Hvorfor skal det ta så lang tid å få til det man ønsker mest? ENDELIG MAMMA❤️

Åh, nå måtte jeg felle en tåre. Føler veldig med deg. Avlivet hunden vår for ett år siden. Da hadde jeg hatt han siden jeg var 22 og han hadde jo vært med på hele voksenlivet mitt. Han var jo på en måte mitt første barn, og det er så utrolig vondt å miste dem :sorry: kondolerer så mye! :Heartred
Ja han var også min og samboer sin første lille barn, sammen med broren. De er to vidt forskjellige, og han minste her var vel den som hadde størst personlighet og var veldig klengete. Fy som jeg savner han. Det å stå opp i dag, uten mas om mat fra han, det var tyngre enn jeg trodde. Gjorde altså så vondt å gi bare en av dem frokost. Og det sto bare en skål der :sad010 uff de setter store spor etter seg de firbeinte bestevennene våre❤️

28+3

Vi har to pusegutter som er brødre❤️

I dag har vært en tøff dag. Våknet opp, og ingen av pusene hadde vært på døra og maset om at vi skulle stå opp.

Sto derfor opp, og da kom begge pusegutta inn i gangen. Faste rutiner hvor minste broren alltid åpner døra inn til badet for å bli kost og kose seg på det varme golvet mens jeg fikser meg. Det gjorde han også i dag.

Jeg gjør meg klar og de forventer da å få mat på kjøkkenet. Begge går og stryker seg rundt beina mine i det jeg fikser maten dems.

De spiser begge to og vil ut for å ta sin vanlige morgentur. De er ute en liten stund. Og når han minste kommer inn igjen, legger jeg merke til at han puster veldig tungt. Hele magen blåser seg opp og jeg begynner å telle respirasjon. Jeg telte til over 50 trekk i minuttet, og kattene skal normalt ligge på 20-30 i minuttet.
Samboer ringer dyrlegen og vi får beskjed om å komme med en gang.

Vi drar av sted til dyrlegen med lille gutt. Der blir det tatt røntgen, og den viser dessverre at lille vennen vår hadde masse vann i lungene. Mest sannsynlig akutt hjertesvikt eller kreft i brystet.
Vi kunne gi det en sjans med spesialister for å hjelpe han, men uten noen som helst garanti for at det fantes noe å gjøre for han. Vi måtte handle raskt, for han var veldig dårlig i pusten sin stakkar.

Så vi tok avgjørelsen på å få la han slippe. Det var også det dyrlegen anbefalte. Men fy fader så vondt det gjør:sad010
Han sovnet rolig og stille inn i armene til meg og samboer.
Vi tok han med oss hjem og lot broren også få ta farvel, før vi begravde han i hagen ved syrinbusken han hang så mye ved❤️

Små poter setter dype spor! :sad010

Vi kommer til å savne deg verdens beste, snilleste, kosete og dyrebare lille venn. Åtte år med deg, var altfor lite. Sov godt lille bestevennen vår:Heartred

Vis vedlegget 459984
Så trist! Vakker pus :Heartpink

28+5

Dagen startet med kontroll hos jordmor og vesla vokser veldig fint i forhold til grafen sin og alt er tipp topp❤️

Jeg har gått litt rundt i en tåke med tanke på at vi måtte si farvel til ene pusegutten vår på tirsdag. Det gikk veldig inn på meg. Jeg sov på sofaen i natt, for at pusen vi har igjen, som er broren til han vi måtte si farvel til, ikke skulle føle seg alene. Og han var inne med meg i 10 timer. Han som hater å være inne på våren/sommeren. Så tror vi begge trengte hverandres trøst akkurat nå. Han mjauer ikke etter broren sin, og det ser ut for at han takler det greit. Kanskje værre med matmor si? Men det var koselig, trygt og godt å sove med lille lurvepusen i natt. I tillegg til at jeg er forkjøla og det var deilig å sove med litt mer under hodet, fordi jeg blir så tett.

