Hvorfor pynter du IKKE til påske?

Alltid jobbet hele påska og aldri hatt noen påsketradisjoner. Svigers pynter på hytta, så blir pynt de dagene vi er der.

Orker ikke..
Også har jeg heller ikke så mye påskepynt.
Ja pynter til jul og det for holde.
Er så mye styr å dra opp figuter og duker i forskjellige farger alt ettersom.
Har så mye annet å gjøre enn å fly rundt å pynte for så å ta det ned igjen etter noen uker..
Skal også til mamma i påsken så da har vell hun pyntet..

Last edited:
Pynter til jul fordi det er mer rundt det, rett og slett. I påska farter vi mer rundt og legger ikke ned like mye innsats. Pynter så klart med det barna har laget av påskepynt da. Det er jo også eneste pynten barna selv bryr seg om hos oss:)
Har heller mer fokus på å kose oss litt ekstra og tilbringe tid sammen som familie:)

Fordi vi ikke har noe påskepynt enda. Feirer egentlig ikke påske heller, hvis jeg ikke jobber er vi på hytten

Har ikke pyntet de andre årene fordi jeg ikke har hatt noe å pynte med. I år har mamma kjøpt meg litt småtteri som står fremme og mannen har kjøpt gule lys... Så er litt påskefarger hos oss nå, men har ingen duker eller gardiner, puter osv slik jeg har når jeg pynter til jul :p

Fordi vi er muslimer og vi tror derfor at Jesus ikke ble spikret opp på korset.
Men pynter til ramadan og jul ;)

Vi pynter litt, men jeg er ikke glad i gult, så det er ikke mye pynt altså

Har mye mindre tradisjoner i påsken enn til jul. Men igår har vi mala på egg og pyntet kvister med gule bånd. Også har vi fremme det barna har laget på skolen og bhg. Har også gule lys!

I år, som i fjor, pyntes det ikke til påske (med unntak at vi har hatt gule lys i 2 uker nå) fordi vi reiser på hytten :)

Har ikke påskepynt :p men kjøpte faktisk et gult lys og en gul blomst iår ;)

Har gule blomster, det får holde! :) og ting ungene har lagd da seff :)

Sign. Julepynten står fremme lenger og det er arbeid å pakke opp og ned også :-p Det er også noe med stemningen i julen som innbyr mer til å pynte hos meg enn påsken. Blomster, barnas ting og godteriskåla holder lenge for å få meg i påskestemning :-)

Fordi vi fikk bebis igjen rett før påske, huset er litt på hodet :P Har pyntet med det lillestoresøster har laget i barnehagen :D

Reiser stort sett vekk i påska. Trenger ikke pynte da :P

Har aldri hatt behov for å pynte til påske. Pynter derimot til jul, men sjelden at det blir så mye pynt da vi er borte nesten hele jula. :)

Pynter ikke fordi vi har somregel reist bort i påsken. Derfor har vi heller ingen påskepynt :p
Kommer sikkert til å pynte når mini blir større :)

Fordi vi ikke har noe særlig med påskepynt, og med trang økonomi prioriteres det ikke foreløpig. I tillegg er vi sjeldent/lite hjemme i påska, så det er liksom ikke så mye vits i det :-P

Har veldig lite..en lysegul løper på bordet. en potte m påskeliljer og noe krimskrams ungene har laga.
Synes gul er gyselig!
Leta etter en søt kanin å ha på pyntefatet mitt ,men fant ingen .

Fordi mini klatrer og plukker på alt. :P Og fordi vi er i flytteprosess. Pynter nok litt til neste år i nytt hus. :D Men har aldri pyntet så voldsomt til påske.

Back
Topp