Hvorfor forsvarer dere dere?

ORIGINAL: Labambie

ORIGINAL: wimza

jeg er og skal fortsette å være hjemmeværende en stund til, og driter i hva andre mener[:)] Jeg vil nemlig oppdra barna mine selv, ikke at en barnehage skal gjøre det. Kommer til å sende barna i barnehage når de er 3 år.

Sånne kommentarer er så j*vla unødvendig!!! [:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]

Ikke ta deg nær av det bambien,hun er nok ikke så veldig opplyst,stakkar...[;)]

jeg er og skal fortsette å være hjemmeværende en stund til, og driter i hva andre mener[:)] Jeg vil nemlig oppdra barna mine selv, ikke at en barnehage skal gjøre det. Kommer til å sende barna i barnehage når de er 3 år.

Synes det går begge veier jeg. De som er hjemmeværende hakker like mye ned på oss som jobber og har barna i barnehagen! Et fint eks over her [;)]

Eg føle ikkje eg forsvare meg, men eg går kansje te motangrep hehe.
Eg har vært heimaværeande i monge år, har hatt eit par småjobba inimellom, men me har funne ut at de e mest praktisk at eg går heima, sambo e selvstendig, og de hende ofta at han må ta uventa oppdrag, då e da greit at eg e heima å kan ta da so trengst der [:)]

No har eg faktisk og søkt bhg på veslo, 3 daga i veko [&:] Eg har ikkje lyst, men no har alle hennas jevnaldrede venne fått bhg plass, å hu kjeda seg grådi me meg her heima [&o]

Kan henda eg søke meg ein liten jobb, men sannsynnligheten for at eg bruka bhg dagane på husarbeid istede, den e stor [8D]

Til meninger som "Jeg vil oppdra barnet mitt selv"

Barnehagen skal oppdra i samarbeid med hjemmet. Så om du er involvert i ditt barns barnehagehverdag er det faktisk ikke barnehagen som oppdrar barnet ditt. [;)]

Jeg missunner virkelig de som kan å har råd til å være hjemme med barna.
hadde vi hatt råd så hadde jeg gort det selv[:)]

er foreløpig student og snuppa er i barnehage. hun elsker barnehagen! hvis jeg etter endt studie har mulighet, så vil jeg være hjemmeværende, iallefall så mye som mulig, kanskje bare en deltidsjobb, max 50%:) men kommer ikke til å ta snuppa ut av barnehagen fordet, bare gi henne korte dager (det har hun enda) og liker tanken på å ha mulighet til å ha henne hjemme og stikke og svømme, gå turer, reise til oslo, ferie osv.. men hun elsker å være der, som sagt, og er supersosial - elsker andre barn og trives godt. så kommer ikke til å ta henne ut selv om jeg blir hjemme:) 

ORIGINAL: lykkeligemeg

er foreløpig student og snuppa er i barnehage. hun elsker barnehagen! hvis jeg etter endt studie har mulighet, så vil jeg være hjemmeværende, iallefall så mye som mulig, kanskje bare en deltidsjobb, max 50%:) men kommer ikke til å ta snuppa ut av barnehagen fordet, bare gi henne korte dager (det har hun enda) og liker tanken på å ha mulighet til å ha henne hjemme og stikke og svømme, gå turer, reise til oslo, ferie osv.. men hun elsker å være der, som sagt, og er supersosial - elsker andre barn og trives godt. så kommer ikke til å ta henne ut selv om jeg blir hjemme:) 

kan legge til at mannen jobber  nordsjøen, så vi synes det er gunstig at jeg er hjemme mest mulig så vi får tid og mulighet til ferier og mye tid sammen både vi to og alle tre når han er hjemme:) sånn som idag leverte jeg snuppa i barnehagen kl kvart på tolv og henter henne kl tre:)

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

ORIGINAL: Labambie

Sånne kommentarer er så j*vla unødvendig!!! [:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]
enig....
jeg rakker ikke ned på de som er hjemme.....
og da kan dere for f*** la vær å rakke ned på oss som lar "barnehagen oppdra barna våre"

eg fatter ikke hva dere tar sånn på vei for i denne tråden???
det er jo et faktum at barnehagen har stor påverknad i kvardagen te ungene våre. de oppdrar de jo i den tid ungene er der. at noen vil gjøre det fult ut selv er vel ikke noe bli galen fø? eg har både vært hjemmeværende alenemor og har nå kidden i barnehage og full jobb. fordeler og ulemper med begge deler. ho sier jo ikke at man er lat eller dårlig forelder fordi vi har barn i barnehage, bare at hu ønsker vente til hennes barn er blitt større og hu kan legge i bunn den oppdragelsen hu ønsker for sine små før ho vil de skal inn i barnehage.  (klarte ikke å se at hu raka ned på noen med den kommentaren)
men men...