Rett etter at jeg kom hjem fra jordmor i dag, var vi med i budrunde på et hus vi ønsket å kjøpe.
Og hva? VI FIKK DET! Herregud så spennende :happy093

Så nå har vi allerede vært å hentet fargekart for å finne ut hvilken farge vi ønsker huset i. For det er litt som må gjøres med det. Men gleder meg til vi kan forme det til sånn vi ønsker selv. I første omgang er det en real husvask, takvask og maling ute som gjelder. Pluss å bytte ut et rekkverk på verandaen. Resten tar vi senere. Det er fult brukbart slik det er nå også altså. Men bare at vi har så mye planer:)

Så denne uka har gjort meg helt utkjørt.
Først sorg og mistet katten vår. I tillegg til forkjølelse. Så ble det glede og huskjøp. Livet er spesielt noen ganger.
Og noen minutter har jeg vansker for å glede meg, fordi jeg tenker på pusegutten vår, han som er igjen, og hvordan det blir for han. Men jeg vet det går seg til, og jeg er veldig glad. Men jeg gleder meg til i morra, så jeg kan slappe av litt kjenner jeg:shy: ta ting litt mer over seg….for det har gått i ett siden tirsdag og jeg tror jeg har kjent på alle følelsene samtidig. Som jordmor sa; nå tar du deg en pust i bakken, prøv å slipp alle tankene og sov! Så det blir en rolig dag i morgen❤️ kvelden blir å tilbringe sammen med lurvepus, samboer og grillmat❤️ vi skal kose oss sammen❤️

Last edited:
28+5

Dagen startet med kontroll hos jordmor og vesla vokser veldig fint i forhold til grafen sin og alt er tipp topp❤️

Jeg har gått litt rundt i en tåke med tanke på at vi måtte si farvel til ene pusegutten vår på tirsdag. Det gikk veldig inn på meg. Jeg sov på sofaen i natt, for at pusen vi har igjen, som er broren til han vi måtte si farvel til, ikke skulle føle seg alene. Og han var inne med meg i 10 timer. Han som hater å være inne på våren/sommeren. Så tror vi begge trengte hverandres trøst akkurat nå. Han mjauer ikke etter broren sin, og det ser ut for at han takler det greit. Kanskje værre med matmor si? Men det var koselig, trygt og godt å sove med lille lurvepusen i natt. I tillegg til at jeg er forkjøla og det var deilig å sove med litt mer under hodet, fordi jeg blir så tett.

Rett etter at jeg kom hjem fra jordmor i dag, var vi med i budrunde på et hus vi ønsket å kjøpe.
Og hva? VI FIKK DET! Herregud så spennende :happy093

Så nå har vi allerede vært å hentet fargekart for å finne ut hvilken farge vi ønsker huset i. For det er litt som må gjøres med det. Men gleder meg til vi kan forme det til sånn vi ønsker selv. I første omgang er det en real husvask, takvask og maling ute som gjelder. Pluss å bytte ut et rekkverk på verandaen. Resten tar vi senere. Det er fult brukbart slik det er nå også altså. Men bare at vi har så mye planer:)

Så denne uka har gjort meg helt utkjørt.
Først sorg og mistet katten vår. I tillegg til forkjølelse. Så ble det glede og huskjøp. Livet er spesielt noen ganger.
Og noen minutter har jeg vansker for å glede meg, fordi jeg tenker på pusegutten vår, han som er igjen, og hvordan det blir for han. Men jeg vet det går seg til, og jeg er veldig glad. Men jeg gleder meg til i morra, så jeg kan slappe av litt kjenner jeg:shy: ta ting litt mer over seg….for det har gått i ett siden tirsdag og jeg tror jeg har kjent på alle følelsene samtidig. Som jordmor sa; nå tar du deg en pust i bakken, prøv å slipp alle tankene og sov! Så det blir en rolig dag i morgen❤️ kvelden blir å tilbringe sammen med lurvepus, samboer og grillmat❤️ vi skal kose oss sammen❤️

