Husmor
Glad i forumet
ble denne tråden slettet? Om homofili og sex før ekteskap....
Syns ikke det er riktig jeg, blir feil at folk skal kunne komme å si hvem som lever i synd og ikke.. Så lenge det ikke går utover andre så kan man gjøre som man vil.
Blir for lett å si det med omvendelsen, og man blir tilgitt alle synder[8|] visse ting er ikke til å tilgi! Og drøyt å bli sååå kristne og dømme andre, når man selv har gjort samme feilen[8|]
Hør her..som sagt, jeg går ikke til naboene mine og sier "Dere må omvende dere. Dere lever i synd fordi dere er samboere" Akkurat slik er det med homofile og. Hvem er jeg som kan fortelle hvordan andre skal leve? Det får bli opp til hver enkelt. Men er det så vanskelig å forstå at jeg må få tro det jeg vil, slik du og andre gjør?
Fortell meg på hvilken måte jeg dømmer folk da når jeg ikke blander meg i hvordan andre lever.
Det er faktisk ikke de kristne som dømmer her. Det er alle de som kaller oss trangsynte. Les det jeg har skrevet og prøv å forstå mitt syn slik jeg har forståelse for andre.
(bare så det er på det rene...hvis det er noen misforståelse her. Mine barn er født innenfor ekteskapet. Så ja, jeg tror på sex innen ekteskapet, men det gjør meg ikke til noe bedre enn andre)
Man kan leve slik man vil bare det ikke går ut over andre, sier du?? Så det å leve som homofile går ikke utover andre? Jo, det mener jeg det gjør. Kommer det unger i bildet får ikke den ungen den mest optimale oppdragelse. Og her er det de som mener det er greit med barn i homofilt forhold pisker opp en lynsjestemning.
Ja, helt enig at en lesbisk kan være like god mor som en annen-kanskje bedre. Og en homofil like god far. Men det er noe som mangler da.
Og når det gjelder sex før ekteskapet...tror de fleste kan være enige med meg at det er mange som har blitt mor uten egentlig å ville det: Hvor mange sykdommer har man ikke unngått ved å holde seg til et slikt prinsipp? Jeg ser bare fordelene ved det, men atter en gang;
JEG HAR IKKE RETT TIL Å DØMME-NOE JEG IKKE GJØR-SÅ VÆR SÅ SNILL Å IKKE DØMM MEG!!
Ble litt langt, men jeg håper at de som svarer kan være litt saklige.
quote:
ORIGINAL: Husmor
quote:
ORIGINAL: Rebecca85
Blir like sjokkert over de "kristne" hver gang jeg[8|]
Håper virkelig at du/dere som dømmer homofile selv får et homofilt barn, så skal vi se om dere avviser deres eget barn for at de praktiserer homofili og at de som syndere ikke får lov å komme til himmelen...
Og det beste er måten dere selv plukker ut det dere vil fra bibelen, og velger å leve etter[:'(] så vidt jeg vet er barn utenfor ekteskapet synd uansett!!!! og det er synd selv om man ble kristen ETTER man fikk ungen!!
Religion er skremmende [&:]
Det er vel ingen som snakker om å avvise noen her? Ja, jeg ville bli skuffet hvis noen av mine barn kom å fortalte at de var homofile, men de er like fullt mine barn forde. Slik er det med Gud også. Han elsker alle sine barn like mye. Og det er vel opp til oss å lære oss den egenskapen. Man må jo bare akseptere at alle tar sine egne valg. Det er heldigvis ikke jeg som skal dømme.
Det er vel allmenn enighet om at man ikke velger å være homofil, men man velger de handlingene man gjør utover det. Også som heterofil...Man blir forelsket-noe man kan til en viss grad styre, men man velger selv hva man vil gjøre utover det hvis forelskelsen blir gjengjeldet. Jeg er en av de som mener at sex utenfor ekteskapet er synd. Men jeg er ikke den første til å kaste stein.
Men når jeg da aksepterer at andre velger ting som jeg tror er synd, da synes jeg at jeg kan få lov til å ha mine meninger.
Jeg kan ikke plage naboene mine som er samboere eller snu ryggen til de jeg kjenner som er homofie.
Men jeg har rett til å tro det jeg vil tro på. Akkurat slik jeg innrømmer andre å tro det de vil tro på.
quote:
så vidt jeg vet er barn utenfor ekteskapet synd uansett!!!! og det er synd selv om man ble kristen ETTER man fikk ungen!!
Du har sikkert hørt om omvendelse?
Her inne på bv er det nok ikke de kristne som kaster flest steiner!
Syns ikke det er riktig jeg, blir feil at folk skal kunne komme å si hvem som lever i synd og ikke.. Så lenge det ikke går utover andre så kan man gjøre som man vil.
Blir for lett å si det med omvendelsen, og man blir tilgitt alle synder[8|] visse ting er ikke til å tilgi! Og drøyt å bli sååå kristne og dømme andre, når man selv har gjort samme feilen[8|]
Hør her..som sagt, jeg går ikke til naboene mine og sier "Dere må omvende dere. Dere lever i synd fordi dere er samboere" Akkurat slik er det med homofile og. Hvem er jeg som kan fortelle hvordan andre skal leve? Det får bli opp til hver enkelt. Men er det så vanskelig å forstå at jeg må få tro det jeg vil, slik du og andre gjør?
Fortell meg på hvilken måte jeg dømmer folk da når jeg ikke blander meg i hvordan andre lever.
Det er faktisk ikke de kristne som dømmer her. Det er alle de som kaller oss trangsynte. Les det jeg har skrevet og prøv å forstå mitt syn slik jeg har forståelse for andre.
(bare så det er på det rene...hvis det er noen misforståelse her. Mine barn er født innenfor ekteskapet. Så ja, jeg tror på sex innen ekteskapet, men det gjør meg ikke til noe bedre enn andre)
Man kan leve slik man vil bare det ikke går ut over andre, sier du?? Så det å leve som homofile går ikke utover andre? Jo, det mener jeg det gjør. Kommer det unger i bildet får ikke den ungen den mest optimale oppdragelse. Og her er det de som mener det er greit med barn i homofilt forhold pisker opp en lynsjestemning.
Ja, helt enig at en lesbisk kan være like god mor som en annen-kanskje bedre. Og en homofil like god far. Men det er noe som mangler da.
Og når det gjelder sex før ekteskapet...tror de fleste kan være enige med meg at det er mange som har blitt mor uten egentlig å ville det: Hvor mange sykdommer har man ikke unngått ved å holde seg til et slikt prinsipp? Jeg ser bare fordelene ved det, men atter en gang;
JEG HAR IKKE RETT TIL Å DØMME-NOE JEG IKKE GJØR-SÅ VÆR SÅ SNILL Å IKKE DØMM MEG!!
Ble litt langt, men jeg håper at de som svarer kan være litt saklige.