Hvorfor i all verden....

Husmor

Glad i forumet
ble denne tråden slettet? Om homofili og sex før ekteskap....

quote:

ORIGINAL: Husmor

quote:

ORIGINAL: Rebecca85

Blir like sjokkert over de "kristne" hver gang jeg[8|]

Håper virkelig at du/dere som dømmer homofile selv får et homofilt barn, så skal vi se om dere avviser deres eget barn for at de praktiserer homofili og at de som syndere ikke får lov å komme til himmelen...

Og det beste er måten dere selv plukker ut det dere vil fra bibelen, og velger å leve etter[:'(] så vidt jeg vet er barn utenfor ekteskapet synd uansett!!!! og det er synd selv om man ble kristen ETTER man fikk ungen!!

Religion er skremmende [&:]

Det er vel ingen som snakker om å avvise noen her? Ja, jeg ville bli skuffet hvis noen av mine barn kom å fortalte at de var homofile, men de er like fullt mine barn forde. Slik er det med Gud også. Han elsker alle sine barn like mye. Og det er vel opp til oss å lære oss den egenskapen. Man må jo bare akseptere at alle tar sine egne valg. Det er heldigvis ikke jeg som skal dømme.
Det er vel allmenn enighet om at man ikke velger å være homofil, men man velger de handlingene man gjør utover det. Også som heterofil...Man blir forelsket-noe man kan til en viss grad styre, men man velger selv hva man vil gjøre utover det hvis forelskelsen blir gjengjeldet. Jeg er en av de som mener at sex utenfor ekteskapet er synd. Men jeg er ikke den første til å kaste stein.
Men når jeg da aksepterer at andre velger ting som jeg tror er synd, da synes jeg at jeg kan få lov til å ha mine meninger.
Jeg kan ikke plage naboene mine som er samboere eller snu ryggen til de jeg kjenner som er homofie.
Men jeg har rett til å tro det jeg vil tro på. Akkurat slik jeg innrømmer andre å tro det de vil tro på.

quote:

så vidt jeg vet er barn utenfor ekteskapet synd uansett!!!! og det er synd selv om man ble kristen ETTER man fikk ungen!!

Du har sikkert hørt om omvendelse?

Her inne på bv er det nok ikke de kristne som kaster flest steiner!

Syns ikke det er riktig jeg, blir feil at folk skal kunne komme å si hvem som lever i synd og ikke.. Så lenge det ikke går utover andre så kan man gjøre som man vil.

Blir for lett å si det med omvendelsen, og man blir tilgitt alle synder[8|] visse ting er ikke til å tilgi! Og drøyt å bli sååå kristne og dømme andre, når man selv har gjort samme feilen[8|]

Hør her..som sagt, jeg går ikke til naboene mine og sier "Dere må omvende dere. Dere lever i synd fordi dere er samboere" Akkurat slik er det med homofile og. Hvem er jeg som kan fortelle hvordan andre skal leve? Det får bli opp til hver enkelt. Men er det så vanskelig å forstå at jeg må få tro det jeg vil, slik du og andre gjør?
Fortell meg på hvilken måte jeg dømmer folk da når jeg ikke blander meg i hvordan andre lever.

Det er faktisk ikke de kristne som dømmer her. Det er alle de som kaller oss trangsynte. Les det jeg har skrevet og prøv å forstå mitt syn slik jeg har forståelse for andre.

(bare så det er på det rene...hvis det er noen misforståelse her. Mine barn er født innenfor ekteskapet. Så ja, jeg tror på sex innen ekteskapet, men det gjør meg ikke til noe bedre enn andre)

Man kan leve slik man vil bare det ikke går ut over andre, sier du?? Så det å leve som homofile går ikke utover andre? Jo, det mener jeg det gjør. Kommer det unger i bildet får ikke den ungen den mest optimale oppdragelse. Og her er det de som mener det er greit med barn i homofilt forhold pisker opp en lynsjestemning.
Ja, helt enig at en lesbisk kan være like god mor som en annen-kanskje bedre. Og en homofil like god far. Men det er noe som mangler da.
Og når det gjelder sex før ekteskapet...tror de fleste kan være enige med meg at det er mange som har blitt mor uten egentlig å ville det: Hvor mange sykdommer har man ikke unngått ved å holde seg til et slikt prinsipp? Jeg ser bare fordelene ved det, men atter en gang;

JEG HAR IKKE RETT TIL Å DØMME-NOE JEG IKKE GJØR-SÅ VÆR SÅ SNILL Å IKKE DØMM MEG!!