Rart hvordan livet er til tider, er lissom litt av alt på én og samme gang- man kan føle på sorg, men samtidig glede oppi alt også?:angel5 Gratulerer så mye med huskjøp:talk017:hello2:thumleft

Overtakelse skjer ganske kjapt, da det ikke er noen som bor der og vi har leid av familie. Så vi kan flytte kjapt:) men vi ønsker å gjøre mye klart før vi flytter dit med katten som er igjen. Han er litt redd og nervøs av seg, så må liksom ta hensyn til han også, så han ikke flytter inn i kaos❤️

29+3 og kontroll på Rikshospitalet

Veslemor veier nå 1,5kg og lå med hodet ned.
Alt så bra ut på kontrollen❤️
Vi må på en sjekk til, da hun var vanskelig å flytte for å sjekke den siste tingen, det så mest sannsynlig veldig bra ut. Men for å være 100% sikre på at alt står bra til, så skal vi inn på en ekstra sjekk, slik at det ikke blir noen overraskelse under/etter fødsel som eventuelt en operasjon❤️ Så vi er bare glade for at alt blir sjekket så nøye. Aortabuen skal i utgangspunktet ikke gi noen problemer:happy:

Se på hun lille skjønne her a:love7
IMG_5721.jpeg

29+3 og kontroll på Rikshospitalet

Veslemor veier nå 1,5kg og lå med hodet ned.
Alt så bra ut på kontrollen❤️
Vi må på en sjekk til, da hun var vanskelig å flytte for å sjekke den siste tingen, det så mest sannsynlig veldig bra ut. Men for å være 100% sikre på at alt står bra til, så skal vi inn på en ekstra sjekk, slik at det ikke blir noen overraskelse under/etter fødsel som eventuelt en operasjon❤️ Så vi er bare glade for at alt blir sjekket så nøye. Aortabuen skal i utgangspunktet ikke gi noen problemer:happy:

Se på hun lille skjønne her a:love7
Vis vedlegget 460332
Hælledussan :love7 Så fantastisk flott :Heartred Så godt de sjekker ordentlig, sikkert nesten lettere å sjekke henne i magen enn noe hun kommer ut. Men høres ut som det er positivt, så det er bra!

Hælledussan :love7 Så fantastisk flott :Heartred Så godt de sjekker ordentlig, sikkert nesten lettere å sjekke henne i magen enn noe hun kommer ut. Men høres ut som det er positivt, så det er bra!
Enkleste er å sjekke det når hun kommer ut, for da kan de ta ultralyd rett på blodårene og hjertet hennes.

Men dette er jo mest for å sjekke om det trengs øyeblikkelig operasjon når hun blir født, at det er for trangt å puste. Slik at vi ikke får oss en overraskelse på fødestuen, som vi ikke visste. Alt er mest sannsynlig helt i orden, men er for å vite hva som kan skje om, hvis, atte, dersom liksom❤️

32+0

Blir ikke like ofte oppdateringer her, men livet skjer.

Tiden flyr om dagen synes jeg! Bare noen få uker igjen egentlig. Som vi gleder oss til å treffe veslejenta vår❤️

Formen er fortsatt bra. Sover litt dårlig om nettene og er oppe minimum 2-3 ganger for å tisse. Litt ubehagelig å snu seg i senga, men bortsett fra det, sover jeg godt.

Lillemor er veldig aktiv om dagen, og det er en så herlig følelse❤️

Vi får nøklene til nytt hus neste uke, og planene om oppussing er i gang.
Flytter ikke inn der, før vi har fått pussa opp hele hovedetasjen. Heldige der, da vi bor sånn til å vi kan bare gå ned til nye huset, og bo her vi bor så lenge vi ønsker.
Så for å unngå å få en nyfødt oppi oppussing kaos, så blir vi boende her vi bor i hvertfall ett par måneder til.

