hvorfor ikke vibrator?

Rakosy

Elsker forumet
leste en gang, at man under svangerskap ikke skulle bruke vibrator, husker ikke hvor, men det sto jo ingen ting om hvorfor.. (som jeg fikk med meg iallefall..)
og nå kom jeg på det igjen.. så da begynner jeg jo å lure..

er det noen av dere som vet hvorfor man ikke skal bruke vibrator under svangerskap?

Tror det har noe å gjøre med at de kan løsne inni der. HAr hørt noe om det tidligere, men husker desverre ikke helt:(

ikke noe farlig å bruke utenpå, men skal være forsiktig å bruke inni har jeg hørt.
men skjønner ikke helt den, man har jo sex og?? kanskje det er vibreringa inni da?

Det jeg har hørt er at den kan forstyrre hjerterytmen til fosteret... [8|]

Mange gode teorier her [;)]

Er jo ikke det at jeg akkurat har noe behov for vibrator. Jeg bare er så nysgjerrig, at jeg bare MÅ bare vite det[8D]

ORIGINAL: svimsen

er vel noe med at vibrasjonen kan skape irritasjon av mormunnen eller noe, slik at man kan få " rier" ugustig.

men tror det skal være ganske heftig vibrasjoer. som sagt,  vanlig sex ol er jo bare bra. så så lenege man holder seg unna slike ting som " tar helt av" så er det lite farlig, dessuten er det vel ikke enda det er farlig, er vel i så fall lengre uti svangerskapet.

men er ikke sikker altså. men mener og ha lest det et sted.

hm.. kan prøve og kjekke opp[:)] står kansje her på sidene noe sted

Dette stemmer..

ORIGINAL: Ephexita

Hm..
Mens man er inne på dette med sex..
HVA er egentlig vanlig sex, og hva regnes som ikke vanlig?
Står jo det over alt, men ingen forklaring.
Skal jeg bare gjettte med til at vi bedriver det legene kaller vanlig sex?
Betviler egentlig det.
Er det noen av dere som vet en bedre forklaring?
Hvor setter man grensa for hva som er sunt og usunt for fosteret?

så lenge det ikke er vondt? og voldsomt?

Vibrator skal uansett ikke brukes innvendig under graviditet, om det er vondt eller ikke.. [;)]

ei venninne av meg spurte faktisk jordmor om dette,
og jordmor sa at hun aldri hadde hørt om at babyens hjerterytme ble forstyrret av dette.

jeg synes dette hørtes rart ut jeg.. Aldri hørt om dette..
De sier jo at fosteret er så godt beskyttet der inne..
[8|]

satt å leste en spalte en gang om dette å jm fikk spørsmål om vibratorer
å hun sa d ikke var fali....
alså hun kom ikke me noe såm sa at dette kunne vær skummelt.
men sikkert mange teorier og meninger om dette som alt annet...

Aldri hørt at hjertet til fosteret blir påvirket jeg heller, har mer med livmoren/mormunnen eller noe slikt. 

Har hørt det er fordi livmorhalsen kan bli stimulert å bli moden at man ikke skal bruke det jeg. :S
De masserer jo den får å få den moden å få i gang fødsel enkelte steder. :)

leste at vi ikke engeng bør bruke fotmassasjebad? er ikke det litt sprøtt?? jeg spurte nemlig også om vibrator i sex og samliv forumet, mener noen skrev det der...

hæ??
d hørtes jo helt på jorde ut....
noen som vet hvorfor?

Back
Topp