Ble litt langt, men jeg håper at de som svarer kan være litt saklige.

Kan svare deg jeg, ikke på hvorfor den ble stoppet men[:D]

Når jeg skriver det jeg gjør så er det ikke nødvendigvis rettet mot deg som person, men syns det er synd at kristne stort sett har noe i mot homofili..de er mennesker som alle andre og må få leve sitt liv som de vil uten å bli kaldt syndere!

Selv om ikke du dømmer de, så blir de dømt av bibelen pga det de gjør er en synd, det er ikke rett syns jeg og er skrevet av trangsynte mennesker for 2000 år siden og burde IKKE gjelde nå lenger.

Er det ikke bedre å sende en pm til moderator/Prikken å spørre da?

men syns det er synd at kristne stort sett har noe i mot homofili..de er mennesker som alle andre og må få leve sitt liv som de vil uten å bli kaldt syndere!

dette er jeg helt enig i!! det går da ikke utover noen.. eller gjør det det??

ORIGINAL: ~Ludviks mamma~

men syns det er synd at kristne stort sett har noe i mot homofili..de er mennesker som alle andre og må få leve sitt liv som de vil uten å bli kaldt syndere!

Les lenger opp i innlegget mitt.

ORIGINAL: ~Ludviks mamma~

Les lenger opp i innlegget mitt.

Nøyaktig hva er det som mangler om man har 2 mammaer eller 2 pappaer?

Kan ikke de elske barnet sitt like mye og gi de en langt bedre oppvekst en hva mange andre får?

Hadde det ikke vært for at noen har noe i mot homofile og at de får barn så hadde ikke det vært noe problem i dagens samfunn ang mobbing!

Hadde vært kjempe stolt om jeg hadde noen i min familie som var det inkl mine foreldre .. [:)]

jeg har ingen sykdommer selv om jeg har hatt sex før ekteskapet, fått barn utenfor ekteskapet, OG hatt sex med mer enn en person (av gangen.. [8D])
[8|]

ORIGINAL: Dollface™

jeg har ingen sykdommer selv om jeg har hatt sex før ekteskapet, fått barn utenfor ekteskapet, OG hatt sex med mer enn en person (av gangen.. [8D])
[8|]

Sjokkert [:-]

[8D]

Frykten har mange fjes ser jeg, og jeg begynner å tro at religion er rota til alt vondt.HVis det er slik at dere som er religiøse følger bibelen, husker dere vel at det står at dere skal ikke dømme andre, dere vil selv bli dømt.Hvert menneske er like mye verdt som et annet, uansett om det er homofil,handikappet etc.Bare uvitende er så dumme å tro noe annet.

Selv om man er gift så er det da ingen garanti for at man ikke får sykdom?? Ens mann/kone kan være utro! Det skjer nok vel så ofte hos hetrofile som hos homofile par. Jeg  er ikke gift men har da heller ingen sykdommer som følge av mitt sexliv? Djiiiz....

Støtter meg litt til det noen andre sa "jeg er kristen men dømmer ingen--unntatt de homofile og de som ikke er kristne"...[:-]

-det motsatte kjønn. En mamma kan ikke erstatte en pappa og omvendt. Det er snakk om å verdsette det en mamma gjør og det en pappa gjør. Og ikke kom å si at kjønnene er dønn like for det er de ikke og vil heller aldri bli det.

Kan ikke de elske barnet sitt like mye og gi de en langt bedre oppvekst en hva mange andre får? 

-Selvfølgelig. Les det jeg skrev om at jeg tror en lesbisk kan være like bra mamma som en heterofil.

Skal man leve det livet man har fått, som en person man ikke er?? man har fått ett liv til rådighet her på jorden, skal man leve det ulykkelig med å late som en er en annen person slik at folk rundt deg kan være fornøyde???? 

-Ja, man har fått ett liv her på jorden, men svært få har forståelse for at man har et liv etter dette og. Jeg vil ikke at noen skal snu på ting i livet sitt fordi jeg sier det, men fordi personen selv finner ut at han vil det. Dette livet på jorden er bare en brøkdel av et sekund i forhold til evigheten.

det er jo tross alt gud som har skapt dem sånn?? er det ikke det da??? virker som noen kristne har litt dobbeltmoral når det gjelder dette her.. 

-Jeg er nok av en helt annen oppfatning der.

-Jeg sa jo ikke at ALLE blir syke eller får uønskede barn. Men les litt statistikk, du. Sikker på at du finner noe interessant der. Og selvfølgelig kan et gift par få et uønsket barn og bli syk.
Veldig greit om ting man skriver ikke blir vridd på!