Siste kontroll på riksen er på tirsdag og jeg håper at nyhetene fortsatt er kjempe gode, slik som dem tror. Hun var litt vanskelig å sjekke sist, da vi var på kontroll, så håper å få sjekket alt skikkelig på tirsdag.

Ellers er vi klare…eller det mangler å pakke fødebag å sånn, men har bestemt meg at når jeg kommer til uke 34, da burde den bagen være pakket i hvertfall:joyful:

Så i dag skal vi bare slappe av og nyte finværet, før noen regnfulle dager kommer og opptar Østlandet. Det trengs så absolutt mer regn, så jeg skal ikke klage.

Håper dere får en fin lørdag der dere er❤️

Så kjekt at det ikke er langt unna! Og så flott å slippe vi i oppussingsksos, tøft nok uten nyfødt :knegg: :hilarious:

Godt å høre at livet er fint, og du egentlig bare venter på prinsessa :love7

32+3 sjekk på Rikshospitalet

Sjekken gikk bra. Aortabuen er stabil og ser bra ut.

Skal på en ny sjekk på Ahus om ca 2 uker, for å følge opp veksten hennes. Hun ligger fint på sin kurve, men som det er sett før så er FL målet lavt. 2,5 til 5 percentilen. Noe som bare kan tyde på at hun ikke blir så lang jente.
Jeg selv er 1.67 høy og samboer 1.74 tror jeg.
Hun hadde også litt forhøyet puls i dag, men lege mente at jeg ikke skulle bekymre meg for det. Men at det er fint å ta en vekstkontroll om 2 uker.
Så da får jeg bare prøve å berolige meg med at alt ser tilsynelatende fint ut, hadde de vært mer bekymret, hadde jeg jo fått beskjed.

Hun er veldig aktiv om dagen, så det kan jo kanskje også være en av grunnene til forhøyet puls?

Utrolig hvor mye man bekymrer seg for altså. Men sånn er det vel bare, det å bli mamma❤️

32+3 sjekk på Rikshospitalet

Sjekken gikk bra. Aortabuen er stabil og ser bra ut.

Skal på en ny sjekk på Ahus om ca 2 uker, for å følge opp veksten hennes. Hun ligger fint på sin kurve, men som det er sett før så er FL målet lavt. 2,5 til 5 percentilen. Noe som bare kan tyde på at hun ikke blir så lang jente.
Jeg selv er 1.67 høy og samboer 1.74 tror jeg.
Hun hadde også litt forhøyet puls i dag, men lege mente at jeg ikke skulle bekymre meg for det. Men at det er fint å ta en vekstkontroll om 2 uker.
Så da får jeg bare prøve å berolige meg med at alt ser tilsynelatende fint ut, hadde de vært mer bekymret, hadde jeg jo fått beskjed.

Hun er veldig aktiv om dagen, så det kan jo kanskje også være en av grunnene til forhøyet puls?

Utrolig hvor mye man bekymrer seg for altså. Men sånn er det vel bare, det å bli mamma❤️
Huff ja, man bekymrer seg for barna for alltid tror jeg? Jeg har jo ei på atten, og jeg driver enda på.. :knegg: Nesten så man får et parallelt liv når man får barn, den man har vært, og så en ekstra del som for alltid vil bli bekymret :laughing002

Godt hun vokser, og at de følger opp, håper det gjør hu mor trygg og :Heartpink

Huff ja, man bekymrer seg for barna for alltid tror jeg? Jeg har jo ei på atten, og jeg driver enda på.. :knegg: Nesten så man får et parallelt liv når man får barn, den man har vært, og så en ekstra del som for alltid vil bli bekymret :laughing002

Godt hun vokser, og at de følger opp, håper det gjør hu mor trygg og :Heartpink
Ja sånn kommer det til å forbli for alltid. I hvertfall i følge mamma. Jeg er 37 år og hu bekymrer seg for meg enda om det er noe❤️

Ja det er betryggende at man blir fulgt opp så tett, det hjelper selvsagt litt. Så lenge hun vokser og trives inni der, skal jeg være fornøyd❤️

Back
Topp