Hvorfor for

Snart4kids

Gift med forumet
-

At han ikke hadde sett "noe" trenger jo ikke bety at han ikke så noen døde..
Han sprang vel samme ruten som de andre,og da var det drept folk på veien ned til båten,var det ikke så..?

Herregud.. Hvor lenge siden er det siden dette skjedde? noen få uker.. Folk er i sjokk, de har begravd vennene sine. De har traumer for resten av livet!!!

Kanskje han ikke viste hva han så før han fikk bearbeidet hendelsen litt?
Ikke veit jeg, men etter en slik hendelse klandrer jeg han ikke for å surre litt med detaljene! Synes han gjør en så god jobb som leder for AUF!

Kan ikke bare folk la han være i fred? Han har vel gjennomgått nok om han ikke skal hakkes på for hver minste lille ting?

Altså.. Det gikk mange mnd før jeg huska at jeg kasta opp under fødselen.. UTEN sammenligning forøvrig, men det må ha vert et STORT sjokk for han, og man kommer på ting etterhvert når man får snakka om ting og ting faller på plass..

Thep1 skrev:
Ser på den dokumentaren på tv nå ang utøya!
Der er det et intervju med AUF lederen og nå har han en HELT annen historie en det han sa først!Synes det er litt rart jeg da.
Han sa jo på pressekonfunansen at han ikke hadde sett noe han ble evakuert med en gang.
Nå sa han at han hadde sett flere døde osv på øya..

Herlighet, hva er det for noe å bry seg om å henge seg opp i da??!

Jeg hakker ikke på han jeg!Bare ville vite hvorfor han hadde 2 så forkjellige historier!
Klart det er synd på de, det er jo forferdelig!Umenskelig og uvirkelig tragedie.Men jeg må da få lov til og lure uten av folk blir sinna vel.

*lykkeligst* skrev:
Kan ikke bare folk la han være i fred? Han har vel gjennomgått nok om han ikke skal hakkes på for hver minste lille ting?

Heeeelt enig! Folk snakker om hvor viktig det er å holde å sammen, men alikevel stiller mange av de samme personene spørsmål ved hvordan han og andre reagerte oppi dette?? Hva hadde det hjulpet at han og de andre som kom seg vekk hadde blitt drept da? Da hadde jo Breivik vært enda nærmere målet sitt, å drepe flest mulig unge auf'ere.. Syns det rett og slett er uhørt å spekulere i slike ting, folk burde skamme seg!!!

Thep1 skrev:
Jeg hakker ikke på han jeg!Bare ville vite hvorfor han hadde 2 så forkjellige historier!
Klart det er synd på de, det er jo forferdelig!Umenskelig og uvirkelig tragedie.Men jeg må da få lov til og lure uten av folk blir sinna vel.

Jeg syns det er skammelig å i det hele tatt sitte å spekulere i slike ting... Tenk litt før du skriver her da!

Hehe! Jeg må glise litt, jeg forstår ikke helt denne heksejakta på han altså.

Fordi at mennesker i sjokk har en tendens til å slite med å sortere informasjonen. Det han har prøvd å si hele tiden er at han har ikke reist i fra levende på brygga.
Uansett hva som har skjedd eller ikke, hvem kan dømme han. Etter denne galskapen må vi glede oss over alle som kom fra det i livet og sørge med dem som har mistet. Det siste vi skal gjøre er å dømme noen for å ha reddet seg selv

Ingen hekse jakt det her.Rett og slett bare lurte!

Labambie skrev:
Hehe! Jeg må glise litt, jeg forstår ikke helt denne heksejakta på han altså.

Pressekonfunanse? Er det noe nytt de har begynt med? Uansett - er det virkelig såpass vanskelig for deg å begripe at det er fullstendig naturlig å huske flere detaljer etter å ha brukt flere uker på å bearbeide opplevelsen og alle inntrykkene?

Jeg stiller meg nesten spørsmålet om hvilket parti de stemmer på, de som graver i historiene nå... 

Bouncy B skrev:
Pressekonfunanse? Er det noe nytt de har begynt med? Uansett - er det virkelig såpass vanskelig for deg å begripe at det er fullstendig naturlig å huske flere detaljer etter å ha brukt flere uker på å bearbeide opplevelsen og alle inntrykkene?

Skrivevansker, hørt om det?

*Meya* skrev:
Jeg stiller meg nesten spørsmålet om hvilket parti de stemmer på, de som graver i historiene nå... 

Hva tror du de stemmer da?

*Meya* skrev:

Hehe!!

Det var iallefall et grusomt program.. Det var vondt å se på og høre historiene fra ungdommene selv.. Han ene sa jo faktisk at han skulle ønske han selv døde.. Gråter en liten skvett for ungdommene som døde, men og for de som overlevde.. 

Back
Topp