ORIGINAL: SannaSol

Selv om man er gift så er det da ingen garanti for at man ikke får sykdom?? Ens mann/kone kan være utro! Det skjer nok vel så ofte hos hetrofile som hos homofile par. Jeg  er ikke gift men har da heller ingen sykdommer som følge av mitt sexliv? Djiiiz....

Støtter meg litt til det noen andre sa "jeg er kristen men dømmer ingen--unntatt de homofile og de som ikke er kristne"...[:-]

Enda en grunn til at jeg tror på sex innenfor ekteskapet. Og igjen..nei, ikke alle får sykdommer.

-det motsatte kjønn. En mamma kan ikke erstatte en pappa og omvendt. Det er snakk om å verdsette det en mamma gjør og det en pappa gjør. Og ikke kom å si at kjønnene er dønn like for det er de ikke og vil heller aldri bli det.

Så med andre ord så fordømmer kristne også aleneforeldre.. (Og ja, nå TOLKER jeg alle svarene dine..)

-Selvfølgelig. Les det jeg skrev om at jeg tror en lesbisk kan være like bra mamma som en heterofil.

Skal man leve det livet man har fått, som en person man ikke er?? man har fått ett liv til rådighet her på jorden, skal man leve det ulykkelig med å late som en er en annen person slik at folk rundt deg kan være fornøyde???? 

-Ja, man har fått ett liv her på jorden, men svært få har forståelse for at man har et liv etter dette og. Jeg vil ikke at noen skal snu på ting i livet sitt fordi jeg sier det, men fordi personen selv finner ut at han vil det. Dette livet på jorden er bare en brøkdel av et sekund i forhold til evigheten.

"Svært få har forståelse for at vi har et liv etter dette?"  HVa med oss som tror at når vi dør, så DØR vi.  At det ikke finnes noe "Etterliv"?  Har ikke vi rett på samme respekt og aksept som det dere kristne forventer at vi ikke-troende har for dere?

det er jo tross alt gud som har skapt dem sånn?? er det ikke det da??? virker som noen kristne har litt dobbeltmoral når det gjelder dette her.. 

-Jeg er nok av en helt annen oppfatning der.

Står det ikke i bibelen at gud har skapt alle mennesker, alle dyr og alt liv?

-Jeg sa jo ikke at ALLE blir syke eller får uønskede barn. Men les litt statistikk, du. Sikker på at du finner noe interessant der. Og selvfølgelig kan et gift par få et uønsket barn og bli syk.
Veldig greit om ting man skriver ikke blir vridd på!

Iom at jeg leste det sånn, så er det naturlig at jeg svarer sånn.  Om det er å "vri" på noe får du jo selv stå for..

ORIGINAL: Kittekat

Jeg må tydeligvis være ufattelig syndig. Ikke bare har jeg hatt sex KUN utenfor ekteskapet, jeg får barn utenfor OG jeg mangler en pappa.
Men ikke har jeg noen sykdommer, og selv om småen ikke er planlagt er h*n høyst ønsket og velkommen.

Er det meg som dømmer deg? Det er nok deg selv som gjør det. Det jeg har sagt er hva jeg tror på...hvordan jeg vil velge å leve mitt liv. Så får du velge hvordan du vil leve.

Hvem er det som fordømmer aleneforeldre?  Jeg tror at mange har det for tøft til å leve med barnefaren eller barnemoren og ser derfor ingen annen utvei enn å gå fra h*n. Men i slike situasjoner tror jeg ikke noen blir fratatt noe. Ingen vil gå glipp av velsignelser ved å prøve å gjøre sitt beste. Håper du forstår hva jeg mener og ikke vrir på dette og eller tolker i feil rettning.

"Svært få har forståelse for at vi har et liv etter dette?"  HVa med oss som tror at når vi dør, så DØR vi.  At det ikke finnes noe "Etterliv"?  Har ikke vi rett på samme respekt og aksept som det dere kristne forventer at vi ikke-troende har for dere? 

Jeg synes faktisk jeg viser respekt og aksept mot ikke kristne, mot "syndere" for å bruke det ordet dere bruker ved at jeg ikke snur de ryggen, at jeg omgås dem. Jeg synder vel jeg og. Jeg er ikke perfekt. Men jeg føler ikke jeg får den samme repekt tilbake av ikke-kristne.

