Hvorfor navnet??

*Gullungene*

Forumet er livet
Hvorfor fikk barne deres det navnet det har?

Var dere 100% enige?
Oppkalling?

osv...

Mine er oppkalt etter masse folk i slekta.[:D][:D] 

Vi var enige ja.

[:)]Christian var det eneste gutte navne vi ble enig om[:)]
Når jeg gikk gravid kalte k baby Christian , får da hadde han i hvert fall hatt gutt i 9 mnd[;)]

her er det oppkalling.

min forster mor(hun har alltid vært min "mor") heter liv så da ble det Live. hadde jo tenkt på det navnet før også...

Jeg var litt mer på den der "nymotens" navn som Hermine, Madelen osv...
B likte mer tradisjonelle navn.
Nora likte vi begge, så da ble det til det (selv om jeg var innom forslaget om Norah)
Hehe, og så trodde vi ikke det var så mange som het Nora da, helt til vi så på navnestatestikken [;)]

Ingen spesiell grunn egentlig!
Plukket ut noen fine fra bøker og landet til slutt på Oliver! Sto mellom tre!
Samuel Elias, Markus og Oliver!

Jørgen bestemte vi faktisk da jeg var gravid første gangen. Jeg var såååå sikker på at jeg skulle få en gutt da, men der tok jeg feil gitt[:D] Jeg har alltid likt det navnet og heldigvis likte pappa'en det også.
Jentene mine var det vel jeg som fikk siste ordet på[;)]

Høres kanskje makabert ut, men jeg fant navnet på kirkegården.... Johanna er nemlig oppkalt etter G sin avdøde oldemor, så Johanna er oppkalt etter sin farmors farmor. Vi var helt enige når vi først fant navnet

Vi var uenige hele veien vi [;)] Jeg hadde ei liste som på det meste inneholdt noen-og-20 navn......[8|][;)] Og så kom sambo med ei liste han og, men ingen var like. Men jeg likte det ene han hadde, nemlig Rikke. Men så plutselig så trakk han det tilbake [&:] Lista ble jo noe kortere etter UL da, men vi ble aldri enige.......før plutselig Linnea datt ned i hodet på meg! Han måtte smake litt på det, men ble enig ganske kjapt egentlig [:D] Heldigvis, for jeg hadde aldri gitt meg [;)]

Første gang var vi enige om guttenavnet - og Daniel ble det[:)] Ikke oppkalt etter noen. Andre gang hadde vi kun jentenavnet klart - og heldigvis fikk vi Karoline. Heller ikke oppkalt - men far har ei tante som heter det.

Tredje gang visste vi at vi fikk ei jente, men noe navn - nei det hadde vi ikke funnet. Så da hun blei født, var det å tråle navnebøkene og få navneforslag fra familie. Jeg hadde mine favoritter og mannen min sine - men ingen falt i smak. Så etter en del navneforslag fra ei tante, stakk Amalie seg ut - og det føltes riktig ut for begge to[:)]

Hun er heller ikke oppkalt, men det viste seg jo etterpå at hennes tippoldemor hette Janna Amalie - så det er jo bare koselig at det er brukt i familien.

Vi var enige helt fra starten av...
Etter UL når vi visste at det skulle bli ei jente, så blev det Wilma [:D]
Og når hun kom til verden så var det en Wilma!
Hun er ikke oppkalt etter noen, men hun heter også
Karin - etter min farmor og mitt andre navn
Viola - etter M sin mamma [:)]

ORIGINAL: # Wilmas Mamma #

Vi var enige helt fra starten av...
Etter UL når vi visste at det skulle bli ei jente, så blev det Wilma [:D]
Og når hun kom til verden så var det en Wilma!
Hun er ikke oppkalt etter noen, men hun heter også
Karin - etter min farmor og mitt andre navn
Viola - etter M sin mamma [:)]

Har Wilma 3 navn? Det visste jeg ikke (eller er det bare jeg som missforsto det du skrev over?)
Wilma Karin Viola?

Viola var et NDELIG navn. Ikke hørt det så ofte, men det var sååå søtt [:D]

Her var det oppkalling, etter oldefar på sambo sin side. Sambo har bestandig sagt at hvis han fikk en sønn en gang, skulle han hete Peder. Var ikke helt enig til å begynne med... Vi visste ikke hva kjønnet var, så vi hadde to jentenavn og to guttenavn. Til slutt fikk sambo bestemme...For jeg ble usikker på det jeg hadde valgt...

Vi skrev også lister, men etterhvert føltes det bare som om lille frø het Frida, men jeg sa ikke det til mannen min. Han skrev også en liste og der sto Frida på andre plass så det var lett å bli enige[:)]

Vi ble liksom aldri enige vi.. Ble mye fram og tilbake.. Jeg ville ha Live ( bestemoren min heter Liv)+ at Mina ble født på bursdagen til bestefaren min.. Eksen ville ha Ida.. Han stod ved det hele veien, men jeg ville ha noe annet..

Så til slutt så sa jeg Mina, han sa Mia.. Så fikk jeg bestemme av de, så da valgte jeg Mina.. Er kjempe fornøyd med navnvalget idag..[:D]

Hun er oppkalt etter to av mine oldemødre, Ingrid og Aldine[;)] så viste det seg etterpå at sambos tippoldemor og het aldine. Det navnet har jeg forresten hatt klart helt siden jeg var 12 år[:D] Så avgjørelsen var bare å finne ut om hun skulle ha begge navnene eller bare Aldine. Sambo var enig da, han turte vel ikke annet[:D]

Solveig er ikke oppkalt! Vi kjøpte oss bok og mannen satte kryss på de navnene han likte og så gikk jeg over hans liste og satte kryss på de jeg likte! Vi satt igjen med Solveig, Kristine, Henriette og Amanda! [:D] Men var aldri i tvil at det skulle bli Solveig! Så vi var begge enige og veldig fornøyde med valget!

Det har i etterkant vist seg at Solveig er kjent i begge slekter! Mannen sin moster heter Solveig bl.a.

vi slet big time med å finne navn! hadde jentenavn klart - men da det jo viste seg å være gutt... vi skrev hver vår liste - med TOTALT forskjellige navn... hehe - så tenkte vi litt til - og lurte litt på oskar.. (sto faktisk på geirs liste fant vi ut til slutt..) når jeg sjekket oskar navnet ut fant jeg ut at det er norsk for norrøne åsgeir (altså delvis samme betydning som geir) og at oskar har navnedag på bursdagen min! da var det jo ingen tvil lenger.. [:D]

ORIGINAL: tjize

er du gravid[:)] sååååååååååå gøy da:) når har du termin da???
kan være bare meg men har ikke fått det med meg[8D]

Hehe, har vel ikke nevnt det så veldig mange ganger heller :-)
Men ja, det blir kjempe gøy .. Det er jo rimelig tungt med en liten VELDIG aktiv en, men koselig og :D

Har termin 2.oktober .. så det blir rimelig tett kan du si :)
Men gleder meg masse, masse![:D]

Gratulerer!!!  [:D][:D][:D]

Hehe, har vel ikke nevnt det så veldig mange ganger heller :-)
Men ja, det blir kjempe gøy .. Det er jo rimelig tungt med en liten VELDIG aktiv en, men koselig og :D

Har termin 2.oktober .. så det blir rimelig tett kan du si :)
Men gleder meg masse, masse![:D]

Gratulerer ,så koselig å høre, håper formen er grei?

Back
Topp