eg skjønne godt at de hjemmeværende forsvarer seg. når eg var aleinemor med sønnen min, måtte si opp jobben min som ansatt på sjøen og begynne helt på nytt, flytta til nytt sted etc. så møtte eg jeggu mye forutinntatt holdninger! Åja du er ei sånn du sa den ene nye naboen min!! (altså snylter på staten) blei så forbanna at eg sa te han  at eg ha jobba og tent egne penger siden eg var 15, kjøpt hus og bil der eg ha tent kvar krone selv,setter inn ny dør i huset selv, bytter vannbord selv, legger gulv selv, skifter til og med hjul på bilen min sjøl, gjør kjærringa di det?? det ble stille då gitt..

man blir desverre ofte dømt som lat! kan ikke fatte det eg, har aldri hatt en mer krevende jobb enn å være hjemmeværende. eg er personlig er mest fornøyd med å ha en jobb i tillegg til familien. men har forståelse for de som ønsker være hjemme. eg syntes det var perfekt med ei hjemmeværende mamma når eg var liten![:)] 

En kan jo like gjerne spør hvorfor hjemmeværende må rakke ned på de som jobber, tjener penger selv, greier seg heeeelt på egenhånd og slipper å leve på mann og staten!!! Sånn for å sette det heeeelt på spissen!!!

Joda jeg kunne tenkt meg å vere hjemme lenger med snuppa, men til tross for mye jeg enn øsnker det så ønsker jeg også at vi skal ha hus og bil, gode klær mat på bordet osv, da må vi vere to for å få ting til å gå rundt. jeg syns det er greit at snuppa lærer seg sosial omgang med andre, fordi om hun er i bhg er det strengt tatt ikke de som oppdrar henne. Det er vi som legger løpet for hvordan dattern vår skal oppdras. Og om du som mener at vi lar barnehagen oppdra barna, men alikevel skal ha barnet i bhg fra 3 års alderen... ehm... slutter et barn å bli oppdratt da??[8|] Siden det da er greit å levere h*n fra seg i bhg. [8|] For all del om man har muligheten til å vere hjemme så er det jo flott det, men syns det blir for dumt å klage over at man bli sett ned på når man gjør det samme med de som jobber.

Min arbeidserfaring ble aldri så veldig lang, så jeg kommer definert til å begynne å jobbe igjen etter permisjon, MEN tviler sterkt på at det blir 100 % hvis ikke vi må pga økonomien. Vil helst jobb 80% eller no så får jeg også litt ekstra tid med barnet[:)]

Meeen sambo vil gjerne begynne på NITH etter permisjonen min så veit jo aldri om jeg kanskje må trå til med 100 %..

ORIGINAL: shiby

Synes det går begge veier jeg. De som er hjemmeværende hakker like mye ned på oss som jobber og har barna i barnehagen! Et fint eks over her [;)]

Det er MIN mening om saken, at andre har barna sine i barnehage for å jobbe, det skjønner jeg godt og respekterer det.. Men JEG ønsker ikke å sende barna i barnehage før de er 3 år, kanskje ikke i det hele tatt..

ORIGINAL: Nesing

Det første man blir spurt om i selskaper og sammenkomster, er hva man jobber med [&:]! Sånn er vi nordmenn i veldig stor grad er min erfaring. Jeg er faktisk 100 % arbeidsufør og må forsvare det også (jeg er altså hjemmeværende OG ufør). Ingen spøk å være 100 % arbeidsufør i ung alder. Det er opplagt ikke noe man velger selv, selv om noen tydeligvis tror det [:(]. 

Samme her. Jeg er ufør pga. at jeg er psykisk syk. Føler jeg blir sett ned på, og har fått spørsmålet "har DU en grunn til å være ufør, da?" flere ganger. [&o]

ORIGINAL: Panzerpels

ORIGINAL: Nesing

Det første man blir spurt om i selskaper og sammenkomster, er hva man jobber med [&:]! Sånn er vi nordmenn i veldig stor grad er min erfaring. Jeg er faktisk 100 % arbeidsufør og må forsvare det også (jeg er altså hjemmeværende OG ufør). Ingen spøk å være 100 % arbeidsufør i ung alder. Det er opplagt ikke noe man velger selv, selv om noen tydeligvis tror det [:(]. 

