liten knekk dessverre. Men jeg vet kommer sterkere tilbake.
Men akkurat nå, trenger jeg bare tid for meg selv. Jobb er ikke det viktigste. Det viktigste er at jeg skal klare å «lappe» meg godt sammen igjen❤️

45627F5B-AB72-4BB8-A400-0BF6F1D0745F.jpeg

Nå begynner strekene å bli svakere. Endelig!! Ser bare frem til å prøve på nytt.

Venter på at legen skal ringe meg angående videre sykemelding. For jeg føler rett og slett for å få en skikkelig time out nå.
Denne exu graviditeten gjorde at jeg fikk meg en liten knekk dessverre. Men jeg vet kommer sterkere tilbake.
Men akkurat nå, trenger jeg bare tid for meg selv. Jobb er ikke det viktigste. Det viktigste er at jeg skal klare å «lappe» meg godt sammen igjen❤️

Vis vedlegget 385818
Så fint at de begynner å bli svakere! Nå er den jo snart negativ. Ta all den tiden du trenger til å bygge deg opp igjen, det du har vært gjennom nå har vært kjempe tøft og det er ikke noe rart at du trenger en time out nå❤️

Se der ja, det var en fin nedgang. Nå må vel alt være ute av seg selv snart ❤️

Sykemelding høres lurt ut. Ta vare på deg selv ❤️❤️

PP 43, CD 1

Våknet til menssmerter og vanlig mensblødning i dag. Så tar utgangspunkt i at dette er cd 1 i dag:joyful: blir spennende å se om dette er en mens som varer like lenge som en normal mens, eller om dette kommer til å dra ut…

Håper du i alle fall får blødd ferdig uansett, og kan få komme i gang med ny runde ❤️

CD 2

Tok en eggløsningstest og en graviditetstest i dag, bare for å sjekke ståa. Og nå er graviditetstesten omtrent helt blank. Kan skimte en kjempe svak strek.
Blødningen har avtatt litt, slik den pleier på dag to. Nå gjenstår det bare å ta en siste hcg blodprøve til onsdagen, så kan jeg legge dette bak meg. Takk og lov.
DB566208-46C0-4278-8FED-1C6BCF289E99.jpeg

CD 4

Endelig kommet i gang med første tredemølle økt. Så deilig å kjenne at kroppen begynner å komme seg sakte men sikkert igjen. Trening gjør så utrolig mye med psyken og humør. Og jeg har virkelig kjent at det er på tide å komme i gang igjen. Virkelig herlig var det:joyful: nå blir det en lang dusj og litt selvpleie, før det blir sofa, film og en kald øl:happy:
God lørdag alle dere vakre mennesker der ute❤️

Uff så trist å lese dagboken din! Godt å se at kroppen din hvertfall klarer å ordne opp selv. Det var min trøst da jeg mistet engelen min Lille Stille. Det er en fattig trøst, men utfallet kunne blitt så mye verre om kroppen faktisk ikke hadde kunnet rydde opp igjen. Da er det iallefall noe som virker som det skal.

Trist når man møter folk som har prøvd lenge, for jeg vet så godt hvordan det var selv. Jeg prøvde i 10 år før vi gav opp barneønsket her (og selv om vi gav opp, så levde man jo som smått i håpet likevel). Det er fryktelig vanskelig å stå i det som prøvere, både som par men også for egen helse. Alle ord blir liksom så små, og udugelige. Jeg skal krysse for at dere får oppleve lykken å gleden ved å få barnet dere ønsker dere. Det finnes mange gode solskinnshistorier der ute om du har behov for de! Men det er også lov å kjenne på at alle disse historiene er noe vrøvl man overhode ikke vil forholde seg til! Og gjør nettopp det som føles rett for dere. De gangene de gir håp, så la historiene fylle hjertet deres, men de gangene de faktisk bare blir et mas å en ekstra sorg, så la historiene fare videre uten å la de knekke dere! De er bare ment for å hjelpe dere, og når de ikke gjør det, så lar dere de bare fare videre.

Har du behov for å snakke med noen som har vært gjennom dette og vet hvor mange fæle følelser man kan kjenne på når man går gjennom en veldig lang prøving for barn, så er jeg her. Men har selv hatt så mange mørke tanker både om egen mann og om meg selv at jeg ikke vil legge de ut her, men om du ønsker så kan vi jo prate sammen privat.

Men fra nå, skal jeg krysse fingre og tær for at spiren sitter så fort som mulig, og at den blir der frem til fødsel uten noe kluss denne gangen!

Uff så trist å lese dagboken din! Godt å se at kroppen din hvertfall klarer å ordne opp selv. Det var min trøst da jeg mistet engelen min Lille Stille. Det er en fattig trøst, men utfallet kunne blitt så mye verre om kroppen faktisk ikke hadde kunnet rydde opp igjen. Da er det iallefall noe som virker som det skal.

Trist når man møter folk som har prøvd lenge, for jeg vet så godt hvordan det var selv. Jeg prøvde i 10 år før vi gav opp barneønsket her (og selv om vi gav opp, så levde man jo som smått i håpet likevel). Det er fryktelig vanskelig å stå i det som prøvere, både som par men også for egen helse. Alle ord blir liksom så små, og udugelige. Jeg skal krysse for at dere får oppleve lykken å gleden ved å få barnet dere ønsker dere. Det finnes mange gode solskinnshistorier der ute om du har behov for de! Men det er også lov å kjenne på at alle disse historiene er noe vrøvl man overhode ikke vil forholde seg til! Og gjør nettopp det som føles rett for dere. De gangene de gir håp, så la historiene fylle hjertet deres, men de gangene de faktisk bare blir et mas å en ekstra sorg, så la historiene fare videre uten å la de knekke dere! De er bare ment for å hjelpe dere, og når de ikke gjør det, så lar dere de bare fare videre.

Har du behov for å snakke med noen som har vært gjennom dette og vet hvor mange fæle følelser man kan kjenne på når man går gjennom en veldig lang prøving for barn, så er jeg her. Men har selv hatt så mange mørke tanker både om egen mann og om meg selv at jeg ikke vil legge de ut her, men om du ønsker så kan vi jo prate sammen privat.

Men fra nå, skal jeg krysse fingre og tær for at spiren sitter så fort som mulig, og at den blir der frem til fødsel uten noe kluss denne gangen!
Først tusen tusen takk for en kjempe god melding❤️
Jeg blir overveldet over hvor mange ubeskrivelig fine og herlig mennesker som finnes her inne! Og du er virkelig en av dem❤️ Takk!!! ❤️

CD 9

Skal bli veldig spennende å se om syklusen er på bærtur, eller om el kommer til «rett» tid denne gangen.
Vi har startet med å legge aksjer annenhver dag (samboer er nok litt ivrig, siden det var «tørke» i tre uker pga blødninger og exu. Jeg klager ikke
:playful:
). Håper å klare å følge opp det hele denne syklusen.
Som alltid litt vanskelig å få det til med turnus jobbing på både meg og samboer, men vi prøver i hvertfall. Det blir vel å ta seg en kjapp en i døra de dagene han drar på jobb og jeg kommer hjem
:hilarious:

Startet også med bidronninggele fra TR, og skal ta det frem til el. I tillegg skal vi bruke concieve+ rundt eggløsning. Q10 har jeg også tatt en stund nå. Så håper på at det kan bli klaff denne gangen. Samboer knasker også vitaminer, og vi trener begge to. Krysser fingrene for at dette er måneden vår❤️
C86FFAB7-949F-42F4-97FA-7CC81985430A.jpeg

Back
Topp