28+3
Vi har to pusegutter som er brødre
I dag har vært en tøff dag. Våknet opp, og ingen av pusene hadde vært på døra og maset om at vi skulle stå opp.
Sto derfor opp, og da kom begge pusegutta inn i gangen. Faste rutiner hvor minste broren alltid åpner døra inn til badet for å bli kost og kose seg på det varme golvet mens jeg fikser meg. Det gjorde han også i dag.
Jeg gjør meg klar og de forventer da å få mat på kjøkkenet. Begge går og stryker seg rundt beina mine i det jeg fikser maten dems.
De spiser begge to og vil ut for å ta sin vanlige morgentur. De er ute en liten stund. Og når han minste kommer inn igjen, legger jeg merke til at han puster veldig tungt. Hele magen blåser seg opp og jeg begynner å telle respirasjon. Jeg telte til over 50 trekk i minuttet, og kattene skal normalt ligge på 20-30 i minuttet.
Samboer ringer dyrlegen og vi får beskjed om å komme med en gang.
Vi drar av sted til dyrlegen med lille gutt. Der blir det tatt røntgen, og den viser dessverre at lille vennen vår hadde masse vann i lungene. Mest sannsynlig akutt hjertesvikt eller kreft i brystet.
Vi kunne gi det en sjans med spesialister for å hjelpe han, men uten noen som helst garanti for at det fantes noe å gjøre for han. Vi måtte handle raskt, for han var veldig dårlig i pusten sin stakkar.
Så vi tok avgjørelsen på å få la han slippe. Det var også det dyrlegen anbefalte. Men fy fader så vondt det gjør

Han sovnet rolig og stille inn i armene til meg og samboer.
Vi tok han med oss hjem og lot broren også få ta farvel, før vi begravde han i hagen ved syrinbusken han hang så mye ved
Små poter setter dype spor!
Vi kommer til å savne deg verdens beste, snilleste, kosete og dyrebare lille venn. Åtte år med deg, var altfor lite. Sov godt lille bestevennen vår
Vis vedlegget 459984