Jeg blir alltid så oppgitt over denne type diskusjoner! Hvor mange menneske liv har ikke kristendommen på samvittigheten pga. sin fordømmelse av syndere. Homofile har faktisk en større selvmordsrate en gjennomsnittet, men det bryr ikke Gud seg om ser det ut til. Men å beskytte det ufødte liv (re. abort) er langt viktigere?? Velger en å døpe sine barn er det jo fordi en tror på arvesynden, så vi er alle født syndere og kun Gud skal dømme levende og døde ( så la den uten synd kaste den første sten). Virker som mange glemmer dette helt i homofili debatten!

Jeg er ikke kristen, jeg tror ikke det finnes noen Gud, jeg tror på et liv før døden, på at vi alle har ansvar for våre egne liv. Og at dømming bør foregå av en sekulær domstol, opprettet av våre folkevalgte.

Hvorfor er det slik at sex mellom to voksne er den største synden, hvis en først skal fordømme mennesker kan jeg tenke meg langt flere forbrytere som bør fordømmes enn homofile. Slik den norske kirke er organisert kan både de som er dømt for voldtekt og pedofili, så lenge de tar en teologi utdannelse og omvender seg bli prest. Men en dame som elsker en anne dame og vil dele livet sitt med henne... nei fydda!! Det er synd!

Syns det er trist at man faktisk har slike holdninger til homofile og lesbiske i 2008!![&o] Man burde vere så pass opplyst at man skjønner at dette ikke er noe man velger selv[&o] Tror nok de kan være mye bedre foreldre enn oss andre på mange måter for deres barn vil vokse opp og være tolerange og ha flott holdninger til at VI ALLE ER FORSKJELLIGE!!!

Jeg skjønner at du som kristen gjerne ønsker å tro på det som står skrevet i bibelen, men syns huske at presten prentet i hodet på oss en linje fra bibelen

"ALLE MENNESKER ER LIKVERDIGE FOR VI ER ALLE GUDS BARN" om det ikke er helt etter "boka" så er det nå ihvertfall ikke langt i fra!!!

Jeg for min del syns han der oppe gjør alt for lite med den makten han vistnok har så derfor har jeg mine tvil på at han virkelig finnes. Da burde verden vert et mye bedre sted å leve og folk ville hatt mer forståelse for de forskjellene som er på oss!

ORIGINAL: Destiny85

Mye kriger oppigjennom har vel vært litt pga religion å?
Bare se på alt styret nedi midtøsten...

Vel, man kan skylde på mye, men å skylde på religion er vel kanskje drøyt. Det handler vel mer om at mennesker til alle tider har søkt unskyldninger for å rettferdiggjøre sine handlinger og utøve makt/tilegne seg makt over andre.

Syns det blir for enkelt å si at det religionens skyld da de fleste religioner er tuftet på ikkevoldelige prinsipper og gode verdier.

Religion har gjort mye godt i form av at folk har fått grunnverdier og prinsipper som har gjort at man har fått en rettesnor å leve etter. "du skal ikke slå", "du skal ikke begjære din nestes hustru" osv. Skoler har blitt bygd av misjonærer i den 3. verden, frelsesarmeen har hjulpet "utstøtte" fra samfunnet i en årrekke og det samme gjelder kirkens bymisjon. I tillegg har kirken vært et møtested og et lim som har holdt mangt et lokalsamfunn sammen. Det ser iallefall jeg på som positive ting som har "kommet fra religion".

Til diskusjonen vil jeg si at det er mange ting som står i bibelen som ikke er like anvendelig i dag som det kanskje var på den tiden den ble skrevet. Spilling, gambling, alkohol og utroskap er jo ikke noe nytt fenomen og det jeg tror er grunnen til at det har fått en plass i bibelen er rett og slett fordi man ved å gi det et syndig stempel "bestemt av Gud" så visste folk hva de hadde å rette seg etter. Det er jo viktig å huske på at det er mennesker som har skrevet bibelen. Vi ser jo også at  muslimer feks. spiser ikke svinekjøtt, men det kommer vel mer av at på den tiden islam oppstod/koranen nedtegnet så ble grisene slaktet på feil måte slik at folk ble syke av å spise kjøttet- derav urent kjøtt.

Dersom man ikke er kristen kan jeg godt forstå at man føler seg dømt dersom noen hevder at man lever i synd. Dette med synd er etter min oppfatning noe som har oppstått som endel av undertrykkinga som har vært hvor man ønsket å kontrollere folk. På den måten har man klart å "holde orden i rekkene" og alle har da hatt en helt klar oppfatning av hva som er akseptert og ikke.

Jeg driter i om du er gul, grønn eller gay, så lenge du betaler skatt og stiller opp på dugnaden [8D]

Back
Topp