Samme her. Jeg er ufør pga. at jeg er psykisk syk. Føler jeg blir sett ned på, og har fått spørsmålet "har DU en grunn til å være ufør, da?" flere ganger. [&o]

Uff, skjønner deg veldig godt... jeg er sykemeldt nå pga angst og depresjon. Og det er mange som ikke vet det. Tørr liksom ikke si det.. Når jeg sitter hjemme i sofaen forrand tven så føler jeg meg jo ikke veeeldig syk sånn som man tenker på når noen er ufør.. Men vet selv jeg ikke takler en hverdag i jobb.. Og det er tøft når man får kommentarer på hvorfor du er sykemeldt..

Jeg har vært hjemmeværende fra juni 06 t.o.m august 09 og JA man blir rakket ned på! Men det er da ikke alle andres sak, hva jeg gjør? [:D] Og btw, nå har jeg jobb tre dager i uka .. "åh... jobber du ikke mer??) det blir jo galt uansett [8D]

ORIGINAL: Henriette1986

UNNSKYLD MEG! menne... HALLO??? " Jeg vil ikke at barnehagen skal oppdra mine barn?" Hvordan skal unga dine lære seg det sosiale og det og dele med andre og faktisk litt folkeskikk??

Syns de som har den meningen er sære jeg, og så påstår da dere at "de som ikke er hjemmeværende tråkker på de som er det" det der er jo rett og slett motsatt!!!!

Jeg får barn nå i januar.. skal være hjemme i 36 uker.. så gubben i 10 uker og så jeg 5 uker (som da er ferien min) Og jeg syns det er alt for tidlig å da sende jenta mi i barnehagen... MEN JEG MÅ! for at lille jenta mi skal få tak over hue og mat i kroppen!!

Synes din kommentar er minst like dum som den du trekker frem. DET ER FAKTISK MULIG Å LÆRE BARN DET SOSIALE, DET Å DELE MED ANDRE OG FOLKESKIKK UTEN BARNEHAGEN!! Hvorfor er det så forbanna vanskelig å forstå!?

Synes begge sider er like mye idioter. En gjeng med vattnisser som ikke evner å se en annen sider enn sin egen. Blæh! [:'(]

ORIGINAL: Tre blir fire

Jeg hadde vært hjemmeværende om vi hadde hatt råd til det[:)]

[:)]

ORIGINAL: Azoria

ORIGINAL: Henriette1986

UNNSKYLD MEG! menne... HALLO??? " Jeg vil ikke at barnehagen skal oppdra mine barn?" Hvordan skal unga dine lære seg det sosiale og det og dele med andre og faktisk litt folkeskikk??

Syns de som har den meningen er sære jeg, og så påstår da dere at "de som ikke er hjemmeværende tråkker på de som er det" det der er jo rett og slett motsatt!!!!

Jeg får barn nå i januar.. skal være hjemme i 36 uker.. så gubben i 10 uker og så jeg 5 uker (som da er ferien min) Og jeg syns det er alt for tidlig å da sende jenta mi i barnehagen... MEN JEG MÅ! for at lille jenta mi skal få tak over hue og mat i kroppen!!

Synes din kommentar er minst like dum som den du trekker frem. DET ER FAKTISK MULIG Å LÆRE BARN DET SOSIALE, DET Å DELE MED ANDRE OG FOLKESKIKK UTEN BARNEHAGEN!! Hvorfor er det så forbanna vanskelig å forstå!?

Synes begge sider er like mye idioter. En gjeng med vattnisser som ikke evner å se en annen sider enn sin egen. Blæh! [:'(]

Som om jeg skulle sagt det selv [:D]

ORIGINAL: Tre blir fire

Jeg hadde vært hjemmeværende om vi hadde hatt råd til det[:)]

Samme her...

jeg var hjemme med alle ungene i 2 år etter fødselen. Pga jeg ville det og det kunne gjøres[:)][:)]
No vil jeg ut i skole og etter det arbeid.
Jeg LIKER best å ha strukturerte dager,mener ikke att de som er hjemme ikke har det.
Jeg sleit med å ha det innimellom når jeg gikk hjemme,så for meg er det mest naturlig og jeg liker best å ha noe fast å gå til[:)][:)][:)]

men når jeg gikk hjemme fikk jeg ikke noe negativt bemerka for det,jeg sa att jeg følte att de var for små til å begynne i b.hage som 1 åringer. Valgte å være hjemme 2 år,hva andre føler får være opp til de[;)]

Back
Topp