hvorfor ikke?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hvorfor bruker dere ikke rosa på gutt og blå på jente?

jeg synes ikke gutter passer i rosa. om det er litt rosafarge i en genser, men ikke så dominerende, kan jeg la han gå i det. men er det dominerende rosa på plagget så tar jeg det ikke på han.

Elsker å kle sønnen min i lilla <3 Han kler fargen utrolig godt..
Tar gjerne på han rosa også, men det har vi ikke enda.

Jeg tar på han de fargene som matcher og jeg liker :)

Ingen av de over! Sønnen kan gå i klær som er rosa, men som er MENT for gutter. Ikke med ponnier eller blonder osv på.. Men feks en rosa skjorte, eller en rosa tskjorte hvor det er typisk guttetrykk på - det bryr meg ikke.

Fordi jeg elsker å kle jentene mine som små prinsesser, jeg liker Hello Kitty og JEG JEG JEG liker det sånn[:D]
Jentene mine er ikke gamle nok til å bry seg enda men jeg blir ikke hysterisk hvis de vil ha "gutteting", jeg var eneste jenta med blå sykkelhjelm når jeg var liten og eeeelsket den[:D]

ORIGINAL: Tøsa

blå på jente er ok, men rosa på gutt synes jeg ikke passer.
handler ikke om noe annet enn at det blir helt feil i mine øyne.

Jeg skulle ønske det fantes mer kjønnsnøytrale klær. Nå er det rosa prinsesser og ponnier til jenter og sjørøvere, dødningehoder og biler til gutter og det synes jeg er uheldig.

Her har snuppelura masse blått... Men jeg tror kanskje at det hadde vært helt annerledes, og at jeg hadde måttet svare noe annet hvis jeg hadde hatt en gutt... 

Jentene mine har en del klær i guttefarger, og minsta har stadig på seg en blå joggedress. Men jeg hadde aldri kledd gutten min i en rosa joggedress, og det ville vel ikke du heller..?

Har ikke noe problem med å bruke blå på jente. Å kunne nok brukt lilla på gutt også, om det hadde vært typisk gutteplagg.

Men rosa er en stygg farge uansett om det er på meg, jenter, gutter eller gamle kjerringer[:'(]

ORIGINAL: Råsa Muffin

Ingen av de over! Sønnen kan gå i klær som er rosa, men som er MENT for gutter. Ikke med ponnier eller blonder osv på.. Men feks en rosa skjorte, eller en rosa tskjorte hvor det er typisk guttetrykk på - det bryr meg ikke.

sign.

ORIGINAL: Tøsa

blå på jente er ok, men rosa på gutt synes jeg ikke passer.
handler ikke om noe annet enn at det blir helt feil i mine øyne.

sign

På jenter er alt ok syns jeg, men rosa og lilla på gutter er ikke noe jeg synes noe om ....
Smak og behag!

Liker ikke at menn bruker rosa eller lilla heller ....

jeg bryr meg ikke om farger...

her har gåtten både rosa tskjorter og til og med en rosa hettejakke[;)]

Jeg synes ikke at rosa på gutt.. og blått på jente passer inn i små alder.. Men når de begynner å bli litt større så synes jeg ikke det gjør noe.. Ser jo gutter på 13-14 år som bruker babyrosa skjorter.. det synes jeg ikke gjør noe[:)]

Men synes liksom at babyrosa på en gutt på feks 4 år blir litt feil[:)]

Nå har jeg foreløpig bare jente, men her har vi både "gutteklær" og "jenteklær" på henne. Har hatt det siden hun ble født. Om vi er heldige og får en gutt en gang har jeg ikke problem med å la han få på seg lilla. Kanskje verre med rosa kjoler, men om det er det han vil skal han selvfølgelig få det. 

Altså, jeg skjønner ikke helt alternativene ut fra spørsmålsformuleringen din.
men jeg bruker ikke så mye rosa på jenta mi fordi jeg ikke liker så mye rosa, og mens hun er så liten kan jo jeg bestemme litt. Bruker jo så klart det vi får også, men vi syns de fineste barneklærna som regel har litt farger og mønstre osv.
Syns det er GØRRKJEDELIG at man må velge enten rosa eller lyseblått hver gang noe skal kjøpes, om det så er et akebrett. [:'(]

ORIGINAL: *Pusur*

jeg synes ikke gutter passer i rosa. om det er litt rosafarge i en genser, men ikke så dominerende, kan jeg la han gå i det. men er det dominerende rosa på plagget så tar jeg det ikke på han.

Back
Topp