Hvorfor får ungen hysterisk annfall?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet Opprettet
Når jeg spør "er du sulten"og han sier "egg" så trengte jeg ikke gi alternativer. Og ja. Jeg tar opp igjen et hylende barn når barn når barnet ikke har spist
Og er kjempelei seg.

Men jeg sa at enten spiser du, eller så legger du deg. Når han da ikke åt, så la jeg han hylende i senga for å statuere et eksempel. Og vise at jeg mente det jeg sa. Ga det litt tid. Spurte om han hadde roa seg og ville ha mat nå. Det ville han. Men åt ikke alikavel. Og da la jeg han igjen.

Og btw. Jeg ba ikke om råd i den tråden her. Jeg bare lufta litt frustrasjon. For jeg tror ærlig talt at jeg nok greier barnet mitt fint på egen hånd..
Synes du gjorde det på en fod måte jeg

Ikke så lurt å la han bestemme så mye... spesielt ikke det å stå opp igjen etter å ha lagt seg.
Spør heller om han vil ha det eller det til mat(kun to alternativer som du vet han spiser), si at nå spiser vi en stund, så går vi på badet, og så er det natta. Hvis han ikke vil ha maten han har bestemt seg for, så kan han legge seg. Sultne barn spiser.
Jeg spurte aldri; hva har du lyst til, eller har du lyst til å legge deg. Sa bare at nå er det kveldsmat, vil du ha leverpostei eller brunost på skiva? Nå er det snart leggetid, vil du dusje eller bade i dag? Nå skal du legge deg, og mamma synger to sanger for deg, så er det natta. Minst mulig uthaling og alternativer. Barn som må ta for mye avgjørelser får det slitsomt når de i tillegg er slitne og trøtte.

Du kan også sette deg ned med barnet i et rolig øyeblikk og forklare at: nå er det for mye hyl og skrik med alt vi gjør, og det blir mamma og du sliten av. Nå skal mamma hjelpe deg så du kan bestemme deg, og så gjør vi dette sammen.
Maks to alternativer på alt, og da kun alternativer du kan leve med selv. Ikke la barnet stå opp igjen etter å ha lagt seg, det vil du angre på i alle år fremover.
Vi har aldri angret på at han og til fikk lov å stå opp igjen å spise.
Du har dine regler , andre har andre regler.

Back
Topp