Hvorfor kan ikke folk ha respekt??

tullmusa

Forumet er livet
Hvorfor kan ikke folk respektere hvordan vi vil gjøre ting for Tobias??? Jeg snakker om besteforeldre, oldeforeldre og andre på deres alder.

Vi vil ikke at Tobias skal få kaker, is og søtsaker. Selv om det finnes 4. mnds-glass med middag, så betyr jo ikke det at han MÅ ha det!
Vi er nylig begynt å gi Tobias litt grønnsakspurè til middag, og så begynner de å mase om at han må ha kjøtt også! Han skal da få det etter hvert, men gutten må jo få bli vant med å spise middag. [>:]

I forrige uke hadde jeg besøk av bestefar og kjærringa. Jeg serverte dem is. Plutselig tar kjærringa skjea mi, og skal til å gi Tobias is! Jeg klarte å rope nei før hun får gitt han det. Da spør hun overrasket:
"Får han ikke is??"
"Nei, han skal ikke ha" svarte jeg skarpt.
"Stakkars liten" sier kjærringa igjen.

Det er da ikke synd i ungen! [:@] For det første så skal han ikke ha melkeprodukter før rundt ett år, og for det andre så vil vi ikke gi han det!

Svigermor, gubben, tanta og onkelen til Tobias syntes synd i han fordi han ikke fikk kake i bursdag i går. [8|]
De spurte om han aldri kom til å få godterier. Jeg svarte at han kom til å få det etter hvert. Han har ikke vondt av det han ikke vet!
Hvorfor skal vi introdusere han for godterier og brus når han ikke vet hva det er?? Han skal da få smake tidsnok. Dessuten er han jo bare et halvt år... Syntes det er sykt tidlig å begynne med søtsaker.[8|]

Mamma ga han sukkervann mot tørsten, enda jeg sa han bare skulle ha vann.. Hun argumenterte med å spørre om jeg jeg har tatt skade av å få sukkervann som lita. Kjærring![>:]
Det er helt grusomt med unger som maaaser om å få godter, is, brus etc. Har en slektning med unger som nekter å spise noe annet enn søtsaker. De er ufyselige med den masinga, og hun må tvinge i de annen næring.

Vil være litt streng på dette fordi det blir mer og mer vanlig med overvektige barn, og diabetes blandt barn. Hvorfor kan de ikke bare respektere det?!
Bare nevner eksempler her, og dette er bare med matvanene hannes.

En annen ting er at vi ikke vil ha en "hoppeunge" som bare skal stå å hoppe på fanget, og dette har vi sagt ifra om mange ganger. Likevel tar jeg mamma i å hoppe med han..[8|]

Hva er det med folk??[&:][&:]

Kjenner meg litt igjen..heldigvis ikke så mye da...men kjenner til at folk maaaaaaser. BA har vært en del plaget med verk på øyet..og alle maser om at vi må gå til lege og bla bla..som om vi er uansvarlige foreldre. VI HAR VÆRT til lege! Vet de mener det godt, men av og til blir det for mye [:'(]

Stå på ditt du..er tross alt din unge!

ORIGINAL: JanneJenta78

Stå på ditt du..er tross alt din unge!

Nettopp!! Dessuten er det nye tider, og ting som var vanlig på foreldrene våres sin tid er ikke nødvendigvis det beste nå..

Tenk å kalle dere uansvarlig.. Blir helt satt ut.. Det er jo hjerteskjærende å få høre.[8|]

ORIGINAL: ~monicola~

Velkommen i klubben [:'(]

ORIGINAL: sakri

Du kan så si. Er helt enig angående dette med barn og søtsaker - det de ikke vet om har de virkelig ikke godt av.
Har selv sett hvordan det kan gå dersom barn blir introdusert til søtsaker for tidlig, og det er virkelig ikke noe positivt syn.

Tror mange litt eldre mener at barn har ikke vondt av snop fordi deres barn fikk det, og det "ble da folk av dem".. Kjenner mange som fremdeles holder ved gamle "myter", dessverre...

Stå på ditt, det er din unge!!

Jaaa, den har jeg hørt![:'(]

Tør jeg takke?[8|][:D]

ORIGINAL: Nen

Nå har ikke jeg barn, men synes det du sier høres fornuftg ut. Det er jo DERE som er foreldrene og som skal bestemme hva ungen deres skal ha! Tror og håper jeg kommer til å kjøre litt samme linja dersom vi får barn, men vi er to godte-momser og brusdrikkere uten like, så det kan jo bli spennende å se om vi får det til! Men, for å forsvare den eldre garde litt, så er de kanskje ikke så opplyst om barne og ungdomshelse idag, mens vi som har/prøver å få barn, er mer opptatt av helse blandt barna, og slikt! Men som sagt, dere bør jo bli respektert for det DERE som foreldre mener!

Så sant så sant... Men skulle tro de var opplyste om problemer som fedme og diabetes blandt barn.

Nix ... det blir dessverre bare verre.

Jeg øsnker der derimot lykke til og HOLD UT!!!!! [:)]

Takk for det! Det er nok bare å stå på, og holde på sine meninger. [:)]

Hildur85, stakkars deg! Håper jeg slipper å bli maset sånn på. Kjenner til det der "er det mulig å bil mere overhysterisk"-blikket. [>:]
HJELP!![&:]

Har full forståelse for at du må ha litt saft i vannet til jenta di for å få i henne væske. Men det er jo ikke hele tiden.[:)]

Hjelpes! Han er jo l"kjempeliten enda! [&:] Skjønner ikke hva noen tenker med.
Og som du sier; uansett så er det jo opp til foreldrene... [:@]

kjenner meg igjen i meningene dine..men dessverre så putter de i vesla is og desserter,,,men jeg bruker ike si fra så mye,,,,JEG vil ikke skjemme henne bort, så med MEG får hun ikke slikt,,menmen,,,de skal da få skejmme henne litt bort, så lenge det ikke blir en vane!

