Hvorfor?? *fysikk tror jeg*

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Hvorfor går ikke kullsyra ut av en brusflaske eller champisflaske eller lignende om man stapper en skje oppi så den henger og dingler???

Gubben ga meg tipset i går da jeg ikke drakk opp julebrusen... såe... han har lært det i jobbsammenheng, men vet ikke hvorfor... så.. Hvorfor??

[8D][:D]

Oi.... Visste ikke det en gang jeg[8D] Kanskje noen smartiser vet om det?

Du mener at den henger fra flaskehalsen uten kork på?? Og likevel har man kullsyre dagen etterpå??? Mulig legeringen binder til seg kullsyren... men aner ikke, venter spent på om noen vet noe om dette!!![:)]

ORIGINAL: Delia

Du mener at den henger fra flaskehalsen uten kork på?? Og likevel har man kullsyre dagen etterpå??? Mulig legeringen binder til seg kullsyren... men aner ikke, venter spent på om noen vet noe om dette!!![:)]

Jepp.. stapper bare skaftet på skjea ned i flaska så den henger og dingler... og kullsyra var der fortsatt dagen etter.
Gubben har gjort dette på jobb på champisflasker for at de ikke skal miste futten så fort.
Men vi vet ikke hvorfor[:)]

hmm...*følger spent med*

dytt

Det funker egentlig ikke, Mythbusters knuste myten for noen år siden, er en jule spesial om det [;)] Å det var sølv skje i sjampis flaske

ORIGINAL: lillesmule

Det funker egentlig ikke, Mythbusters knuste myten for noen år siden, er en jule spesial om det [;)] Å det var sølv skje i sjampis flaske

og hvorfor var det da like mye kullsyre i brusen min i dag?

Back
Topp