Hvorfor for

Bouncy B skrev:
Lettvint unnskyldning, hørt om det?

Hva er en lettvinn unnskyldning? Skrivevansker? :P

Ja, når innleggene forøvrig er så godt som feilfrie og bærer preg av ok flyt, så er det litt for lettvint å skylde på skrivevansker ut fra den ene feilen (som til gjengjeld riktignok var helt fjern, men likevel).

Jeg lurer litt på hva du (ja, du HI) tror er grunnen til at historien hans ikke er identisk med den han kom med bare timer etter at det var klart at mange av hans venner og medlemmer i AUF var brutalt slaktet ned?

Du må vel ha gjort deg opp noen tanker om temaet du også?

Forferdelig å spekulere rundt noe sånt!

Noe så skammelig! Du er et voksent menneske, te deg som et!

herregud!!! tenk å sitte å spekulere i slikt!! Jeg er målløs!!

jinta85 skrev:
Kanskje han ikke viste hva han så før han fikk bearbeidet hendelsen litt?
Ikke veit jeg, men etter en slik hendelse klandrer jeg han ikke for å surre litt med detaljene! Synes han gjør en så god jobb som leder for AUF!

Bouncy B skrev:
Ja, når innleggene forøvrig er så godt som feilfrie og bærer preg av ok flyt, så er det litt for lettvint å skylde på skrivevansker ut fra den ene feilen (som til gjengjeld riktignok var helt fjern, men likevel).

Hehe. Hvis du sier det så ;)

hva mener du med en HELT annen historie??? DEN skjønner ikke jeg.... å jeg har fulgt med omtrent døgnet rundt...  det som var "nytt" i forhold til pressekonferansen var jo at han hadde sprunget forbi et par som var døde... Eskild følte vel at han ble kjapt evakuert i forhold til de andre på øya...

Hvorfor henge seg opp i bagateller når man har trær?!?! syns sånn spekulering er forkastelig rett og slett.. du burde skamme deg... man sitter ikke å spekulerer på slikt... om så du gjør det, så burde du holde det for deg selv....

Jeg kan ikke si at jeg synes det er en HELT annen historie. Kanskje litt mer detaljert, enn når han første gang måtte uttale seg. Nå tror jeg ikke vi skal sitte trygt i gostolen, og glemme hva disse menneskene har sett, hørt, mistet. Det er direkte usmakelig å prøve å spekulere, og jeg skjønner ikke hva som er hensikten. Hva ønsker du å oppnå? 

Jeg heller ser ikke at han har forandra så mye på historien. Syns han sa sist også at han gikk forbi to døde, og dette må jo ha vært de to første som ble skutt, nemlig henne lederen og han politimannen (vil ikke bruke navn her).
Syns det er helt forferdelig at folk stiller spørsmål ved at de har kommet seg vekk fra øya så fort. I slike situasjoner tror jeg de aller, aller fleste tenker på seg selv. Og hva kunne de utrettet ved å bli på øya? Flere ofre for drapsmannen bare....

Nei, stakkars mennesker som har måttet oppleve noe så grusomt som det her! La de få tid til å sørge nå....

Jeg fatter ikke, jeg begriper ikke at det går an å stille spørsmål ved det han eller de andre har gjort for å redde sitt eget liv. Jeg blir utrolig provosert av det! Han har ikke forandret historien, den har vært den samme hele tiden. Så om du skal slenge ut sånne spørsmål, bør du i alle fall forholde deg til virkeligheten. Eskil sa på pressekonferansen at han dro med en av de første båtene fra øyen og ikke hadde sett så mye, hva var annerledes nå? Hva kunne han ha gjort annerledes som ville vært så mye mer heroisk? Blitt drept? Svømt i land? Gjemt seg? Hadde det vært så fantastisk mye bedre? Fordi han reddet sitt eget liv, akkurat som alle andre prøvde å gjøre, så skal han altså kritiseres av en haug med bedrevitere som det vanskeligste øyeblikket i deres liv har vært at de holdt på å gå tom for bensin i en bilkø eller noe sånt. Jeg synes det Eskil sa i dag var så riktig! De som ikke har vært der da det skjedde, kan heller ikke forstå de valgene som ble tatt. Og jeg kan ikke forstå at de skal måtte forsvare at de reddet sitt eget liv. 

Kan ikke huske at han har sagt at han ikke har sett noe.

Men uansett, hva skal du fram til?
At han skryter på seg lik?

Hva faen... alt jeg har å si...

Fru Riskorn skrev:
Jeg fatter ikke, jeg begriper ikke at det går an å stille spørsmål ved det han eller de andre har gjort for å redde sitt eget liv. Jeg blir utrolig provosert av det! Han har ikke forandret historien, den har vært den samme hele tiden. Så om du skal slenge ut sånne spørsmål, bør du i alle fall forholde deg til virkeligheten. Eskil sa på pressekonferansen at han dro med en av de første båtene fra øyen og ikke hadde sett så mye, hva var annerledes nå? Hva kunne han ha gjort annerledes som ville vært så mye mer heroisk? Blitt drept? Svømt i land? Gjemt seg? Hadde det vært så fantastisk mye bedre? Fordi han reddet sitt eget liv, akkurat som alle andre prøvde å gjøre, så skal han altså kritiseres av en haug med bedrevitere som det vanskeligste øyeblikket i deres liv har vært at de holdt på å gå tom for bensin i en bilkø eller noe sånt. Jeg synes det Eskil sa i dag var så riktig! De som ikke har vært der da det skjedde, kan heller ikke forstå de valgene som ble tatt. Og jeg kan ikke forstå at de skal måtte forsvare at de reddet sitt eget liv. 

AAAAAAAAAAAAMEN sistah!

FATTER ikke at han får kritikk for det.
Var jo noen her inne som sa at han som leder burde sett etter ungdommene først og fremst, og ikke løpt i sikkerhet selv.
At man som foreldre regner med at en leder passer på ungdommene...

Gjennomtrekk...........

Jeg tolket det som at han ikke hadde sett noe skyting/gjerningsmannen, ikke som at han ikke hadde sett døde. Kan ikke si at jeg syns han har forandret historie. Er det samme han har sagt hver gang jeg har hørt han snakke. Tror du overanalyserer det han sier. 

Litt ut av sammenheng, men er det altså mange som kritiserer ham? Jeg har ikke sett det noe sted, sånn sett bort fra denne idiotiske tråden. Fatter ikke at folk kan få seg til å spekulere i slike ting. Men virkelig, har dere sett/hørt folk snakke/kritisere ham?

Gollemor skrev:
Litt ut av sammenheng, men er det altså mange som kritiserer ham? Jeg har ikke sett det noe sted, sånn sett bort fra denne idiotiske tråden. Fatter ikke at folk kan få seg til å spekulere i slike ting. Men virkelig, har dere sett/hørt folk snakke/kritisere ham?

En hel haug faktisk. Inkludert mange av mine nærmeste. Og folk som har det som status på FB (og jeg har ingen som hadde muslimantydninger da terrorangrepet skredde, så det er ikke snakk om folk som poster hva som helst). Sikkert derfor jeg blir så provosert og, fordi jeg har vært igjennom diskusjonen før, og ingen har noe fornuftig å komme med av argumenter.

Back
Topp