Men hoppe? er det galt? skjønner det er galt dersom du sier NEI,,,det betyr jo NEI..men hva mener du egentlig?[8|] at du ikke vil han skal bli "avhengig" av det...eller....andre hopper aldri i fanget...[8|][:-]

ORIGINAL: Sommermamma =)

kjenner meg igjen i meningene dine..men dessverre så putter de i vesla is og desserter,,,men jeg bruker ike si fra så mye,,,,JEG vil ikke skjemme henne bort, så med MEG får hun ikke slikt,,menmen,,,de skal da få skejmme henne litt bort, så lenge det ikke blir en vane!

Men hoppe? er det galt? skjønner det er galt dersom du sier NEI,,,det betyr jo NEI..men hva mener du egentlig?[8|] at du ikke vil han skal bli "avhengig" av det...eller....andre hopper aldri i fanget...[8|][:-]

for noen mnd siden elska vilde å stå i fanget å hoppe... sprella og bøyde knærne alt hun kunne for å få hoppet litt... det er over nå da.
men regner med at hun ikke vil det ettersom det kan være skadelig for rygg o.l.!?[8|]

Skjønner at du blir irritert av dette. Det er jo dere som skal bestemme hva dere vil at Tobias skal spise og ikke. 

Jeg blir helt sprø av alle de som mener at vi må gjøre på samme måte som dem. Husker at jeg fikk MANGE kommentarer mens jeg gikk gravid: "Alt er nå så farlig nå om dagen...dette hørte IKKE vi noe om, og det har jo blitt barn av dere også" ARG!!! Ikke snakk om litt forståelse for at man ikke ville bøtte nedpå kaffe for eks!

Nei, stå på krava. Tobias er deres barn, og det er jo en selvfølge at han ikke skal spise masse sukker ol hvis dere ikke vil det!!

Syns det e veldig trassig at ikke selv familien kan respekter de valgene man tar for ongene sine vi har det på akkurat samme måte når det gjelder min svigerfar og kjærringa hans og det e så jæva irriterende[:@][:@]men stå på ditt uansett det e jo tross alt din onge

I forrige uke hadde jeg besøk av bestefar og kjærringa. Jeg serverte dem is. Plutselig tar kjærringa skjea mi, og skal til å gi Tobias is! Jeg klarte å rope nei før hun får gitt han det. Da spør hun overrasket:
"Får han ikke is??"
"Nei, han skal ikke ha" svarte jeg skarpt.
"Stakkars liten" sier kjærringa igjen.

Dette skjer oss også. Jeg får horn av raseri! 3 mnd fikk hun smake sirup!!! Tror du jeg ble irritert eler? måtte jo ta meg kraftig sammen, men dem merket min irritasjon[8|]. Stakkars unge som ikke får smake alle søtsakene vi har..... yeah, right. VEldig synd på ungene som ikke får smake sukker så tidlig ja, for det er jo kjempenødvendig å ha i kosten...Herregud!!!
Nå er hun 1 år og har fått smake litt is osv. Hver gang vi er der, mååå dem gi henne smaksprøver på alt.. Er jo såå morsomt å se reaksjonen vet du.. Til og med barna syntes synd på lillejenta fordi hun ikke fikk smake kjærlighet på pinne [:-] [:'(].

jaja, skal ikke være enkelt!

Må bare legge til:
Da vi fikk vår førstefødte var jeg bare 20 år. Og tror du dem hørte på meg da jeg sa hun ikke skulle smakesøtsaker? Nei! Jeg følte meg så trampet på, jeg hadde ikke noe jeg skulle sagt! Rett og slett! Jeg var så lei meg mange ganger fordi dem ikke hørte på hva jeg sa. Hvorfor gjorde dem sånn? Er ikke det ganske frekt, eller?
Resultatet idag er jo at jeg irriterer meg grenseløst når jeg ser dem prøve å stappe i godis på minstejenta også. Og jeg ønsker ikke at dem skal passe ungene over lengre tid (ei helg f.eks). Hittil har dem passet minsta 2 kvelder mens hun har sovet. Dem har sikkert ikke tid heller siden de er ganske aktive av seg. [8D]
Helgepass en supersjelden gang får mine foreldre gjøre, evt min søster om det er for noen timer (hun gir alltid bare sunn mat) [;)].

Eg hadde bedt dei dra dit pepperen gror.. Eg blir sås sint når eg høyre kor manglande respekt det er for andre sine meingar.. Eg hadde seriøst satt meg ned med dei.. fortalt dei at det er vår unge.. vi prøva å gjere det som er best for vår unge og om dokke ikkje er einige kan dokke anten holde dokke vekke eller komme på besøk og respektere våre meinigar!!!!

Og herregud du gjer ikkje øl til ein unge.. Eg hadde klikka og bedte ho dra seg til helvete ut.. og sirup til in tre mnda gammal baby.. ka so feila folk..

ditta temaet provosera meg virkeli.. koffer kan ikkje folk ha respekt for andre.. Og koffer kan dei ikkje skjønne at godteri er ikkje på noken måte sunt for små unga!!!

Men berre ein kommetar til den hoppinga.. små barn skal hoppe litt.. det er eindel av utviklinga deira.. Alle barn gjer det meir eller mindre..

Sant nok, man må respektere foreldrenes valg på hva ungen skal få og ikke få! Det er vel ikke så lett å skjønne alltid....
Det er din unge, og du bestemmer over han!!!![;)]

Back
Topp